Mies arvostelee ulkonäköä koko ajan
Ollaan oltu jo päälle kymmenen vuotta yhdessä ja luulis miehen tottuneen naisensa ulkonäköön, mutta ei. Häntä vaivaa mun silmäpussit (sukuvika), lihominen ja laihtuminen, koskaan en näköjään silmää miellytä. Kun onnistuin tiputtamaan kymmenisen kiloa, niin mies silti silmäili vartaloani arvostelevasti ja huomautti jäljelläolevasta vatsamakkarasta, litteästä takapuolesta ja roikkuvista alleista. Ei tunnu tajuavan ettei 40+ ikäinen nainen enää saa itseään kovin timmiksi. Ihmekös tuo että lihoin takaisin alkuperäisiin mittoihin.
Jos makaan vaikka lukemassa, niin mies painaa omaa leukaansa alaspäin että tulee kaksoisleuka ja nauraa että v*ttu kun näkisit ittes. Tai ottaa salakuvan ja lähettää sen mulle whatsappiin tms.
Ollaan melkein erottu jo monta kertaa, mutta mies aina jänistää viime hetkellä. Sillä on vissiin niin huono itsetunto, että tietää jäävänsä yksin jos jatkaa samanlaista käytöstä. Ei kukaan muu nainen kuuntelis tuollaista ulkonäön pilkkaamista....
Mies huomauttelee ihan tuntemattomienkin ulkonäöstä. Onpas ruma perse, v*ttu mikä nenä, yäk mikä läski jne. Eikä siis itsekään mikään malli ole ulkonäöltään. Ylipainoa hänelläkin, mutta jos siitä sanoo, niin se on vaan lihasta. Ja jos jokin vaate ei mene päälle, niin mun syy kun kutistunut pesussa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on narsisti, kannattaa googlettaa aiheesta. Henkistä väkivaltaahan tuo on, ei missään nimessä kuulu terveeseen parisuhteeseen. Ihmettelen miksi vielä olet suhteessa.
Eivät kaikki ärsyttävät tai epäkohteliaat ihmiset ole narsisteja. Ap:n mies saattaa olla vain huonokäytöksinen ja itsekäs sekä niin huonoitsetuntoinen, ettei kykene löytämään naista, johon voisi olla tyytyväinen. On ap:n miehen oma vika hengailla jonkun lihavan kanssa. Mies voisi itsekin erota.
Anna miehen tehdä mitä tekee. Pidä sinä huoli siitä, että oma itsetuntosi on kohdallaan ja rakastat itseäsi. Jos mies häiritsee tässä prosessissa, ota etäisyyttä. Vaikka oma kämppä ensin, jos et halua suoraan erota. Älä tosiaan tuhlaa ajatuksiasi siihen, mitä mies tekee tai ei tee, vaan huolehdi itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet jäänyt suhteeseen miksi?
Samaa pohdin?
Mies lytistää sua tarkoituksella ettet vaan kuvittele liikoja itsestäsi ja huomaa että olisi parempi olla yksin tai jonkin kivan ihmisen kanssa.
Sovitte varmaakin toisilleni.
Omat arvoni ovat niin erilaiset, että en edes yritä neuvoa sinua. Itse en siedä huonoa kohtelua mistään hinnasta. Itsenäinen hyvä elämä ei ole mitattavissa rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet jäänyt suhteeseen miksi?
En mä tiedä, mukavuudenhalusta kai. Yhdessä tulomme ovat keskimääräistä korkeammat ja matkustelemme paljon, kaupassa ei tarvitse juuri hintoja katsella jne. Jos lähtisin, niin siihen loppuisi suht leveä elämäntyylikin.
Ap.
Olet määritellyt palkan tuolle käytökselle. Joko suostut alentamaan palkkiotasi ja hankkiudut eroon siitä käytöksestä tai sitten vaan maksat tuota henkistä hintaa ja ostat kaupasta mitä tavaroita mitä tykkäät, korvaamaan tuota käytöstä..
Mitä kaikkea olet oikeasti valmis rahasta kestämään?
Eli nyt on sitten aika valita joko se leveä helppo materialistinen elämäntyyli tai oma emotionaalinen ja psyykkinen terveys josta pidemmän päälle itse hyödyt ja elämä paranee kun voit itse paremmin? Kumman valitset? Miksi tulet tänne valittamaan jos kerran et halua erota rahan takia? Kukaan ei voi sinun valintojasi tehdä kuin sinä itse. Ota aikuinen nainen vastuun omista valinnoistasi.
Itse olen valinnut toisin, olen todella onnellinen nykyään. Olen freelancer ja tulojen alarajalla mutta saan syödäkseni ja elääkseni ihan mukavasti enempää en tarvitse, pidän hyvää huolta terveydestäni, olen laihtunut monia kymmeniä kiloja, voin paljon paremmin kun jätin suhteet taakse, ei ne minua mitenkään hyödyttäneet rahallisestikkaan saati emotionaalisesti. Yksin on hyvä ja valinnan mahdollisuudet rajattomat :)
Mitä helvettiä! Miksi en pysty tekemään aloitusta missä mainitaan sana skotti? :D
Miksi sä suvaiset tuollaisen käytöksen itseäsi kohtaan?
Sano, että tämä on nyt läpikäyty ja en enää kuuntele tuollaista. Lopeta. Ja ole tosissasi.
Ihan kuin luulisit, että sinulla ei ole oikeutta vaatia normaalia kohtelua vaan sinulle kuuluu lattiamatto-rooli.
Sinusta se lähtee. Kun ukko on noin tyhmä ja huonotapainen, niin kyllä voit perustavat opettaa.
Jos ei onnistu, niin lähdelätkimään.
Jos teillä on lapsia, niin saako teidän lapsiakin kohdella noin huonosti? Kuka heidän puolelleen asettuu?
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli, ja tiedän että tyhmäähän se on tuollaista elämänsä kuunnella.
Eikö kenelläkään muulla ole/ole ollut samanlaista puolisoa? Miten saisin suun tukittua?
Ap.
Lähtökohtaisesti kannattaa valita sellainen puoliso, jonka suuta ei tarvitse tukkia. Mukava, hyväkäytöksinen ja muita ihmisiä kunnioittava ihminen, joka rakastaa ja tukee kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että tämä on nyt läpikäyty ja en enää kuuntele tuollaista. Lopeta. Ja ole tosissasi.
Ihan kuin luulisit, että sinulla ei ole oikeutta vaatia normaalia kohtelua vaan sinulle kuuluu lattiamatto-rooli.
Sinusta se lähtee. Kun ukko on noin tyhmä ja huonotapainen, niin kyllä voit perustavat opettaa.
Jos teillä on lapsia, niin saako teidän lapsiakin kohdella noin huonosti? Kuka heidän puolelleen asettuu?
En mä ole pelkkä lattiamatto, vaan annan sanan sanasta. Olen monta kertaa sanonut, että ainakaan sinun mieliksesi en laihduta tai poistata silmäpusseja, ja että aikuinen ihminen ei ole noin ulkonäkökeskeinen. Mies itse ei kestä arvostelua yhtään, vaan alkaa vain huutaa, jolloin kävelen pois tilanteesta.
Yhteisiä lapsia meillä ei ole, minun aikuinen tyttäreni on asunut jo muutaman vuoden pois kotoa. Hänen ulkonäköään mies ei koskaan arvostele, päinvastoin. Hoikka ja kaunis tyttö, niin mitäpä sitä arvostelemaan.
Mies on (ihme kyllä) kovasti mustasukkainen lihavasta ja rumasta muijastaan... Miespuolisten ystävieni soittaessa, halatessa tavattaessa jne mieheni ei tilanteessa sano mitään, mutta jälkeenpäin arvostelee heidän ulkonäköään tai kysyy olenko joskus ollut sängyssä heidän kanssaan. Tosi kova paikka, jos juttelen ja nauran iloisesti jonkun toisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja jos teillä on lapsia, niin miltä luulet että lapsista tuntuu, kun äitiä arvostellaan noin? Minkälaisen mallin oppivat?
Kerrot kommentoineesi usein. Mutta oletko keskustellut asiasta vakavasti, kunnolla, riitelemättä?
Menkää parisuhdekursseille tai terapiaan, jos haluat jatkaa!
"Danny Silk - Rakasta tositarkoituksella" -ohjelmasarja TV7 arkistosta sinkuille ja miksei huonossa suhteessa olevillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on lapsia, niin saako teidän lapsiakin kohdella noin huonosti? Kuka heidän puolelleen asettuu?Juuri näin. Ja jos teillä on lapsia, niin miltä luulet että lapsista tuntuu, kun äitiä arvostellaan noin? Minkälaisen mallin oppivat?
Kerrot kommentoineesi usein. Mutta oletko keskustellut asiasta vakavasti, kunnolla, riitelemättä?
Riitelemättä asiasta ei voi puhua. Miehessä itsessään ei ole mitään vikaa, mutta minun puutteeni, tekemiseni ja tekemättä jättämiseni kaivellaan vuosienkin takaa ja ansaitsen arvostelun. Ei sekään taida olla normaalia, että puoliso suuttuu, jos toinen sanoo haluavansa pizzan tai big macin? Sillähän ei ole väliä, jos hän itse vetää suklaata, pullaa tai jäätelöä. Ainoastaan fast food on roskaa ja paskaa.
Tyttäreni kuullen mies ei auo päätään, ja jos jotain vitsiksi naamioituna sanookin hänen kuultensa vahingossa, niin sanoo heti että se oli vitsi, tai en minä tosissani.
AP MIKÄ ON POINTTISI??? VALITSIT JÄNNÄN MIEHEN, ET VOI ENÄÄ VAIHTAA VALINTAASI...IDIOOTTI!!!
T: YSTÄVÄLLINEN MIES!!1
Tuollasen käytöksen sietäminen syö sun itseluottamuksen kokonaan. En kuuntelisi tuollasta. Ymmärrän suhteessa, jos huomauttaa toiselle esim. Voisit pestä hampaasi. Tai käydä suihkussa. Nuo vaikuttaa haluun olla toisen lähellä. En toisen vähättelyä tai nimittelyä.
Kirjoitat: "Ei kukaan muu nainen kuuntelis tuollaista ulkonäön pilkkaamista...."
MIKSI HEL..TISSÄ SÄ KUUNTELET??
NYT JOTAIN RAJAA NAISET NÄIDEN KAUHEIDEN MIESTEN LUO JÄÄMISEEN!! ARVOSTAKAA EES ITSE ITSEÄNNE VAIKKA EDES SEN VERRAN, ETTÄ SAATTE LÄHDETTYÄ!
Vierailija kirjoitti:
Tuollasen käytöksen sietäminen syö sun itseluottamuksen kokonaan. En kuuntelisi tuollasta. Ymmärrän suhteessa, jos huomauttaa toiselle esim. Voisit pestä hampaasi. Tai käydä suihkussa. Nuo vaikuttaa haluun olla toisen lähellä. En toisen vähättelyä tai nimittelyä.
Tuo onkin hyvä esimerkki, tuo hampaiden pesu. Jos MUN miehelle sanoo ihan nätisti, että pesitkö hampaasi (nukkumaanmennessä) tai muuten sanoo että voisit pestä hampaasi, niin reaktio:
- kyllä sunkin hengitys haisee, itse asiassa pahemmalta kuin mun
- luuletko ettei omat hampaasi ole keltaiset
Eli aina hyökkäävä vastaus. Mikä ihme miehen ongelma oikein on??
Mies on viime tingassa jänistänyt?
No kyllä se olet sinä joka olet jänistänyt. Voit ihan itse erota jos tahdot, sanoo tai tekee mies siihen mitä tahansa.
Et saa itse aikaiseksi erota ja miehellähän ei ole mitään hätää. Hän tyytyy liittoonne.
Vierailija kirjoitti:
Mies on viime tingassa jänistänyt?
No kyllä se olet sinä joka olet jänistänyt. Voit ihan itse erota jos tahdot, sanoo tai tekee mies siihen mitä tahansa.
Et saa itse aikaiseksi erota ja miehellähän ei ole mitään hätää. Hän tyytyy liittoonne.
Mies on siis käynyt katsomassa asuntoja ja olemme jo sopineet, että hän lähtee (asunto jossa asumme on minun, kalusteineen päivineen), mutta siinä vaiheessa kun olisi pitänyt allekirjoittaa vuokrasopimusta, niin mies on kääntänyt kelkkansa täysin. Yhtäkkiä ollut mukava ja vakuuttanut että tästä lähtien teemme työtä suhteemme eteen, emmekä puhu toisillemme rumasti. Sitä sitten jaksanut aina muutaman kuukauden.
Lähde ja lujaa. Tommoset apinat ei muutu.