Olisiko se noloa lähteä yli 35-vuotiaana elämään villiä opiskelijäelämää?
Haaveilen, että säästäisin ensin kunnolla rahaa, odottaisin että koirasta aika jättää ja sen jälkeen lähtisin esim. Britteihin opiskelemaan unelma-alaani ja elämään opiskelija-asunnoissa sitä kuuluisaa villiä opiskeluelämää. Itselläni on jäänyt kaikki tuollainen tekemättä, kun en oikein koskaan tiennyt mitä haluan tehdä lukion jälkeen. Tietysti tässä tapauksessa voisi unohtaa haaveet perheen perustamisesta yms. Mutta jos valitsee alan niin, että työtilanne hyvä, niin voisi olla ihan hyväkin investointi? Ja tulisi vähän viivellää biletettyä opiskelubileissä (jos siellä nyt tälläistä mammaa kukaan katselisi). Mitä mieltä?
Kommentit (10)
Suomessa ehkä mahdollista, mutta Briteissä yliopisto-opiskelu on paljon selkeämmin 18-21-vuotiaiden juttu. Esim. 23-vuotiaana olet jo mature student.
Kannattaa! Briteissä mature opiskelijoille on usein myös omat asuntolat, niin ei tarvitse katsella 18v teinien biletystä siellä. Vaikka luultavasti sekin onnistuu, jos niin haluaa.
Opiskelijat saattaa vähän hekotella. Eikä se niin kummoista lopulta ole, siihen viinan kiskomiseen kyllästyy tosi äkkiä.
Muakin tavallaan kiinnostaisi, ainakin se opiskelu, mutta ei ole vaan rahoitusta:/ Työtön kun olen, 2 vuotta max.saa opiskella siis eli mitään yliopiston opintoja en voi enää aloittaa. Ja tok iensin pitäisi päästä sisäänkin, vaikeaa kun yo-tokarini aika huono ja ensikertalaisia suositaan, mulla jo 1 tuttkinto siis. Jotenkin ärsyttää kun nuoruus jäänyt elämättä, mutta mitään biletystä en itse kaipaisi, enemmänkin jotain sellaista sen ajan tunnelmaa ja samanhenkisiä ihmisiä olis kiva vihdoinkin löytää elämäänsä edes 3-kymppisenä.
Kuulostaa kivalta. Itse olen 32v ja ajattelin toteuttaa tuon Suomessa, jos opiskelijavalinnat natsaavat.
Lähdin itse suoraan lukiosta Skotlantiin opiskelemaan ja kyllä meillä oli ihan yli 40 vuotiaitakin joillain kursseilla, vaikka tietysti suurin osa ikähaitarilla 18-22v. Joten jos se on unelma ja rahallisesti onnistuu niin todellakin kannattaa lähteä. Joku mainitsi viinan kiskomisen, kyllä, sitä on paljon mutta niin on paljon muutakin. Esim. yliopistoilla on satoja societyjä kaikkeen mahdolliseen harrastustoimintaan. Biletys on KOVAA ja sitä saatetaan etenkin fresherinä harrastaa viikon jokaisena päivänä ja niissä asuntoloissa voi olla tosi meluisaa.
Mitä siihen opiskelua tarvitaan? Voithan sä pämpätä muutenkin.
Ei se ole sama asia kännätä lähiräkälässä keski-ikäisten elämäänsä kyllästyneiden juoppojen kanssa :D
Miksi pitää miettiä onko joku asia noloa tehdä? Ei enää eletä 50- lukua, jokainen ihminen voi elää just niin kuin itseään huvittaa. Vaikka 60v voi vielä bilettää ja opiskella jos siltä tuntuu. Jonkun mielestä on ehkä noloa, jonkun mielestä ehkä pitäisi mennä naimisiin ja perustaa perhe, mutta onko muiden mielipiteillä väliä kun kyse on omasta elämästä?
Sinulla on eläkeikään vielä melkein saman verran aikaa kuin on kulunut syntymästäsi. Ihan hyvin voit vielä opiskella.