Tyttöystävä haluaa ostaa mökin, itse en missään nimessä, mitä pitäisi tehdä?
Tyttöystävä haluaisi mökin. Olen toki hänelle sanonut että omilla rahoillaan voi ihan vapaasti ostaa sellaisen, mutta hän siis haluaisi että ostettaisiin yhteinen mökki.
Miten tällaisen ajatuksen saa sen päästä pois kun selkeä ja yksinkertainen ”ei” ei tunnu toimivan, vaan asia nostetaan esille uudestaan ja uudestaan. En jaksaisi koko kesää riidellä siitä mökistä.
Kommentit (40)
Kysyt vaan, että ai jaa tämänkö takia meidän pitää erota kun en jaksa tuota jankkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai hän saa ostaa mökin ja sinulla ei ole siihen mitään sanomista.
Totta kai hän saa. Mutta hän haluaisi minun maksavan siitä puolet ja viettävän siellä aikaa. -Ap
Ja siihen sinä totta kai saat sanoa ei.
Epäitsenäiset vinkuvat muilta mökkejä ja taloja ja selkärangattomat vinkuvat muilta neuvoja kieltäytymiseen.
Jotkut osaa remontoida ja toiset ei, ja kaikkein vähiten osaa jomppa, jonka mielestä kikkeli on tärkein työkalu purkuremontissa.
Sama jomppa on paras ihmissuhdeneuvoja impeytensä tähden.
Joko tämä on teille kynnyskysymys tai sitten ei. Parisuhteessa asioista pitää pystyä sopimaan ja kummankin olla tyytyväisiä sopimisen tuloksiin. Ellei parisuhteessa ole hyvä olla, niin ei kannata olla parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mitä kaikkea sen pitäisi tehdä siellä. Eiköhän innostus ala hiipumaan.
Kerropa sinä minulle, mitä minun pitäisi täällä mökilläni tehdä. En ilmeisesti tiedä.
Jos et halua ostaa mökkiä, älä osta mökkiä. Tyttöystäväsi voi ostaa omilla rahoillaan, mitä haluaa.
Jankkaaminen on todella epäviehättävää, joten pyydä häntä lopettamaan se, ennen kuin kiinnostuksesi alkaa karista.
Yksi yleinen syy eroon on ihan erilaiset tulevaisuudenhaaveet. Onhan tuossa iso ero, jos toinen haluaa elämäntavan, jota toinen ei missään tapauksessa halua. Vähän kuin että pakottaisi toisen matkustamaan joka viikonloppu, jos ei halua matkustaa. Tai ottamaan kissan, jos ei halua kissaa. Tai asumaan kaupungissa kerrostalossa ja käymään baareissa joka viikonloppu, jos haluaa asua maalla ja tehdä puutarhatöitä.
Puolisoa ei pidä valita ulkonäön perusteella, vaan pitäisi olla yhteensopivia muutenkin. Tämä itsestäänselvä fakta tulee kaikille miehille yllätyksenä. Varsinkin nuoret miehet katsovat vain pintaa, eivätkä tajua, että pitäisi miettiä yhteensopivuutta syvällisemmin. Fiksuimmat oppivat huonoista kokemuksistaan ja valitsevat seuraavalla kerralla paremmin, tyhmimmät tekevät saman virheen uudelleen ja uudelleen ja luulevat, että puolisoa voisi jotenkin muuttaa mieleisekseen sitten.
Onko nämä nykyajan nuoret aikuiset kasvatettu tahdottomiksi myötäilijöiksi kun ei kellään tunnu olevan omaa tahtoa?
Vuokratkaa koko kesäksi, mieluiten koko loppuvuodeksi sellainen mökki, missä saa raataa (omistajan luvalla tietenkin). Sovitte työt ja ylläpitotehtävät esim. polttopuiden tekeminen ja kantaminen puuvajaan, maalaustyöt, rännien puhdistus, huussin tyhjäusys, ruohonleikkaus, vieraskasvilajien kitkeminen ja hävittäminen. Muistakaa myös istua iltaa hyttysten syötävänä.
Miettikää sitten tilannetta että mökki olisi oma. Mitä pitäisi tehdä? Alat luettelemaan ylläpitotehtäviä seuraavale viidelle vuodelle.
Vierailija kirjoitti:
Yksi yleinen syy eroon on ihan erilaiset tulevaisuudenhaaveet. Onhan tuossa iso ero, jos toinen haluaa elämäntavan, jota toinen ei missään tapauksessa halua. Vähän kuin että pakottaisi toisen matkustamaan joka viikonloppu, jos ei halua matkustaa. Tai ottamaan kissan, jos ei halua kissaa. Tai asumaan kaupungissa kerrostalossa ja käymään baareissa joka viikonloppu, jos haluaa asua maalla ja tehdä puutarhatöitä.
Puolisoa ei pidä valita ulkonäön perusteella, vaan pitäisi olla yhteensopivia muutenkin. Tämä itsestäänselvä fakta tulee kaikille miehille yllätyksenä. Varsinkin nuoret miehet katsovat vain pintaa, eivätkä tajua, että pitäisi miettiä yhteensopivuutta syvällisemmin. Fiksuimmat oppivat huonoista kokemuksistaan ja valitsevat seuraavalla kerralla paremmin, tyhmimmät tekevät saman virheen uudelleen ja uudelleen ja luulevat, että puolisoa voisi jotenkin muuttaa mieleisekseen sitten.
Joo. Ei riitä, että tyttistä/vaimoa haluaa katsella. Ei se kammottava kuukausikaupalla kestävä mökkeily muutu ihanaksi sillä, että siellä olisi silmää miellyttävä nainen.
Miehet on visualisteja mutta ei kannata vetää överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai hän saa ostaa mökin ja sinulla ei ole siihen mitään sanomista.
Totta kai hän saa. Mutta hän haluaisi minun maksavan siitä puolet ja viettävän siellä aikaa. -Ap
Jos tyttöystävä ostaa mökin omilla rahoillaan, hän todennäköisesti haluaa poikaystävän, jonka kanssa siellä viettää kesää. Jos se et ole sinä, se on uusi poikaystävä. Varaudu sinkkukesään kaupungissa.
Parisuhteessa kumpikin tekee kompromisseja, tai ei ole parisuhdetta.
Huom palstajonnet, KUMPIKIN.
Vierailija kirjoitti:
Jos on erehtynyt valitsemaan epäyhteensopivan kumppanin, näin varmasti onkin.
Toiset rakastavat mökkeilyä, toiset inhoavat. Ketään ei voi pakottaa mökille, saati sitten ostamaan mökkiä. Jos haluatte pysyä yhdessä, niin tässä muutama ehdotus lähtökohdiksi:
-Tyttöystävä ostaa mökin omilla rahoilla ja viettää siellä aikaa miten paljon haluaa. Kompromissina käyt välillä siellä viettämässä esim. satunnaisia öitä/viikonloppuja jos se yhteinen mökkeily on toiselle tosi tärkeää.
-Jos siedät mökkeilyä jonkun verran, vuokratkaa. Jos tyttöystävä haluaa olla pidempään, hän maksaa tietysti enemmän.
-Hyväksytte että tässä asiassa olette erilaisia ja että sinä et mökkeile, tyttöystävä saa tehdä sitä miten paljon haluaa omilla rahoillaan, oli sitten vuokra tai oma. Ette nurise siitä kuinka paljon toinen viettää aikaa mökillä tai vingu että toisenkin pitäisi sinne tulla.
Tuttavapariskunnassa toinen rakastaa matkustelua, toinen inhoaa. Matkustelija reissaa yksin/muiden kanssa, puolisonsa pysyy kotona. Omilla vanhemmillani on mökki, minä rakastan olla siellä, sisko ei. Hän käy siellä kerran, pari vuodessa yhden yön kun ollaan porukalla, mutta sen pidempään ei viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on erehtynyt valitsemaan epäyhteensopivan kumppanin, näin varmasti onkin.
Tuskin minkään pariskunnan maut käyvät niin 100 % yksiin ettei koskaan tarvitsisi tehdä kompromisseja.
Porvoosta saa hienoja mökkejä ilmaiseksi.
Hei ap. Vuokratkaa ensin mökki, että näette mikä työ. Mökki maksaa ja laskuja tulee koko ajan.
En nyt näe mitään järkeä ostaa mökkiä puoliksi tuollaisessa suhteessa, kun ei olla edes naimisissa. Ja naimisissa ollessakin pitäisi tietenkin olla yhteinen tahtotila sen mökin ostamiseen. Mutta jos vaan seurustellaan, niin mikä järki ostaa mökkiä? Mökistä ei pääse yhtä helposti eroon kuin jostain kaupunkiasunnosta, jos sukset menevät ristiin.
Mua ei nuorempana niinkään mökkeily kiinnostanut, mutta nyt olen selkeästi tullut mökki-ikään ja neljä vuotta mökkeiltiin vuosivuokralla ennen kuin nyt vihdoin ostettiin oma. Ei tällaisia isoja hankintoja vaan tehdä ilman että molemmat on sen hankinnan takana.
Jos mökki on tämän kevään idea niin se saattaa mennä jopa ohi. Olen ymmärtänyt , että nyt jokainen haluaa mökin jos ei muuten niin koska niin nyt vaan kuuluu just nyt tehdä.
Osti sen tyttöystäväsi yksinään, sinne joudut duuniin. Tuskin hän on niin varakas että pystyy hankkimaan upo uuden täysvarustellun huvilan talonmiehellä.
T.jo 40 vuotta mökkeillyt työleiriä oikeasti rakastava
Ja vuokramökki ei anna oikeaa kuvaa jos viikon siellä majailet , kaikkihan on valmiina ja jos joku hajoaa ei ole sun ongelma.
Mökkejä voi vuokrata. Tulee paljon halvemmaksi ja voi vaihtaa maisemaa jos kyllästyy.
Hullun hommaa ottaa tuollainen ympärivuotiseksi riesaksi ja rahareiäksi.