Mies ei halua mennä lomamatkalle, koskaan
Aihe otsikossa. Ottaa päähän, mies ei halua koskaan mennä lomamatkalle. Ainoastaan Suomen-lomat sukulaisten luo ja työhön liittyvät ulkomaanmatkat ovat ok, kaikki muu on hänestä ajanhaaskausta. Lapsen kanssa olen kerran käynyt tuttavaperheen kanssa Kanarialla, mies ei tullut mukaan mutta valitti rahanmenoa (äkkilähtö kahdelta yhteensä 1000 €). Sanoo, ettei välitä lomista millä ei ole "mitään tekemistä". On matkustanut töiden puolesta paljon ympäri maailmaa yli 10 vuoden ajan, mutta ei ole IKINÄ ollut lomamatkalla. Samoin hänen lapsuuden perheestään ainoastaan yksi veli perheineen matkustaa koskaan minnekään. Muuten kaikki ovat koko ajan KOTOSALLA. Tänä kesänä olisin halunnut vuokrata asuntoauton, mutta sitäkään ei voinut tehdä, koska on liian kallista, vuokra noin 800-1000e/viikko.
Pääsen kyllä matkalle yksinkin, mutta ärsyttää. Kunhan avauduin.
Kommentit (35)
Ymmärrän miestäsi. Kun aiemmin olin itsekin reissutyössä, lomillani halusin olla vain kotona.
Tiedätkö miten stressaavaa esim lentokentillä voi olla? Ei mikään ihme jos työn takia matkustava ei halua vapaa-ajalla matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi. Kun aiemmin olin itsekin reissutyössä, lomillani halusin olla vain kotona.
Ei mies ole enää moneen vuoteen matkustanut töiden puolesta, perusti yrityksen. Tämän yrityksen puolesta sitten pitäisi matkustaa, meidänkin pitäisi sitten lähteä näille matkoille mukaan hotellihuoneeseen istumaan. Kohteet ovat sellaisia, että siellä ei ole lapsen kanssa mitään järkevää tekemistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miten stressaavaa esim lentokentillä voi olla? Ei mikään ihme jos työn takia matkustava ei halua vapaa-ajalla matkustaa.
Tiedän, koska oon itsekin matkustanut jonkin verran töiden takia, joskin paljon vähemmän kuin mies. Lomamatka lapsen kanssa on kuitenkin ihan eri kuin työmatka.
Ap
Rahan haaskausta, ajanhaaskausta ja ei ole mitään tekemistä.
Nuo ovat miehesi syyt. Aika monta syytä vaikka noita kahta viimeistä en ihan ymmärrä. Onko ne lisätty rahanhaaskauksen tueksi kun et ole uskonut siihen?
Ensin ihmettelin, mutta kun mainitsit tuon töihin liittyvän matkustamisen, ymmärrän miestäsi kuitenkin.
Sitten on kaksi vaihtoehtoa: Joko lomailette yhdessä tai sitten päätätte vuoronperään, mitä lomalla tehdään.
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Sitten on kaksi vaihtoehtoa: Joko lomailette yhdessä tai sitten päätätte vuoronperään, mitä lomalla tehdään.
Siis erikseen tietenkin.
Minkä ikäinen lapsi teillä on? Oma mies ei halunnut lähteä ulkomaille, joten minä matkustin teinieni kanssa. Oli ihan älytömän mukavia reissuja ja niistä on ollut lapsille hyötyä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi teillä on? Oma mies ei halunnut lähteä ulkomaille, joten minä matkustin teinieni kanssa. Oli ihan älytömän mukavia reissuja ja niistä on ollut lapsille hyötyä myöhemmin.
Lapsi on 6v, ja tosiaan pärjätään kyllä kahdestaankin mutta kivempi mennä vähän isommalla porukalla. Lisäksi asuntovaunulla en uskalla mennä yksin, kun en osaa korjata mitään jos se menee rikki.
Mutta ehkä tosiaan ratkaisu on, että mies tekee yritykseen liittyvät matkat yksin, ja me matkustamme lomamatkoille lapsen kanssa.
Ap
Mihin aloittajalle vastenmieliseen aloitajan mies saa aloittajaa pakottaa? Jankutat vielä varmuudeksi asiasta miehelle, niinhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole enää moneen vuoteen matkustanut töiden puolesta, perusti yrityksen. Tämän yrityksen puolesta sitten pitäisi matkustaa, meidänkin pitäisi sitten lähteä näille matkoille mukaan hotellihuoneeseen istumaan. Kohteet ovat sellaisia, että siellä ei ole lapsen kanssa mitään järkevää tekemistä.
Ap
Ehkä miehellä ei ole mitään järkevää tekemistä siellä, mihin sinä haluaisit mennä?
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Tarkoitit varmaan:
1. Kompromissilomailu eli joka toinen vuosi toisen tahdon mukaan, tai
2. Ainakin osa lomasta erikseen.
Mutta miksi, ap, miehelläsi on valtaa siihen, miten sinä omiasi rahojasi käytät? Ai niin, halusit yhteiset rahat, koska mies ansaitsee enemmän ja haluat päästä hyötymään siitä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin aloittajalle vastenmieliseen aloitajan mies saa aloittajaa pakottaa? Jankutat vielä varmuudeksi asiasta miehelle, niinhän?
En nalkuta enkä pakota, sanoinhan jo että lähdin sitten kahdestaan lapsen kanssa tuttavaperheen matkaan. Minusta miehellä ei kuitenkaan ole sitten oikeutta valittaa tästä, kun lapsemmekin saa matkustamisesta kivoja kokemuksia, pääsee lentokoneeseen, lämpöön talven keskellä, seikkailemaan kavereiden kanssa jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nalkuta enkä pakota, sanoinhan jo että lähdin sitten kahdestaan lapsen kanssa tuttavaperheen matkaan. Minusta miehellä ei kuitenkaan ole sitten oikeutta valittaa tästä, kun lapsemmekin saa matkustamisesta kivoja kokemuksia, pääsee lentokoneeseen, lämpöön talven keskellä, seikkailemaan kavereiden kanssa jne.
Ap
Maksatko itse matkanne?
Meillä vähän sama asetelma. Sitten mies tajusi, että kun hän jättäytyy pois perheen reissuilta, hän ei ole mukana niissä mukavissa kokemuksissa, joista minä lasten kanssa puhun vielä pitkään lomien jälkeenkin. On oikeasti typerää deletoida itsensä pois niistä tärkeistä muistoista, joita lapsille jää niistä matkoista. JA joo, voi lapset muistella lämmöllä myös arkisia autonpesuhetkiä tai onkimista. Mutta silti.
En minäkään halua lähteä lomamatkalla, vaikka rahaa olisi enkä koskaan käy missään
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama asetelma. Sitten mies tajusi, että kun hän jättäytyy pois perheen reissuilta, hän ei ole mukana niissä mukavissa kokemuksissa, joista minä lasten kanssa puhun vielä pitkään lomien jälkeenkin. On oikeasti typerää deletoida itsensä pois niistä tärkeistä muistoista, joita lapsille jää niistä matkoista. JA joo, voi lapset muistella lämmöllä myös arkisia autonpesuhetkiä tai onkimista. Mutta silti.
Joo, oma mies on välillä naama nurinpäin kun ruokapöydässä muistellaan lasten kanssa, mitä reissuissa tuli tehtyä. Miestä ärsyttää sekin, kun telkkarissa näytetään jotain kaupunkia ulkomialta ja minä sanon joka kerta, että me ollaan käyty tuolla. En ymmärrä, mikä sitä rassaa. Mukaan olisi päässyt, jos olisi tahtonut.
Mene jonkun kaverin kanssa tai lapsen kanssa kahdestaan. Mikä pakko on reissata juuri oman kumppanin kanssa?
Kyse ei siis ole siitä, että meillä ei ole rahaa, vaan mies ei vaan haluaisi käyttää siitä yhtään matkustamiseen, koska se on hänestä turhaa.
Ap