Näkeekö sairaanhoitaja muita potilastietojani kun kyselen verikoetuloksia?
Eli pystyykö hän vapaasti lukemaan kaikki potilastietoni koneelta silloin? Vai jääkö siitä jokin merkintä?
Kommentit (6)
Kunhan henkkarin tietää...tai no nimellä ja kaupungillakin pääsee pitkälle ja eikun selaamaan. Ketä kuitenkaan kiinnostaa toisten tiedot? Hoidollisista syistä noita joskus tsekkaillaan!
Näkyykö se heti ensimmäisenä? Eli kun avaa mun potilastiedot niin sen enempää klikkailematta näkee sen yle-lehden ja mitä siinä lukee, vai?
Samoten kaikki labra kokeet tuloksineen...jokaisesta käynnistä on jokin dokumentti
jos epäilee väärinkäytöksiä. Tampereella ainakaan ei näy terveyskskuksessa kuin tervayskeskuksen tiedot, ei siis sairaalan tekstejä.
työntekijöistä EI VOI katsella potilastietoja ainakaan oulun sairaanhoitopiirissä!!!
Itse olen labrassa töissä enkä näe kuin labratulokset! Ja niitäkään ei ihan omin päin kyttäillä jos ei tarkoitusta! ISOVELI (johto) VALVOO (jokainen käynti jää koneelle muistiin) ja ottaa kuulusteluun jos epäilee että tuloksia on turhaan käynyt lukemassa!
Sitä en sitten tiedä, mitä sairaanhoitajat näkevät, vai näkevätkö sen enempää.
näin ei kyllä saa tehdä ilman hoidollista syytä ja kyllä siitä jää jälki. Voit pyytää tiedot siitä, ketkä ja milloin on sun " papereita" eli tiedostoja katselleet koneelta. Jos siis epäilet ja on syytä epäillä väärinkäytöstä.