Mies ei halua mennä lomamatkalle, koskaan
Aihe otsikossa. Ottaa päähän, mies ei halua koskaan mennä lomamatkalle. Ainoastaan Suomen-lomat sukulaisten luo ja työhön liittyvät ulkomaanmatkat ovat ok, kaikki muu on hänestä ajanhaaskausta. Lapsen kanssa olen kerran käynyt tuttavaperheen kanssa Kanarialla, mies ei tullut mukaan mutta valitti rahanmenoa (äkkilähtö kahdelta yhteensä 1000 €). Sanoo, ettei välitä lomista millä ei ole "mitään tekemistä". On matkustanut töiden puolesta paljon ympäri maailmaa yli 10 vuoden ajan, mutta ei ole IKINÄ ollut lomamatkalla. Samoin hänen lapsuuden perheestään ainoastaan yksi veli perheineen matkustaa koskaan minnekään. Muuten kaikki ovat koko ajan KOTOSALLA. Tänä kesänä olisin halunnut vuokrata asuntoauton, mutta sitäkään ei voinut tehdä, koska on liian kallista, vuokra noin 800-1000e/viikko.
Pääsen kyllä matkalle yksinkin, mutta ärsyttää. Kunhan avauduin.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi teillä on? Oma mies ei halunnut lähteä ulkomaille, joten minä matkustin teinieni kanssa. Oli ihan älytömän mukavia reissuja ja niistä on ollut lapsille hyötyä myöhemmin.
Lapsi on 6v, ja tosiaan pärjätään kyllä kahdestaankin mutta kivempi mennä vähän isommalla porukalla. Lisäksi asuntovaunulla en uskalla mennä yksin, kun en osaa korjata mitään jos se menee rikki.
Mutta ehkä tosiaan ratkaisu on, että mies tekee yritykseen liittyvät matkat yksin, ja me matkustamme lomamatkoille lapsen kanssa.
Ap
Vuokraa matkailuauto ja ota Autoliiton plusjäsenyys, niin matka jatkuu vaikka jotain hajoaisi 😊 Näin minä tein, kun erosin ja aloin reissata yksin.
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Sitten on kaksi vaihtoehtoa: Joko lomailette yhdessä tai sitten päätätte vuoronperään, mitä lomalla tehdään.
Tarkoitit varmaan:
1. Kompromissilomailu eli joka toinen vuosi toisen tahdon mukaan, tai
2. Ainakin osa lomasta erikseen.
Mutta miksi, ap, miehelläsi on valtaa siihen, miten sinä omiasi rahojasi käytät? Ai niin, halusit yhteiset rahat, koska mies ansaitsee enemmän ja haluat päästä hyötymään siitä?
Miksi oletat, että nainen tienaa automaattisesti vähemmän? Meillä minä tienaan enemmän, ja kun mies suostuu lähtemään koko perheen lomamatkalle, minä maksan kaikkien matkat. Useimmiten kyllä matkailen lapsemme kanssa kahdestaan, koska miehellä on niin vähän lomaa. Mies ei saa mitään säästöön ja ryssii muutenkin koko ajan kaikki raha-asiansa ja kun oikein ajattelen, ei siitä oikein mitään iloa ole muutenkaan.
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Sitten on kaksi vaihtoehtoa: Joko lomailette yhdessä tai sitten päätätte vuoronperään, mitä lomalla tehdään.
Tarkoitit varmaan:
Mutta miksi, ap, miehelläsi on valtaa siihen, miten sinä omiasi rahojasi käytät? Ai niin, halusit yhteiset rahat, koska mies ansaitsee enemmän ja haluat päästä hyötymään siitä?
Meillä on omat tilit. Ja kyllä vaan, miehen palkka on ollut moninkertainen omaani nähden, mutta nyt on perustanut yrityksen josta ei vielä pysty maksamaan itselleen palkkaa eli hänellä ei ole tuloja vaan käytämme säästöjä. Minun palkkani tulee normaalisti.
Ihania perheitä teillä, kun ei tarvitse edes yhdessä matkustaa!
No ymmärrän kyllä ap:ta, itse nautin matkoista, niistä haaveiluista ja jälkikäteen muisteluista. Ja myös niihin säästämisestä. Ei se ole sama jos puoliso ei ole mukana. Olen kiitollinen että oma mies tykkää matkustaa. Reissut on vaan lähentänyt meidän perhettä.
Me on reissattu paljon perheenä, siitä asti kun lapsi oli 4-vuotias.Nyt aikuinen ja vieläkin muistelee säännöllisesti kaikkia mukavia reissuja ja tapahtumia missä on käyty.On menty ympäri maailmaa ja suurin osa omatoimimatkoja ei niin tyypillisissä turisti kohteissa.Juuri sanoi kun oli käymässä , että mukava muistella niitä reissuja ja on teetetty eri paikoista valokuvia seinille ..Ja reissaa nyt edelleen vaikka työn puoleltakin useita ulkomaanreissuja tulee vuodessa.Lähde vaan Rohkeasti reissuun lapsesi kanssa, saatte molemmat elämyksiä.
Mahdollisia selityksiä:
- miehesi on kyllästynyt matkustamiseen työnsä vuoksi, kuten hän sanoikin
- miehellä ei ole sinun haluamallasi matkalla mitään kiinnostavaa tekemistä, kuten hän sanoikin
- miehesi pelkää joutuvansa järjestämään kuvioita ja hoitamaan mahdolliset pulmatilanteet kun sinä heittäydyt avuttomaksi
Jos haluat miehesi lähtevän matkalle, kannattaisiko miettiä mitä miehesi haluaa eikä vain mitä sinä itse halua?
Miehen syyt ovat tekosyitä. Aina jostain löytyy hänellekin mielenkiintoista tekemistä, ei voi olla vain niin että Suomessa ja kotona on tekemistä. Kysy mitä tekemistä mies haluaisi ja miettikää sopiva kohde.
Ja miten oman pienen lapsen ja vaimon kanssa kulutettu aika olisi "ajanhaaskausta"? Eikö siihen käytetty raha tule kymmenkertaisesti takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Tarkoitit varmaan:
Miksi oletat, että nainen tienaa automaattisesti vähemmän? Meillä minä tienaan enemmän, ja kun mies suostuu lähtemään koko perheen lomamatkalle, minä maksan kaikkien matkat. Useimmiten kyllä matkailen lapsemme kanssa kahdestaan, koska miehellä on niin vähän lomaa. Mies ei saa mitään säästöön ja ryssii muutenkin koko ajan kaikki raha-asiansa ja kun oikein ajattelen, ei siitä oikein mitään iloa ole muutenkaan.
- ohis
Siksi koska yleensä asia on niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Tarkoitit varmaan:
- ohisSiksi koska yleensä asia on niin?
Yleensä oli viime vuosituhannella. Nyt eletään vuotta 2020.
Miksi se mies pitäisi väkipakolla raahata sinne lomalle mukaan. Anna vaan jäädä kotiin, jos töidenkin puolesta on paljon matkustanut.
Löytysikö joku sellainen matkateema, mistä mieskin innostuisi? Vaikka autolla Alpeille tai Norjan vuonoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Tarkoitit varmaan:
Ja silti itkette naisen eurosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Tarkoitit varmaan:
Ja silti itkette naisen eurosta.
Ikinä en ole itkenyt naisen eurosta muulloin kuin sen koskiessa samasta työtehtävästä maksettavaa palkkaa.
maksan, vaikka varmaan toivoitkin, että maksattaisin miehellä jotta olisi nillitettävää. Tai on kai perheellä vähän yhteiset rahat, mutta omalta tililtäni nämä matkat olen maksanut. Jonne tulee siis minun oma palkkani.