Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskoja juttuja ylitunnollisista ja sääntöjä kirjaimellisesti noudattavista ihmisistä!

Vierailija
16.06.2020 |

Kertokaa hauskoja juttuja sukulaisista, työkavereista ja muista tutuista, jotka noudattavat aina kaikkia sääntöjä, lakipykäliä ja ohjeita millintarkasti ja tekevät aivan ylitunnollisesti kaiken! Mitä erikoisia tilanteita tällaisesta on syntynyt?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näkee jalankulkijoita odottamassa punaisissa valoissa vaikka tie on suora molempiin suuntiin, yhtään autoa ei ole näkyvissä eikä myöskään yhtään lasta joka saisi huonoja vaikutteita siitä että joku kävelee punaisia päin. Tällainen suojatie näkyy meidän kodin ikkunasta, ja joskus kun siitä oli valot rikki (näyttivät jalankulkijoille punaista koko ajan) jengi saattoi oikeasti odottaa yli 5 minuuttia että valot vaihtuisivat, jotkut sitten lähtivät jatkamaan matkaa toiseen ylityspaikkaan kun valot eivät vaihtuneet. Työpöytäni on ikkunan ääressä joten siksi näitä tuli joskus katseltua.

Eikö sulla ole töitä tehtävänä, kun ehdit kyttäämään muiden kadunylityksiä? Tällaisten lusmujen avulla pitäisi vielä saada Suomi nousuun....

Vierailija
22/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein näkee jalankulkijoita odottamassa punaisissa valoissa vaikka tie on suora molempiin suuntiin, yhtään autoa ei ole näkyvissä eikä myöskään yhtään lasta joka saisi huonoja vaikutteita siitä että joku kävelee punaisia päin. Tällainen suojatie näkyy meidän kodin ikkunasta, ja joskus kun siitä oli valot rikki (näyttivät jalankulkijoille punaista koko ajan) jengi saattoi oikeasti odottaa yli 5 minuuttia että valot vaihtuisivat, jotkut sitten lähtivät jatkamaan matkaa toiseen ylityspaikkaan kun valot eivät vaihtuneet. Työpöytäni on ikkunan ääressä joten siksi näitä tuli joskus katseltua.

Eikö sulla ole töitä tehtävänä, kun ehdit kyttäämään muiden kadunylityksiä? Tällaisten lusmujen avulla pitäisi vielä saada Suomi nousuun....

Saan palkaa suoritetun urakan mukaan, joten voin päättää itse mihin aikaan haluan tehdä töitä. Jos haluan pitää taukoa ja katsella ihmisiä päivällä ja tehdä töitä illalla ei se haittaa ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kieltämättä se kommentointi ärsyttää vähän. Mitä se kennellekään kuuluu vaikka en "eläisi vaarallisesti". Aika ylimielinen kuva tulee kommentoijista.

Jos palaveri kesti sen 19min niin mitä väliä merkkaako sen 20 vai 19? Ei kannata puuttua toisten elämään. Varsinkin kun jos ei tunne toista, ei voi tietää onko joku kuinka rento vai ei oikeasti vapaalla. Ja vaikka ei olisi rento, mitä se muita haittaa? Minusta paras taktiikka on olla puuttumatta toisten olemukseen ja elämään mitenkään.

Sama kollega kommentoinut myös jos olen puhunut jotenkin liian kohteliaasti hänelle. Ei voi kuin huokaista

Hei apua nyt hyökkäät aika kovasti kommenttiani vastaan, tietämättä minua tai työkaveriani :D

En siis kommentoi hänelle mitään pahasti ärsyyntyneenä, ollaan ihan hyviä kavereita, erilaisia vaan, ja se on meille ihan ok. Toi elä vaarallisesti on ihan läppää, ei mikään mun käsky koska olen ylimielinen ja koen että voin sanoa mitä vaan :D

Ja eihän sillä olekaan mitään väliä, sitä tarkoitin. Voi että täällä puututaan ja oletetaan aina jotain, tosi vaikea kommentoida.

Jos et tiedä tai tunne taustoja, ei aina kannata ehkä olettaa että se nyt on se kamalin kuvittelemasi vääryys ja skenaario.

Vierailija
24/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on alkanut ärsyttää jalankulkijat, jotka painavat sitä liikennevalojen nappia, jotta saavat vihreät valot. Meidän asunnon lähellä on tällainen risteys, jossa ei ole kovin paljon liikennettä, joten se on helppo ylittää ihan vaan katsomalla tuleeko autoja. Eli oikeastaan ne liikennevalot on melkein turhat suurimman osan päivää. Silti monet jalankulkijat haluavat itselleen vihreät valot, vaikka sen takia autot joutuvat tavallaan pysähtymään turhaan. Tästä tulee vaan ylimääräistä ajanhukkaa ja pakokaasuja.

Tuollaisia "turhia" liikennevaloja on yleensä koulujen lähettyvillä. Ihan hyviä minun mielestäni. Autot joutuvat hidastamaan kun ilman valoja saattaisivat vaan pyhäältää täysiä ohi.

Vierailija
25/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kokatessa tuollainen. Pitää ihan kaikki tehdä täsmälleen niin kuin reseptissä. Ei voinut vaihtaa esim. säilykemaissia pakastemaissiin. 

Vierailija
26/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista huvittavimpia on ne märisijät, jotka alkaa mäkättämään jos vähän etuilen jonossa. Mitä se on niiltä pois.

Vierailija
27/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun mies ollaan tällaisia! Tosin vähän eri tavalla keskenään. Mun sääntönillittäminen ilmenee tarpeena varmistella asioita kovasti ja kysellä yksityiskohtien tulkinnasta, mikä tekee musta työelämässä aika rasittavan ihmisen eikä ura olekaan auennut koulutustasoa vastaavasti. Mies taas ei kysele, mutta pohtii asioihin liittyviä mahdollisia laittomuuksia tai muita sääntörikkomuksia supertarkasti, ja valitettavasti lempiaiheensa tässä on tekijänoikeuslaki - valitettavaa se on lähinnä siksi, että sen oikeasta ymmärtämistavasta on lähes mahdotonta päästä selvyyteen, mutta siihen törmää tosi usein... Nyt korona-aikana me suoritetaan tietysti koronasääntöjä, joista yksi hankalimpia on se, että mennäkseen mihinkään pitää olla täydellisen oireeton. Ja kun tarpeeksi analysoi niin ei ikinä ole...

Vierailija
28/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kokatessa tuollainen. Pitää ihan kaikki tehdä täsmälleen niin kuin reseptissä. Ei voinut vaihtaa esim. säilykemaissia pakastemaissiin. 

Mulla oli tällainen kaveri, jokainen maustekin pitää laittaa millilleen niin kuin reseptissä lukee. Itse heittelen kaikkea aivan miten sattuu ja aina tulee hyvää :).

Vierailija
29/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui itselleni. Autolla liikenteessä, ja saavun tasoristeykseen. Puomit laskeutuvat eteeni, joten jään odottelemaan, vaikka jotain hämärää muistikuvaa on ettei sieltä tähän aikaan junaa pitäisi tulla.

Odottelen ja avaan autoradion. Odottelen ja etsin mieleistä kanavaa. Odottelen ja kuuntelen musiikkia. Toinen auto pysähtyy omani taakse. Odottelen ja kuuntelen uutiset. Eihän mulla tietenkään kiire ole, mutta entäs jos sillä mun takana odottavalla on? No mutta ei sekään voi kuin odotella...

Miltei kymmenen minuuttia kulunut siitä kun toinen auto pysähtyi omani taakse. Autoni ikkunaan koputetaan.

"Konstaapeli Sejase, päivää. Luulisin, että neiti voi jatkaa matkaa, kunhan kiertää nuo puomit varovasti. Oltiin juuri yhteydessä VRään, tässä risteyksessä on puomeissa toimintahäiriö."

Ei tää oo ylitunnollista, tai siis ei sovi tähän ketjuun. Mulle on käynyt myös noin, että puomit laskeutuivat tasoristeyksessä ja jäin odottelemaan. Odottelin ja odottelin ja toki ihmettelin, että miksi sitä junaa ei tule, että onko näissä puomeissa joku vika. Kyyläsin taustapeiliä, että peruutan pois ja käännyn ja menen eri reittiä, ei olisi tullut mieleenkään luikkia niistä puomeista. Kunnes kohta tuli VR:n "auto" kiskoja pitkin ja ukkeli huusi sieltä että "saa mennä yli, olen varmistanut että junia ei tule", (no ei se itsekään varmaan siinä olis sillä vekottimellaan ollut, jos junia olisi tulossa). Silloin sitten menin puomien välistä, kun annettiin lupa.

Vierailija
30/33 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minunkin. Hänellä menee suurinpiirtein hermo, jos reseptissä lukee esim. maun mukaan. Kaikelle pitäisi olla tarkka määrä. Kaappiin kertyy myös mausteita, joita ei tule paljon käytettyä, kun mitään ei voi korvata. Ruoka on kyllä hyvää, ei siinä mitään.

Vierailija
31/33 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, kun lähes kaikki tuntemani käyttävät liikenteessä ajaessaan vilkkua. Ihme nipoja. T. Bemarikari

Vierailija
32/33 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa, kun lähes kaikki tuntemani käyttävät liikenteessä ajaessaan vilkkua. Ihme nipoja. T. Bemarikari

Jotkut tuntemani ihmiset väittävät, että tien varrella olevat numerokyltit ovat jotain rajoituksia kaikille tielläliikkujille. Nehän ovat vain suosituksia joillekin vanhuksille tai muille sellaisille. T. Audimies.

Vierailija
33/33 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esihenkilönä ylitunnollinen henkilö, joka ei kyennyt ottamaan mitään vastuuta mistään, koska pelkäsi niin paljon virheitä. Hän esimerkiksi varmisti yksikönjohtajalta oman alaisensa lomia.

Ikävä kyllä tämä kääntyi lopulta alaisen viaksi. Yksikönjohtaja sai käsityksen, että on täysin oman mielensä mukaan toimiva työntekijä, joka yrittää vedättää lomissa ja kaikessa muussakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme