Saako Suomessa mistään köyhä ILMAISTA ehkäisyä?
Mietin, että jokaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa pitäisi olla tälläinen vaihtoehto.
Ylimääräistä rahaa on 0, ja haluaisin jonkun pitempiaikaisen ehkäisykeinon kuten kapseli tai kierukka.
Voiko mistään saada?
Kommentit (41)
Ota kiinalaisten keino käyttöön: Lapsentekoon ykkönen, huviin kakkonen.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta maksetaan kyllä reseptilääkkeet eli myös e-pillerit, kierukka, kapseli jne, ja kierukan/kapselin asennuksesta tulevat terveydenhoitokulut. Eli jos olet tarpeeksi köyhä, saat ilmaisen ehkäisyn.
Hyvä jos näin, kun itse olin ttt asiakas viimeksi vuonna 2005 niin lääkkeet korvattiin ainoastaan jos kyseessä oli reseptilääke ja reseptissä luki "sairauden hoitoon". Poikaystävä maksoi ehkäisyn silloin. Eipä muuten olisi ollut varaa.
Vierailija kirjoitti:
pidättäytyminen seksistä. Toimii lapsilla ja aikuisilla
Selibaatti tuottaa pitkällä aikavälillä isoja säästöjä etenkin köyhille. Valitettavasti kehitysmaissa ei ole tuota ymmärretty,
En edes harrasta aktiivisesti seksiä (viime kerrasta yli vuosi), mutta sitä ei koskaan tiedä jos joku kaunis päivä vaikka tirpasee kännit kaverin juhlissa esim. ja siellä päätyykiin puuhailemaan jotain. Raskaus on omalla kohdallani niin kammottava ajatus, että haluaisin jonkun mahd. varman keinon ettei niin varmasti tule tapahtumaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pidättäytyminen seksistä. Toimii lapsilla ja aikuisilla
Selibaatti tuottaa pitkällä aikavälillä isoja säästöjä etenkin köyhille. Valitettavasti kehitysmaissa ei ole tuota ymmärretty,
Siksi ne onkin niin köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Seksin harrastaminen ei ole mikään turvattava ihmisoikeus. Jos sulla ei ole varaa siihen harrastukseen niin voi voi. Voinko mä sitten vastaavasti pyytää lentotunnit kelasta koska en harrasta seksiä?
Maksat varmaan mielummin sitten abortin tai sen ei-toivotun lapsen elämän? Lastensuojelu ja huostaanotto tulevat myös aivan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin harrastaminen ei ole mikään turvattava ihmisoikeus. Jos sulla ei ole varaa siihen harrastukseen niin voi voi. Voinko mä sitten vastaavasti pyytää lentotunnit kelasta koska en harrasta seksiä?
Maksat varmaan mielummin sitten abortin tai sen ei-toivotun lapsen elämän? Lastensuojelu ja huostaanotto tulevat myös aivan ilmaiseksi.
Voinko mäkin alkaa uhkailemaan? Maksat varmaan mieluummin ne lentotunnit tai poltan sun talon?
(esimerkki, ei uhkaus)
Vierailija kirjoitti:
En edes harrasta aktiivisesti seksiä (viime kerrasta yli vuosi), mutta sitä ei koskaan tiedä jos joku kaunis päivä vaikka tirpasee kännit kaverin juhlissa esim. ja siellä päätyykiin puuhailemaan jotain. Raskaus on omalla kohdallani niin kammottava ajatus, että haluaisin jonkun mahd. varman keinon ettei niin varmasti tule tapahtumaan.
AP
Kortsu? Miksi sotkisin oman kropan toimintaa hormoneilla huvin vuoksi?
Miksi edes mennä töihin, kun köyhänä saa kaiken ilmaiseksi?
Kortsut maksaa prismassa tyyliin 3€/10kpl.
Köyhäkin voi säästää sen verran. että pystyy ostamaan e-pillerit omalla rahalla, tai asennuttaa kierukan.
Pitääkö jopa ehkäisyn olla ilmainen.
Jos pitää, niin paras ratkaisu on piuhat poikki mieheltä tai naiselta, eli sterilisointi.
Yksinkertaisesta ja maksaa vain yhden kerran.
Vierailija kirjoitti:
Köyhäkin voi säästää sen verran. että pystyy ostamaan e-pillerit omalla rahalla, tai asennuttaa kierukan.
Pitääkö jopa ehkäisyn olla ilmainen.
Jos pitää, niin paras ratkaisu on piuhat poikki mieheltä tai naiselta, eli sterilisointi.
Yksinkertaisesta ja maksaa vain yhden kerran.
Ei tarvi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
AP
Se kierukka tai kapseli ei ehkäise sukupuolitaudeilta.
Th kirjoitti:
Useassa kaupungissa alle 25 vuotiaat saavat ilmaisen ehkäisyn. Myös esimerkiksi ensimmäinen kierukka on ilmainen Helsingissä ihan kaikille ja kondomit myös. Siitä vaan terveysasemalta hakemaan.
Ei vain ensimmäinen kierukka vaan vaikka kaksi. Itse olisin kuparikierukan poiston jälkeen (ei sopinutkaan mulle) saanut vielä hormonikierukan ennen kuin täytin 25v mutta en halunnu.
Vierailija kirjoitti:
Th kirjoitti:
Useassa kaupungissa alle 25 vuotiaat saavat ilmaisen ehkäisyn. Myös esimerkiksi ensimmäinen kierukka on ilmainen Helsingissä ihan kaikille ja kondomit myös. Siitä vaan terveysasemalta hakemaan.
Ei vain ensimmäinen kierukka vaan vaikka kaksi. Itse olisin kuparikierukan poiston jälkeen (ei sopinutkaan mulle) saanut vielä hormonikierukan ennen kuin täytin 25v mutta en halunnu.
Itse kolmekymppisenä helsinkiläisenä sain kuparikierukan ilmaiseksi ja sen jälkeen tuputettiin hormonikierukkaa, josta kieltäydyin. Ilmeisesti olisin saanut siitä Kela-korvauksen, koska hormonikierukka olisi määrätty (kuparikierukan aiheuttamien) kivuliaiden kuukautisten hoitoon.
Joku jo ehdotti Prisman kondomeja ja suosittelen niitä itsekin. Nykyisenä ehkäisynä minulla on luonnollisen menetelmän ja kondomin yhdistelmä ja käytössä on juurikin Prismassa myytävät Protex-kondomit: https://www.foodie.fi/entry/kondomi-classic/5411834090177
Ethän ap vain ole niitä "köyhiä", joilla on kyllä varaa vetää tupakkaa, ryypätä ja muuta mukavaa mutta tällaisessa perusasiassa tulee varattomuus vastaan?