Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kofeiinin määrä ja seuraavan yön unen laatu

Vierailija
16.06.2020 |

Joinakin päivinä olen todella väsynyt normaaleista yöunista huolimatta. Heti herätessä on sellainen olo, että unet jääneet aivan kesken, ja koko päivän jatkuu sellainen poissaoleva pöhnä.

Tällaisia päiviä on vain silloin tällöin, ja olen pannut merkille, että näin tapahtuu vaan silloin, kun olen edellisenä päivänä juonut normaalia enemmän kahvia.

Normaalisti juon yhden kupillisen joka aamu, enkä enempää koko päivänä. Näitä surkeita väsymyspäiviä edeltää aina se, että olen juonut aamukahvin lisäksi ainakin toisen kupillisen kahvia päivän aikana, yleensä iltapäivällä.

Kofeiini ei siis valvota minua, mutta unenlaatu näköjään heikentyy todella paljon. Onko kellään muulla ollut samaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä heikentyykö minulla unen laatu, mutta nukkumaan en pysty jos juon kahvia yhtä kupillista enempää.

Vierailija
2/6 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Nytkin aion juoda ilta uutisia katsoessa pannullisen kahvia, sitten maittaa uni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Varsinkin silloin kuin ei ole huolehtinut muuten nesteytyksestä sen kahvin jälkeen.

Vierailija
4/6 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon myös vaan aamuisin kahvin, enkä juo mitään muuta kofeiinipitoista päivän aikana. Juurikin, että yöunet kärsii muuten. Olen ollut juomatta kahvia muulloin jo niin pitkään, etten enää muista miten tarkkaan ottaen vaikutti. Kuitenkin niin, että seuraavana päivänä väsytti kahta kauheemmin ja taas ois pitänyt kofeiinia saada, että jaksaa. Jaksan siis paremmin, kun juon vähemmän kofeiinia.

Vierailija
5/6 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös tuo, pienikin määrä kofeiinia keskushermostossa aiheuttaa lyhyitä yöllisiä heräämisiä ja vähentää palauttavan syvän unen määrää.

Lääkäri

Vierailija
6/6 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on ollut samaa ja vielä pahempaa. Olen itse todennut, etta taidan olla kofeiinille yliherkkä. Suosittelen kokeilemaan kofeiinittomia kahveja. Tässä muutama esimerkki:

Kulta Katriina PLUS Relax

https://meira.fi/fi/kahvi/kulta-katriina-plus-relax

Jacobs Krönung Entkoffeiniert

https://jacobs.fi/tuotteet/