Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani nirsoilee asunnon suhteen! Apua?

Vierailija
16.06.2020 |

Olen yrittänyt etsiä hänelle kämppää ja laitettu ilmoituksia mm. tori. fi . Sieltä tuli pari yhteydenottoa mutta pojalleni ei nämä asunnot kelvanneet, esim. Oli liian huonolla alueella tai sitten ei ollut parveketta/muuta vastaavaa. Mieluummin sitten istuu tuolla huoneessaan kuin muuttaisi omilleen? mitä tehdä?!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu minun luona joo. Kyllä maksaa itse ruuat ja muut. 

Ei kuulemma halua etsiä, ja minä ajattelin sitten etsiä hänen puolesta

t. AP

Millä se ne ruuat maksaa, jos ei töissäkään ole? 

Vierailija
22/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asutte ja onko poikasi työnhakija, työssä vai opiskelija? Kerro, että hän voi etsiä niin hienon asunnon kuin haluaa, jos kustantaa sen asumiskulut itse palkkatuloillaan. Jos on pieni palkka tai ei palkkaa ollenkaan, ei voi hirveästi valikoida.

vastavalmistunut ja hakee parhaillaan töitä . 23 -vuotias

T.AP

Työttömät ei saa asuntoa, tai pääse vuokralle mihinkään. Ehkä kaupungin asuntoihin, mutta tuskin hän on prioriteettina.

Höpö höpö. Juurikin nuo kaupungin asunnot, Nuorisosäätiö, NAL-asunnot, M2 kodit... Ja kyllä jotkut yksityisetkin ottaa työttömiä asukkaiksi. Helsingissä tietysti on asuntoihin paljon tunkua, mutta jos vähän tinkii sijainnista, on hyvät mahikset saada asunto ilman työtäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuu minun luona joo. Kyllä maksaa itse ruuat ja muut. 

Ei kuulemma halua etsiä, ja minä ajattelin sitten etsiä hänen puolesta

t. AP

Millä se ne ruuat maksaa, jos ei töissäkään ole? 

Saa tukia

Vierailija
24/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on saanut töitä toiselta paikkakunnalta. Työt alkavat syksyllä, joten ei ole vielä mitään kiirettä muuttaa. Eikä parin kuukauden takia kannata nykyiseltä paikkakunnalta kämppää vuokrata.

Toinen vaihtoehto: Suunnittelee muuttoa ulkomaille, mutta ei halua vielä kertoa siitä sinulle. Maa, johon on lähdössä, pitää koronan vuoksi rajansa kiinni, joten lähtö ei ole vielä ajankohtainen.

Kolmas vaihtoehto: Jahkaa yhteenmuuttoa seurustelukumppaninsa kanssa, mutta ei ole vielä päässyt sopuun siitä, kuinka asumismenot jaetaan.

Vierailija
25/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa avokkini tarinan. Amiksen ja armeijan jälkeen kiersi muutamassa työssä ja viimeiseen jäi seitsemäksi vuodeksi. Palkka ei ollut huima mutta säästi pesämunaa kuitenkin. 27 vuotiaana kotikylästä tuli rivarikaksio myyntiin, osti sen ja muutti viimein vanhempien luota. Itse tulin kuvioihin samana iltana kun nukkui ensimmäisen yön omassa kodissaan. Oli kyllä itsenäinen vaikka äidin helmat vielä lepattikin. Pyykit ja tiskit osasi pestä, imuri näkyi kerran viikkoon ja muutkin kodinhuollot osasi täysin. Ehkä pidempi oppiaika olikin parempi, sillä itse olin parikymppinen ja nämä asiat vielä vähän hukassa. Nyt on kymmenen vuotta asuttu tässä eikä mitään vahinkoa ainakaan ole siitä ollut, että muutti pois kotoa liki kolmikymppisenä. Läheinen on äitinsä kanssa ja käy auttelemassa usein. Että kyllä se elämä loksahtaa kohdalleen aina jotenkin.

Vierailija
26/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voin mutta varsinkin nyt korona aikaan ei oikein meinaa löytyä töitä vaikka on hakenut ja hänellä on taiteellisella puolella ammatti...

t.AP

Ehkä voisit ehdottaa, että hän hakisi jotain muitakin töitä? Esimerkiksi vuokratyöfirmaan niin voisi sitten lopettaa sen heti jos löytyy oman alan töitä. 

Vierailija
27/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikauppapaikat ovat kuuluisia huijareista, et voi saada sitä kautta hyvää asuntoa. Hae jotain kunnollista kautta kunnalta, asiallisen välitysfirman kautta tai joku fiksu ilmoituspaikka jossa yksityiset ilmoittelevat tai lukevat. Kuitenkin yksityiseltä vuokrattuna asunto ei ole pysyvä, jos hän päättää myydä asunnon tai tulee remontti. Ei pojan kannata mitä tahansa mörskää ottaa vastaan, kokemusta on itselläkin sellaisesta nuorena, joku taso kannattaa pitää!

Vierailija
28/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani on 25 v, asunut jo koko opiskeluaikansa omillaan, nyt valmistuu akateemiseen ammattiin. Pääkaupunkiseudulla toki joutuu opintojen ohessa ja muutoinkin töitä tehdä koko ajan, jos mielii asua hyvällä paikalla. Eikä voi kovasti nirsoilla töiden suhteen. Mutta tämä toisaalta ohjaa ahkeruuteen Ja siihe, ettei elämässä mikään tule ilmaiseksi. Ainakaan ruoka ja asunto.

Vierailija
29/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian myöhään liikkeellä. Huhti-toukokuussa olisi saanut hätyytellä vuokranantajia pois kimpusta kun tarjouksia olisi ollut niin paljon (opiskelijat muuttavat pois valmistumisen yms takia). Kumminkin tiesitte valmistumisesta vaikka kuinka kauan. Nyt kun alkaa koulujen tuloksia tulla niin tilanne on toisinpäin, vuokranantajat saavat hätyytellä hakijoita pois kimpusta. Asunnoista voi pyytää vaikka mitä kiskurihintoja ja silti ne menevät.

Vierailija
30/39 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asutte ja onko poikasi työnhakija, työssä vai opiskelija? Kerro, että hän voi etsiä niin hienon asunnon kuin haluaa, jos kustantaa sen asumiskulut itse palkkatuloillaan. Jos on pieni palkka tai ei palkkaa ollenkaan, ei voi hirveästi valikoida.

T.AP

Miksi olet häntä pois potkimassa vaikka hänellä ei ole vielä edes työpaikkaa? Odota että ensin löytää töitä että pystyy vuokraa maksamaan ja elättämään itsensä.

En halua että pojastani tulee 30 vuotias joka asuu kotona :(

t:AP

Olen 52-vuotias ja asun kotona.

Vierailija
31/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.AP

Etkö voi odottaa, että poikasi löytää töitä ja hänellä olisi varaa muuttaa haluamaansa kämppään? Ymmärrän sinänsä poikaasi, jos hän ei halua muuttaa ensin huonoon kämppään ja töitä saatuaan heti uudestaan parempaan.

No voin mutta varsinkin nyt korona aikaan ei oikein meinaa löytyä töitä vaikka on hakenut ja hänellä on taiteellisella puolella ammatti...

t.AP

Jos ammatti on "taiteellisella puolella", kannattaa hakea töitä laajemmasti. Taidealalle työllistyminen missään vaiheessa elämää on hyvin epätodennäköistä.

Vierailija
32/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin olisin tyytyväinen jos lapseni asuisi kotona kunnes avioituu :) Todennäköisesti kuitenkin pötkii heti pois kun pääsee.

Entäs jos ei koskaan avioidu?

Vierailija
33/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.AP

Työttömät ei saa asuntoa, tai pääse vuokralle mihinkään. Ehkä kaupungin asuntoihin, mutta tuskin hän on prioriteettina.

Mikse olisi?

Koska on mies ja hänellä on jo koti?

Vierailija
34/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtön poikasi saa asunnon, niin joudut todennäköisesti vuokrien takaajaksi. Jos sulle ok niin eiköhän löydy sopiva kohde.

Vierailija
35/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani on 25 v, asunut jo koko opiskeluaikansa omillaan, nyt valmistuu akateemiseen ammattiin. Pääkaupunkiseudulla toki joutuu opintojen ohessa ja muutoinkin töitä tehdä koko ajan, jos mielii asua hyvällä paikalla. Eikä voi kovasti nirsoilla töiden suhteen. Mutta tämä toisaalta ohjaa ahkeruuteen Ja siihe, ettei elämässä mikään tule ilmaiseksi. Ainakaan ruoka ja asunto.

Onkohan lapsesi täällä sitten valittamassa kuinka kavereita autetaan ja häntä ei. Siis vanhempien puolelta. Todennäköisesti kirjottaa myös kuinka ei sitten tule vanhempiaan auttamaan vuorostaan kun ovat vanhoja.

Vierailija
36/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä sutä asuntoa hänelle etsit???

Vierailija
37/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä sutä asuntoa hänelle etsit???

Ihmettelin samaa. Ap mahdollistaa poikansa lusmuilun. Kyllä ton ikäisen miehen pitäis hoitaa asiansa ihan itse.

Vierailija
38/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän viiskymppisen äijän, joka loisii 73-vuotiaan äitinsä kaksiossa ties monettako vuotta. Väittää äidilleen, ettei Turusta saa vuokra-asuntoa tai jos saakin, hänellä ei ole varaa siihen. Ja äiti uskoo, että poika on ottanut kaikista tuista selvää, mutta ei saa niitä. Mikään työ ei ole kelvannut tietenkään. Uudenkaupungin autotehtaallekin olisi liian hankala kulkea, vaikka bussi menee ovelta ovelle. Kivempihan se on äitin keskusta kaksiossa loisia, kuin muuttaa johonkin lähiöön.

Vierailija
39/39 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on kiire heittää hänet ulos, jos hän selkeästi ei ole siihen itse vielä valmis?

Anna asua kotona, jos poika kerran maksaa osansa ja käyttäytyy ihmisiksi. Älä etsi kämppää hänen puolestaan, ihan varmasti hän tekee sen itse jossain vaiheessa.