Saako Suomessa mistään köyhä ILMAISTA ehkäisyä?
Mietin, että jokaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa pitäisi olla tälläinen vaihtoehto.
Ylimääräistä rahaa on 0, ja haluaisin jonkun pitempiaikaisen ehkäisykeinon kuten kapseli tai kierukka.
Voiko mistään saada?
Kommentit (41)
Se nyt vielä puuttuu, jos ei ehkäisyä maksa itse.
Kortsuja jaetaan välillä ilmaiseksi jossakin tapahtumissa.
Helppo täällä on rikkaiden huudella. Kuka tahansa voi joutua vaikka raiskatuksi. Vai pitäisikö tuohonkin huudella että jalat ristiin?
Ei köyhä mitään seksiä tarvitse. Eikä edes saa, jos sattuu olemaan mies.
Hae sossuilta harkinnanvaraista tukea.
Vai Kelastako se nykyään pitää hakea?
Toimeentulotuesta maksetaan kyllä reseptilääkkeet eli myös e-pillerit, kierukka, kapseli jne, ja kierukan/kapselin asennuksesta tulevat terveydenhoitokulut. Eli jos olet tarpeeksi köyhä, saat ilmaisen ehkäisyn.
Jos olet oikeutettu toimeentulotukeen, kattaa sähköinen maksusitoumus lääkkeisiin myös ehkäisyvalmisteet kuten e-pillerit, kierukan jne.
Oppilaitoksissa terveydenhoitajilla ja usein myös terveyskeskuksissa löytyy näytteitä konsultoinnin yhteydessä jaettaviksi. Neuvolsta voisi kysäistä ja kertoa, että haluaisit keventää heidän työtaakkaansa. Win Win...
Väestöliitolla on ollut erilaisia kampanjoita, joiden yhteydessä on jaettu tuhansia ilmaisia kondomeja. Soita ja kysy missä ja milloin seuraava.
Itse aikoinaan sain kyllä sossusta maksusitoomuksen hormonikierukkaan, että onhan täälläkin mahdollisuus saada ilmainen ehkäisy jos ei ole tuloja tai tulot liian pienet
pidättäytyminen seksistä. Toimii lapsilla ja aikuisilla
Pilleri maksaa ehkä kympin kuussa. Jos ei ole siihen rahnaa, pitää vissiin olla jalat ristissä tai antaa vain miehille. jotka kykenee ostamaan skordareita.
Seksin harrastaminen ei ole mikään turvattava ihmisoikeus. Jos sulla ei ole varaa siihen harrastukseen niin voi voi. Voinko mä sitten vastaavasti pyytää lentotunnit kelasta koska en harrasta seksiä?
Ei sitä tarvi naida jatkuvasti kuin kani.
Hillitse itsesi. Siinä on tarpeeksi ehkäisyä.
Useassa kaupungissa alle 25 vuotiaat saavat ilmaisen ehkäisyn. Myös esimerkiksi ensimmäinen kierukka on ilmainen Helsingissä ihan kaikille ja kondomit myös. Siitä vaan terveysasemalta hakemaan.
Jalat ristiin.