Selventäiskö joku yhden asian ovulaatiosta?
Kun venyvä kananmunan valkuaismainen valkovuoto ilmestyy niin tarkoittaako se, että ovulaatio tulee tapahtumaan juuri siitä seuraavana 24h aikana?
Olen yrittänyt netistä lukea aiheeseen liittyen ja olen törmännyt myös sellaiseen väittämään, että tuo ovulaatiolima olisi merkki juuri olleesta ja ohimenneestä ovulaatiosta. Eli mikä nyt on oikein?
En ole koskaan tehnyt ovulaatiotestejä, mutta lähes joka kuukausi tähän samaan aikaan uskon tuntevani tuon oviksen tai siis ainakin valkovuoto muuttuu ihan selkeäksi sellaiseksi venyväksi kuin valkuainen olisi.
Yritämme raskautta, niin olisiko parhaintaa harrastaa yhdyntää pari päivää ennen tuota liman tuloa, sinä päivänä kun sitä tulee ja sen jälkeenkin vielä vaikka?
Jos harrastaa yhdyntää päivittäin, onko siitä merkittävästi haittaa siittiöiden laadulle yrittäessä raskautta?
Olisi ihanaa jos joku viitsisi vastata ilman veetuilua.
Kommentit (8)
Tsiisus. Ällövaroitus olisi paikallaan. Lataa joku kuukautisappi (esim. Flo), ne kertovat myös ovulaation ja raskauden todennäköisyyden
Panemisesta ei ole haittaa, stressistä on.
Joskus (8 vuotta sitten, kun yritimme raskautta) löysin tutkimuksen, jonka mukaan ovislima ja oviskivut tulevat noin vuorokautta ENNEN varsinaista ovulaatiota. Eli kannattanee harrastaa seksiä ainakin sinä päivänä, kun noita ”oireita” on, sekä seuraavana päivänä.
Jos löydän vielä tuon tutkimuksen, niin linkitän sen tänne.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus. Ällövaroitus olisi paikallaan. Lataa joku kuukautisappi (esim. Flo), ne kertovat myös ovulaation ja raskauden todennäköisyyden
Panemisesta ei ole haittaa, stressistä on.
Kiitos vastauksesta. En tajunnutkaan ite, että aloitukseni voisi olla ällöttävä, joten pahoittelut siitä!
Mulla on tuo sovellus ja siitä näkee kyllä kätevästi, että milloin seuraavat kuukautiset alkaa (varsinkin kun itselläni on suht säännölliset) ja milloin on ovulaatio. Mutta sehän perustuu vaan päivien laskemiseen jne, eihän sovellus nyt voi varmasti tietää milloin se ovis on. Siksi olisi kiinnostavaa tietää, että onko tuo ovislima merkki ohimenneestä tai meneillään olevasta oviksesta.
Oletteko pitkään yrittänyt? Kannattaa käydä hedelmällisyysklinikalla hakemassa neuvoja, jos yritystä on lähemmäs vuosi tai lyhyempi, jos olette jo yli 30.
Itselläni LH-huippu saattaa tulla vasta 2-3 päivää limojen jälkeen ja tästä sitten voi mennä muistaakseni 24-36 tuntia ennen kuin varsinainen ovulaatio tapahtuu. Mikään tässä ei kuitenkaan ole kellon tarkkaa ja ilmeisesti vaihtelee kierroittain ja yksilöittäin.
Siementen kuitenkin kannattaa olla sisällä jo ennen ovulaatiota eli silloin, kun LH huippu tulee. LH mittauksiin saa tilattua netistä edullisia liuskoja. Näin saat myös varmistettua, että sinulla tulee säännöllisesti ovulaatio.
En tiedä onko tämä minun mittailuni ollut oikeasti onnistunutta, kun en ole raskaaksi tullut, mutta yritystä on ollut ja paljon asiasta olen lukenut. Lääkärissäkin olen käynyt ja minun pitäisi voida tulla raskaaksi. Nyt olen matkalla hoitoihin itselliseksi äidiksi. Miehessäkin voi vika olla, mutta eksäni ei suostunut testeihin. Varmaan pelkäsi, että hänessä on vika. Miehen testaaminen on halpaa ja helppoa, jos mies ei tähän suostu, niin voi miettiä miten tosissaan hän on perheen kanssa.
Kuvailemasi sitkeä valkovuoto (kutsutaan ovislimaksi) on merkki alkavasta ovulaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panemisesta ei ole haittaa, stressistä on.Kiitos vastauksesta. En tajunnutkaan ite, että aloitukseni voisi olla ällöttävä, joten pahoittelut siitä!
Mulla on tuo sovellus ja siitä näkee kyllä kätevästi, että milloin seuraavat kuukautiset alkaa (varsinkin kun itselläni on suht säännölliset) ja milloin on ovulaatio. Mutta sehän perustuu vaan päivien laskemiseen jne, eihän sovellus nyt voi varmasti tietää milloin se ovis on. Siksi olisi kiinnostavaa tietää, että onko tuo ovislima merkki ohimenneestä tai meneillään olevasta oviksesta.
Tulossa olevasta ovulaatiosta
Hei? :(