Muita, joilla turpoaa jalat ihan törkeesti helteellä?
Pari vuotta on turvonnu vaan varpaat, nyt turpoaa nilkkaan asti. Inhottavan tuntuista kävellä turvonneilla jaloilla.
Suvussa on suonikohjua...
Kommentit (26)
Siis mulla ihan sama, paitsi että turpoaa koko hemmetin keho! Olin jo tekemässä aloitusta aiheesta "miksi turpoan helteellä monta kiloa", mutta voin nyt liittyä tähän.
Jos turvotus liittyy pelkästään jalkoihin, niin varmaankin vain nestetasapainon heittelystä aiheutuvaa? Itse juoksen joka päivä 1-2h ja olen normaalipainoinen ja ihan valehtelematta tälläkin hetkellä koko kroppa hyllyy oikein nesteen määrästä. Viime kesänä helteillä ihan sama juttu. Näytän 10kg painavammalta kuin normaalisti :(
Itsekin voi tehdä jalkoihin lymfahierontaa! Youtubesta löytyy ainakin englanninkielisiä ohjevideoita.
Turpoaa ja KUUMENEE! Siis nämä jalat ovat iltaisin kuin tulessa, eikä auta kuin kylmäkallella jäähdyttely että saa unen päästä kiinni. Nyt särkee ja ovat turvonneet. Olisipa joku joka hieroisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla ihan sama, paitsi että turpoaa koko hemmetin keho! Olin jo tekemässä aloitusta aiheesta "miksi turpoan helteellä monta kiloa", mutta voin nyt liittyä tähän.
Jos turvotus liittyy pelkästään jalkoihin, niin varmaankin vain nestetasapainon heittelystä aiheutuvaa? Itse juoksen joka päivä 1-2h ja olen normaalipainoinen ja ihan valehtelematta tälläkin hetkellä koko kroppa hyllyy oikein nesteen määrästä. Viime kesänä helteillä ihan sama juttu. Näytän 10kg painavammalta kuin normaalisti :(
No, älä juokse niin paljon. 😆
Voiko nesteen kertyminen liittyä verenpaineeseen?
Miksi alapeukku? Parempi tuokin neuvo kuin antaa jalkojen turvota ja sitten jaloissa valtavan raskas tunne. Se on raskasta kävellä läpsyttää turvonneilla jaloilla.