Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirkosta eronneet haluavat kirkon palveluita?

Vierailija
08.07.2006 |

Jokaisen lähipiiristä löytyy varmasti tapaus, että pariskunta on mennyt maistraatissa naimisiin, mutta haluaa kuitenkin liitolleen kirkollisen siunauksen. Runsas vuosi sitten oli Länsiväylä-lehdessä kirjoitus, jossa äiti arvosteli seurakuntansa pappia, joka oli kyseenalaistanut äidin halun liittyä uudelleen seurakunnan jäseneksi, koska lapselle haluttiin kirkollinen kaste.

Miksi näin? Jos ei ole uskonnollista vakaumusta eikä kuulu kirkkoon, niin miksi pitää saada kirkollisia palveluita? Onko tässä taas tälle ajalle tyypillistä " otan mitä tarvitsen" -ajattelua? Vai halutaanko vain komeat puitteet elämän kohokohtiin?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

Meillä on miehen kanssa ollut asiasta kiistaa (ollaan hyvissä ajoin keskusteltu kun lapsi on nyt vasta 2v. :D), mutta itse olen taipuvainen kieltämään riparin.

Lasta ei ole kastettu enkä halua 15 vuotiasta sinne leirille. Kyllä, olen itse käynyt riparin ja ollut isosenakin. Luultavimmin 15 vuotias ei ole tarpeeksi kypsä päättämään itse uskonnollisesta kannastaan, vaan elää vielä etsikkoaikaa (tämän tosin näen vasta kun lapseni on sen 15v.). Kannustaisin häntä mieluummin Prometheus-leirille. En hyväksy riparin käymistä vain lahjojen takia. Ja tokihan juhlat voi pitää Prometheus-leirinkin jälkeen :)

Olen se joka aiemmin sanoi, että lapseni eivät käy rippikoulua. Todennäköisesti syy siinä iässä olisi " kun kaikki muutkin menee" , mikä ei ole hyvä syy. (tuskin kristittykään antaisi 15-vuotiaan vaihtaa uskontoaan toiseen kun " kaikki muutkin vaihtaa" ) Prometheusleiriä suosittaisin kyllä.

Itse olen käynyt riparin ja ihan tykkäsinkin siitä. Mutta minut oli lapsena kastettu jne. Omat lapseni eivät ole kristittyjä, joten kristittyjen leiri ei ole heitä varten.

Ja jos lapseni ryhtyvät kritityiksi aikuisina, se ei ole minultakaan pois. Mutten halua heidän ollessaan lapsia altistaa heitä " tuputukselle" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi