Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäättekö 500€/kk vuokrakämpässä pelkällä työmarkkina- ja asumistuella?

Vierailija
16.06.2020 |

Käytännössä vuokran jälkeen rahaa on 350€ kuukaudelle käytössä, riippuen vähän missä asuu. Pärjäisitkö tuollaisella rahalla ja oletetaan, ettei sinulla ole säästöjä paitsi ehkä joku tonnin parin hätävara?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanpas mihin 350€ riittää:

Ruoka -150€

Netti -20€

Vesi -25€

Sähkö -10€

Kotivakuutus ehkä n. -10€

135€ jää jäljelle pakollisten laskujen jälkeen. Jos on todellinen kitupiikki, niin saahan tuossa satasen kuussa säästöön.

Lisäksi tarvitsee ainakin puhelimen n. 20€/kk, bussikortin jotta pääsee työhaastatteluihin (tai polkupyörän ja sen huollot jos asuu riittäävän lähellä työpaikkoja), lääkkeet, ruoan lisäksi hammastahnat, vessapaperit, terveyssiteet, pyykinpesuaineet ja muut päivittäis- ja hygieniatarvikkeet, vaatteitakin uusittava joskus. 

Netti=puhelin useimmilla. Bussikorttia ei tarvitse. Ne yksittäiset haastattelumatkat voi joko kävellä tai maksaa käteisellä/mobiililipulla. Nuo muut ovat useimmilla sellaisia, joita ei tarvitse läheskään joka viikko ostaa. Hyvä jos edes joka kuukausi. Vaatteita saa halvalla vaikka kirppikseltä. terveisin työtön 

Vierailija
22/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää 350e/kk asumismenojen jälkeen, se on jo luksusta. Näin opiskelijana, kun ei jää puoltakaan tuosta. Toki en asukaan 500€ yksiössä. Ei olisi varaa sellaiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin.

Vierailija
24/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu helposti. Kaksioni on 640 e/kk ja olen nyt työmarkkinatuella + asumistuella. Ei tässä mitään hätää ole, kunhan ei törsäile.

Vierailija
25/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Opiskellessa pärjäsin solussa pelkillä opintotuella ilman lainaa sekä asumistuella. Nyt työttömyystuella tuntuu, että rahaa on kuin roskaa. Pihistellen pärjää.

Vierailija
26/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Tulen vaikka heti huomenna. Moneltako saa aloitta ja paljonko maksat palkkaa? Loput ehdot voidaan katsoa sitten huomenna. 

Vierailija
27/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään yhden kouluikäisen lapsen kanssa. Toki tuohon päälle tulee vielä lapsilisä n. 150e ja elarit 160e. Yksin pärjäisin tosi hyvin.

Vierailija
28/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota sähkön hintaa minkä joku oli laittanut 10e/kk. Täälläpäin jo pelkkä sähkön siirron kkmaksu on 20e, siihen päälle itse sähkö ja siirto. Eli yli 30e/kk minulla oli pienen kerrostalokaksion sähkölaskut keskimäärin kuukaudessa vaikka oli vain valot ja jääkaappi yms perusjutut..

Vierailija
29/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signeeratkaapas kansalaisaloite Sähkö on meidän! Saatais asumiskustannuksia alemmas...

Vierailija
30/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Ja millaista työtä ja palkkaa sinulla oli tarjota?

Vierailija
31/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjäsin ihan ok ja sain säästöönkin rahaa. Suunnittelin ruokaostokset, ruokaan meni kuitenkin eniten rahaa, joten tuo on tärkein säästökohde.

Vierailija
32/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään, tosin teen vaihtelevasti myös keikkatyötä, josta tulee vähän lisätienestiä. Pelkillä tuilla kyllä elän (ostan ruokaa ja maksan pikkulaskut), mutta ei sillä summalla pahemmin mitään ylimääräistä voi hankkia. Palkkatuloja säästän niin paljon kuin mahdollista, jotta olisi joku pieni pesämuna olemassa, jos tulee äkillinen meno.

Vierailija
33/36 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjää. Mulla on vielä opintolaina ja lääkkeitä ja vielä muitakin sairaskuluja. Ruokaan jäisi laskujen jälkeen siis 10-20€/vko. Ilman lainaa ja terveenä pärjäisin jotenkuten varmaankin, siinähän olisi jo yli100€/kk lisää rahaa sitten. Kun 3kk sähkölasku pamahtaa aina kerralla, olen lirissä varsinkin sen kuukauden.

Vierailija
34/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin ihan jopa hyvin jos tarvitsee elättää vain itsensä! Itse kun en tuhlaa mihinkään ja syön halvasti enkä harrasta muuta kuin lenkkeilyä ja lukemista niin saisin säästöönkin sitä rikkoutuvaa pesukonetta varten tai jotain sairaalalaskua varten. Lasten kanssa sit onkin ihan eri juttu.

Vierailija
35/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään, mulla jää kuukaudesta riippuen 373 - 440e/kk käyttörahaa vuokran jälkeen. 100e ruokaan ja juomaan, noin 120e vaatteisiin (Joskus), säästöön noin 150e/kk. Näin on menty parin vuoden ajan.

Vierailija
36/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnes hajoaa kaikki vaatteet ja pesukone ja ja....

Tällaisissa tapauksissa kannattaa seurata facen kirppareita ja roskalavoja. Löytyy hyvää tavaraa halvalla ja ilmaiseksi. Ostin juuri vuoden käytössä olleen pesukoneen 20 eurolla. Ilmaisiakin oli tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä