Tyttöystävä haluaa ostaa mökin, itse en missään nimessä, mitä pitäisi tehdä?
Tyttöystävä haluaisi mökin. Olen toki hänelle sanonut että omilla rahoillaan voi ihan vapaasti ostaa sellaisen, mutta hän siis haluaisi että ostettaisiin yhteinen mökki.
Miten tällaisen ajatuksen saa sen päästä pois kun selkeä ja yksinkertainen ”ei” ei tunnu toimivan, vaan asia nostetaan esille uudestaan ja uudestaan. En jaksaisi koko kesää riidellä siitä mökistä.
Kommentit (40)
Annat sen ostaa mökkinsä ihan itse. Ei kai nyt aikuista miestä kukaan pakottamaan pysty.
Sun ei oo mikään pakko mökkiin rahojasi tai aikaasi laittaa jos et halua, aivan kuten sun likkakaverillas on oikeus se mökki ostaa. Pidä pääsi, ja anna tyttöystävän ostaa se mökki yksin jos se sen haluaa.
Ei kai tuolle oikein mitään voi jos toinen ei usko? Olet varmaan jo perustellut mikset mökkiä halua, mutta ehkä kertaa ne ja sano että mielesi ei taatusti muutu jankuttamisen seurauksena, vaan ennemminkin päinvastoin.
Kerro, mitä kaikkea sen pitäisi tehdä siellä. Eiköhän innostus ala hiipumaan.
Ei hän liene kuitenkaan vastaavasti halukas antamaan rahojaan jotta saisit ostettua itsellesi bentleyn. Joten ihan turha edes keskusella osallistumisesta moiseen mökkiin. Jos tyttis lähtee niin lähtekööt.
Jos alkaa vaikeaksi voi etsiä itselleen uuden jos edelleen jaksaa noita tyttiksiä.
Totta kai hän saa ostaa mökin ja sinulla ei ole siihen mitään sanomista.
Ilmoitat tyttöystävälle jämäkästi ettet tahdo mökkiä ja et aio sellaista ostaa. Ostakoot omilla rahoillaan, toki siinä tapauksessa teette avioehdon, mikäli joskus menette naimisiin.
Toki voisi olla myös keskustelun paikka tyttöystävän kanssa siitä, että sinun ei tarvitse perustella mökinostohaluttomuuttasi, vaan sinun mielipidettäsi tulee kunnioittaa ja sinut tulee ottaa tosissaan. Jos sinua ei kuulla ja oteta vakavasti suhteessa muutenkaan, niin kannattaa miettiä mistä se johtuu (onko kyse siitä, että annat kuitenkin aina periksi kun tarpeeksi vängätään, onko tyttöystävässä prinsessamentaliteettiä, eli kaikki mitä hän haluaa täytyisi olla toteutettuna jo mielellään eilen jne.) ja mitä asialle voisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Annat sen ostaa mökkinsä ihan itse. Ei kai nyt aikuista miestä kukaan pakottamaan pysty.
Ei tietenkään pysty, mutta en myöskään saa häntä vaikenemaan aiheesta. Hän sanoo, että haluaisi meidän viettävän kesät mökillä yhdessä, miksi haluaisi meidän myös ostavan se yhdessä. Ja itse taas en halua nähdäkään mitään mökkiin viittaavaa koko kesän aikana, mutta hän ei hyväksy tätä ei vastauksena.
Meneekö tää ohi vai onko tämä mökkiasia niin iso juttu että ero pitäisi nostaa keskusteluun? -Ap
Vierailija kirjoitti:
Totta kai hän saa. Mutta hän haluaisi minun maksavan siitä puolet ja viettävän siellä aikaa. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinku tosta ois ollu kysymys.. tumpelo
Vaan nimenomaan kerjäsi rahaa kun yhalusi muttei ollu omaa rahaa tai halua säästää vaan miehen itää ostaa
"Ei, en halua mökkiä. Tämä keskustelu on käyty enkä tule muuttamaan mieltäni asian suhteen."
Kas siinä, ole hyvä.
Vuokratkaa mökki kesäksi? Ei kannata heti ostaa. Parin kuukauden jälkeen voi kelkka kääntyä jommalta kummalta ja saatte tuntumaa millaista mökkielämä oikeasti on.
Ostakaa joku halpa mökinrähjä syrjäseudulta, mutta sillä ehdolla että tyttöystäväsi tekee kaikki hommat siellä, sinun istuessa mökillä kaljaa juoden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pysty, mutta en myöskään saa häntä vaikenemaan aiheesta. Hän sanoo, että haluaisi meidän viettävän kesät mökillä yhdessä, miksi haluaisi meidän myös ostavan se yhdessä. Ja itse taas en halua nähdäkään mitään mökkiin viittaavaa koko kesän aikana, mutta hän ei hyväksy tätä ei vastauksena.
Meneekö tää ohi vai onko tämä mökkiasia niin iso juttu että ero pitäisi nostaa keskusteluun? -Ap
Kysypä tuo viimeinen virkkeesi häneltä. Hitostako me hänen ajatuksiaan tiedämme? Helpompi sinun on häntä tajuta kuin ventovierauden somessa, kun sukupuolella ei kuitenkaan ole kollektiivista tajuntaa.
Oon ollut nyt reilu 20v naimisissa, yhdessä on oltu 30v. Kolme lasta. Mies haluaa mökin, minä en. Näin on ollut koko ajan ja mies tiesi tämän kanssani naimisiin mennessään ja lapsia halutessaan. Meillä ei ole mökkiä. Ja tuskin tuleekaan, koska jos mies sen mökin haluaa, senkun ostaa omilla rahoillaan ja omalla velallaan (meidän omaisuutta ei siihen takuuksi mene). Valitsee sen mökin, korjailee, sisustaa ja laittaa ihan siihen kuntoon kun haluaa. Kylässä voin käydä ja silloin toki esim keittiöhommia tms tehdä, mutta mihinkään ylläpitoon tai pihahommiin tms en koske. Joten kun koko projekti on hänen niskoillaan, todennäköisesti haaveeksi jää. Ja painotan vielä, tässä ei ole ketään missään vaiheessa vedätetty. Ihan jo suhteen alkumetreillä tein selväksi, että en pidä mökeistä enkä mökkeilystä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mitä kaikkea sen pitäisi tehdä siellä. Eiköhän innostus ala hiipumaan.
Lisäksi kerrot ettet itse tule työleirille osallistumaan.
eri
Sinä sen kuitenkin joudut remontoimaan
Mikä on se logiikka, jolla ihmiset tulevat tänne kyselemään kumppaninsa aivoituksia? Miten me voitais tietää?
Olla hyvä ja puhuu suoraan mielitietylleen.
Osta mökki tai etsi uusi tyttöystävä.