Treffikumppani alkoi heti uhriutumaan
Tavattiin ensin kahvilla ja suunniteltiin sen jälkeen seuraavaa tapaamista. En mitenkään varmasti luvannut että tietty päivä käy ja kiireiden takia ei yksinkertaisesti pysty tai halua nyt tavata ketään. Kun ilmoitin ettei nyt onnistu, vastauksena tuli heti uhriutuva viesti missä valiteltiin kuinka ihmiset peruu tapaamisia ja kuinka vaikuttaa muihinkin... Ilmeisesti ei kannata tällaiseen henkilöön tuhlata aikaa? Haiskahtaa kyllä varoitusmerkiltä jos heti yhden tapaamisen jälkeen aletaan tuolla tavalla uhriutumaan, en edes tunne henkilöä kunnolla.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki lähteä treffeille, jos myöhemmin ei ole aikaa tapailla.
Tiedätkö sinä aina etukäteen että ihminen on kiinnostava myös livenä eikä vain deittisovelluskuvana? Et tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan kannata. Terapeutille kuuluvat tuollaiset ininät.
Vierailija kirjoitti:
Sut oli pakotettu noille treffeille? Turhaa selityksen makua "kiireiden takia ei yksinkertaisesti pysty tai halua nyt tavata ketään"
Joillakin naisilla on elämä, sen sijaan että istutaan ikkunassa odottamassa treffikutsuja. Itsellekin treffailu on prioriteetti ö ja rasite, johon en mielelläni tuhlaa energiaani, jos ehdokas ei selvästi tarjoa jotakin elämänlaatuani parantavaa.
Aika monilla miehilläkin on elämä, eikä ketään kiinnosta odotella että naisen tuuliviiri vielä joskus kääntyy. Jos et halua olla itsekeskeinen kusipää, vaan kohdella toista kunnioittavasti, niin hoidat asian muutamalla yksinkertaisella sanalla HETI. Tässä esimerkki, jota voit vapaasti lainata ja käyttää: "Kiitti treffeistä, sori mut omalta osaltani en usko et tästä tulee mitään. Mukavaa kesää sulle ja onnea jatkoon". Miten vaikeaa tuo voi olla?
Yllätytkö pahastikin tiedosta ettei moni mies ymmärrä edes suoraa puhetta vaan jää roikkumaan ja vänisemään "miksi ei muka kelpaa?"?
Vierailija kirjoitti:
Tavattiin ensin kahvilla ja suunniteltiin sen jälkeen seuraavaa tapaamista. En mitenkään varmasti luvannut että tietty päivä käy ja kiireiden takia ei yksinkertaisesti pysty tai halua nyt tavata ketään. Kun ilmoitin ettei nyt onnistu, vastauksena tuli heti uhriutuva viesti missä valiteltiin kuinka ihmiset peruu tapaamisia ja kuinka vaikuttaa muihinkin... Ilmeisesti ei kannata tällaiseen henkilöön tuhlata aikaa? Haiskahtaa kyllä varoitusmerkiltä jos heti yhden tapaamisen jälkeen aletaan tuolla tavalla uhriutumaan, en edes tunne henkilöä kunnolla.
Unohda välittömästi. Satavarma persu kyseessä, niillä uhriutuminen on verissä. Seuraavalla tapaamisella olisi luvassa jo naisvihaa, ym paskaa.
Veikkaanpa tapahtuneen seuraavaa:
Mies kysyi ap:lta, sopiiko seuraava tapaaminen "tiistaina 16.6. klo 15", ja ap ynisi tyyliin "joo kai, pitää katsoa lähempänä".
Tiistai-aamuna, kun ap:sta ei ole kuulunut mitään, mies kyselee vieläko suunnitelma on voimassa, ja ap vastaa "Nyt ei onnistu". Miestä ärsyttää kun ap ei oma-aloitteisesti kertonut alustavan suunnitelman peruuntumisesta, vaan vastaa "Ottaisit huomioon muutkin, on ikävää kun ihmiset eivät viitsi oma-aloitteisesti perua tapaamisia heti kun tietävät ettei se onnistukaan. Muillakin on suunnitelmia, ja on ikävä kuulla vasta viime hetkellä muutoksista".
Ja ap vetää herneen nenään, kun itse oli itsekäs sika.
Sukupuolittunut asia tämä ei ole, itselle on käynyt monta kertaa miesten kanssa sama: on tehty alustava suunnitelma tavata esim. toiden jälkeen, ja olen aamulla pukenut parempaa päälle, meikannut, ehkä vielä suunnitellut päivän aikataulut ja kyydit niin että treffit onnistuu. Mahdollisesti myos kieltäytynyt toisesta treffikutsusta jo tehtyjen suunnitelmien takia. Ja sitten kun paria tuntia ennen sovittua tapaamista laitan varmistusviestiä, esim. "mulla on musta takki ja punainen huivi, nähdäänko siinä kahvilan edessä vai sisällä", tuleekin vastaus "sori ei onnistu, tänään onkin iltavuoro" tms.
Voin kertoa että siinä vaiheessa vit ut taa - ei siksi että olisin jotenkin kiintynyt tyyppiin, vaan tuo itsekän käytos kun ei ollenkaan viitsitty huomioida että ne suunnitelmat vaikuttavat myos muiden elämään. Näille olen sanonut suorat sanat ja blokannut, kyllä itsekkään käytoksen saa osoittaa ja sitä moittia, - vaikkakin ap on malliesimerkki siitä että sama omaan napaan tuijottelu vain jatkuu.
Aloittaja: miksi edes aloit suunnitella ensimmäisillä treffeillä seuraavaa tapaamasta? Jos kerran töiden ja muiden kiireiden takia et mitenkään ehdi tapailla ketään.
Tiesit jo silloin (oletettavasti) elämäntilanteesi. Olisit sanonut sen heti siinä.
Miksi menit ylipäätään niille ensimmäisellekään.
Minä taas näen, että olet itse uhriutuja ja marttyyri. Voi voi, kas kun olen niin kiireinen ja tärkeä ihminen. Ettekö nyt ymmärrä.
Kenelläkään ei ole NIIN kiire, että ei pysty raivaamaan aikaa tapaamiseen jos niin tahtoo. Tai jos on niin itsellä on ajanhallinassa ongelmia.
Ei kannata lähteä tohon suhteeseen panostamaan. Itse tein sen ja siitä tuli parin vuoden henkisen väkivallan helvetti. Tuo on todellakin erittäin suuri varoitusmerkki ja suosittelen kuuntelemaan sitä tarkasti. Unohda tyyppi. Homma tulee todellakin pahenemaan ja laajentumaan nopeasti. Pian et saa edes hengittää ilman hänen armollista lupaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä aina etukäteen että ihminen on kiinnostava myös livenä eikä vain deittisovelluskuvana? Et tietenkään.
Minä ainakin tiedän. Tietysti viestitellään useampi viikko ja soitellaan, ja selvitetään onko toinen samalla "viivalla". Meneekö ajatukset & toiveet yksiin, ja minkälaiset perhe, talous ja exäkuviot on. Kun treffeille menen on kiinnostus jo suuri. M45 - en siis tuo alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan kannata. Terapeutille kuuluvat tuollaiset ininät.
Vierailija kirjoitti:
Sut oli pakotettu noille treffeille? Turhaa selityksen makua "kiireiden takia ei yksinkertaisesti pysty tai halua nyt tavata ketään"
Joillakin naisilla on elämä, sen sijaan että istutaan ikkunassa odottamassa treffikutsuja. Itsellekin treffailu on prioriteetti ö ja rasite, johon en mielelläni tuhlaa energiaani, jos ehdokas ei selvästi tarjoa jotakin elämänlaatuani parantavaa.
Elämänlaatu on pään sisällä oleva asia. Yksillä treffeillä ei pysty tutustumaan treffikumppanin pään sisältöön niin syvällisesti, että voisi arvioida nostaako se omaa elämänlaatua. Joku pankkiirileuka voi tarjota sinulle ulkoista laatua, mutta voi myös hakata sinut viikottain, jolloin elämänlaatusi on huonompi kuin se olisi kodittoman, mutta sydämellisen narkkarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja: miksi edes aloit suunnitella ensimmäisillä treffeillä seuraavaa tapaamasta? Jos kerran töiden ja muiden kiireiden takia et mitenkään ehdi tapailla ketään.
Tiesit jo silloin (oletettavasti) elämäntilanteesi. Olisit sanonut sen heti siinä.
Miksi menit ylipäätään niille ensimmäisellekään.
Minä taas näen, että olet itse uhriutuja ja marttyyri. Voi voi, kas kun olen niin kiireinen ja tärkeä ihminen. Ettekö nyt ymmärrä.
Kenelläkään ei ole NIIN kiire, että ei pysty raivaamaan aikaa tapaamiseen jos niin tahtoo. Tai jos on niin itsellä on ajanhallinassa ongelmia.
Siis tämä! Hittoako mihinkään treffeille alun alkaenkaan menet jos elämäntilanne on niin mahottoman kiireinen ettei aikaa koskaan ole. Vois olla peiliin tsekkaamisen paikka.
Fiksun, toiset huomioon ottavan treffailijan säännot:
- Jos tiedät ettei sinulla ole kiinnostusta tavata uudestaan, sano se kohteliaasti mutta suoraan.
- Jos tiedät ettei sinulla ole aikaa tavata lähiaikoina uudestaan, sano se oma-aloitteisesti ja ota vastuu uusien treffien ajankohdan ehdottamisesta. Mielellään ennen ekoja treffejä, muuten tämä kuulostaa tekosyyltä.
- Jos sovit treffit, edes alustavasti, mutta näyttää että pääsekään niille, peru heti kun tiedät joutuvasi perumaan. Ota vastuu uuden ajankohdan ehdottamisesta. On todella toykeää jättää peruminen viime hetkelle.
- Jos jo sanoit haluavasi tavata uudelleen mutta muutat mielesi, sano se mahdollisimman pian, kohteliaasti ja suoraan - älä odota että toinen ehdottaa treffejä.
Vierailija kirjoitti:
"Just nyt on hieman kiireitä, en pysty sopimaan mitään" = tarkoittaa selkeällä suomen kielellä AINA samaa kuin "et kiinnosta mua tarpeeksi, mutten uskalla tai viitsi sanoa suoraan vaan jätän sut mieluummin varalle jos en löydäkään ketään muuta"
No eikä tarkoita. Minulla on vaativa työ, jossa aikataulut muuttuvat ja valmistautuminen voi viedä ajoittain todella paljon huomiota. Kyllä siinä joutuu jättämään treffailut väliin siksi aikaa. Jos ei treffikumppani tällaista mahdollisuutta osaa ottaa huomioon, vaan alkaa heti vainoharhailla kiinnostuksen puutteesta, niin lopetan kyllä oikein mielellään tapailun siihen.
No, yleensä tuoalainen kiireisyy vain tarkoittaa, ettei kiinnostusta ole tarpeeksi. Olipa kiire tai ei, niin sitä sillä viestittää. On parempaa tekemistä kuin viettää aikaa yhdessä.
Eri asia, jos ilmoittaa ajoissa että nyt onkin muuttunut tilanne ja saman tien ehdottaa uutta aikaa. Silloin viestii, että on kiinnostunut yhä tapaamaan.
Jos viesti on, että nyt ei ehdi mutta ehkä joskus niin onhan se ihan selvät pakit.
Vierailija kirjoitti:
Aika monille naisille on jostain täysin käsittämättömästä syystä täysin mahdotonta sanoa asioita suoraan, ollaan sitten treffivaiheessa tai pitkässä parisuhteessa. Aina odotetaan, että mies lukee ajatukset ja tulkitsee eleet ja monimerkityksiset mystiset viestit. Sitten rääytään ja ulistaan toisille naisille, kun mies ei tajua.
Mulla taas sama kokemus miehistä. Ikinä ei mikään vaivaa mutta vaivaa silti. Kyllä halutaan nähdä uudestaan vaan silti ghostataan.
Kusipäät on kusipäitä eikä liity sukupuoleen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kyse kuitenkin siitä, että toinen haluaa tavata ja sinä et. Mutta kuitenkaan et uskaltanut kertoa sitä hänelle.
Valitettavasti moni nainen ei uskalla sanoa suoraan, vaan yrittää kierrellen ja kaarrellen etääntyä. Vastaavasti liian moni mies ei kestä suoria pakkeja. Mutta kun tarpeeksi monta kertaa käy näin, niin pelkkä touhuun kuluva ajanhukka alkaa vatuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monille naisille on jostain täysin käsittämättömästä syystä täysin mahdotonta sanoa asioita suoraan, ollaan sitten treffivaiheessa tai pitkässä parisuhteessa. Aina odotetaan, että mies lukee ajatukset ja tulkitsee eleet ja monimerkityksiset mystiset viestit. Sitten rääytään ja ulistaan toisille naisille, kun mies ei tajua.
Mulla taas sama kokemus miehistä. Ikinä ei mikään vaivaa mutta vaivaa silti. Kyllä halutaan nähdä uudestaan vaan silti ghostataan.
Kusipäät on kusipäitä eikä liity sukupuoleen mitenkään.
Ghostaamisella asia käy hyvin nopeasti selväksi. Tökerösti, mutta kuitenkin. Small talkkimaisen viestittelyn jatkaminen on oikeastaan pahin vaihtoehto, jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
😂 Osaatko sinä ennustaa esim. ylityöt? Minä vasta siinä kohtaa, kun pomo pyytää jäämään.
Ai juu, työelämä ei ole kaikkien juttu. Ùlit elää taskurahoilla ja tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kyse kuitenkin siitä, että toinen haluaa tavata ja sinä et. Mutta kuitenkaan et uskaltanut kertoa sitä hänelle.
Valitettavasti moni nainen ei uskalla sanoa suoraan, vaan yrittää kierrellen ja kaarrellen etääntyä. Vastaavasti liian moni mies ei kestä suoria pakkeja. Mutta kun tarpeeksi monta kertaa käy näin, niin pelkkä touhuun kuluva ajanhukka alkaa vatuttamaan.
Nainen opetelkoon jämäkkyyttä ja mies kestämään pettymyksiä. Tämähän olisi pitänyt oppia jo alle kouluikäisenä, omat ja toisten rajojen kunnioitus.
Kaikki olettaa, että ap oli nainen. Itse ajattelin, että olis mies. Tai sitten en osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki olettaa, että ap oli nainen. Itse ajattelin, että olis mies. Tai sitten en osaa lukea.
Miehet aniharvoin näkevät "varoitusmerkkejä". Se on takuuvarma naisen merkki. :D
Kai ny jokainen täysjärkinen silloin ymmärtää luovuttaa vaikkei treffikumppani ole ihan suoraan sanonutkaan? Turhaan siinä uhriutuu, siirtykää seuraavaan.