Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet virkailijat TE-palveluihin. Hämmästyttää jotkut valitut.

Vierailija
15.06.2020 |

Hakemuksia 1076, haastatteluun pääsi 154. Noin 80 valittiin tehtävään.
Mulle tuli siis tänään sähköposti ja minua ei valittu, en päässyt edes haastatteluun. Sähköpostin liitteenä on valittujen nimet ja tittelit.
Siellä on mm. lähihoitaja ja useampi restonomi, kosmetologi, kulttuurintuottajia taisi olla kaksikin.
Merkonomeja ja tradenomeja oli odotetusti paljon, kyllä ihmetyttää kuitenkin lähihoitaja tuolla.
Itse olen yo-merkonomi, mutta olisiko työkkärikin syyllistynyt ikärasismiin, kun olen 52v.
Harmittaa tosi paljon. Tuohon ei siis ollut mitään erikoisia vaatimuksia, lähinnä purkamaan koronan aiheuttamaa hakemustulvaa. Vaatimuksena oli asiakaspalvelukokemus, verkkopalveluiden tuntemus ja työmarkkinoiden tuntemus Uudellamaalla.
En väheksy lähihoitajan tai kosmetologin työtä, siitä ei kannata nyt aloittaa. Olen niin pettynyt kun kuvittelin, että ei kai nyt työkkäri sentään katso että 50+ on liian vanha työelämään.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me yli viisikymppiset ollaan liian vanhoja saamaan työpaikkoja. Ei auta kuin hyväksyä tämä ja ottaa rennosti.

Vierailija
2/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit saanut 3200 eur/kk...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, valittujen nimet ja tittelit? Tuohan on tietosuojarikos.

Vierailija
4/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis ollut työttömänä 2 vuotta.

Ap

Vierailija
5/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, valittujen nimet ja tittelit? Tuohan on tietosuojarikos.

Ihan normaali käytäntö valtion työpaikkoja hakiessa. Etunimi, sukunimi ja titteli. 

Ap

Vierailija
6/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiseen virkoihin ja toimiin valittujen nimet ovat julkista tietoa.

Vierailija
7/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me yli viisikymppiset ollaan liian vanhoja saamaan työpaikkoja. Ei auta kuin hyväksyä tämä ja ottaa rennosti.

Ei kai, mutta päästäisivät sitten edes eläkkeelle. 

Vierailija
8/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siksi ap:ta ei valittu, koska hänellä on takana 2 vuoden työttömyysputki.

Se, että on ollut pitkään poissa työmarkkinoilta, on erittäin huono juttu työtä hakiessa.

Vierailija
9/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo 52 vuotias terve ihminen pääsisi eläkkeelle, niin mahtais olla pieni eläke ja toisekseen kyllä se tulisi yhteiskunnalle todella kalliiksi.

Vierailija
10/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologi :DDD

Vierailija
11/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsekaan ihmetellä miten tuttu entinen Alkon työntekijä on nykyään Kelassa työssä. 

Eikä tarvitse ihmetellä sitäkään, miten entinen TE-toimiston virkailijani antoi jatkuvasti tietoa, joka ei yksinkertaisesti pitänyt paikkansa. 

Vierailija
12/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisit saanut 3200 eur/kk...

Ei se ihan noin pajon ollut, muistaakseni 2400-2600/kk. No, enemmän kuitenkin kuin työmarkkinatuki. 

Ap

Vierailija
13/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologilla voi taustanaan myös yo-tutkinto, hän on nuori, virkeä ja selviytynyt haastattelusta hyvin.

Hänellä voi olla myös jokin muu koulutus pohjalla, mutta toiminut viimeksi kosmetologina.

Vierailija
14/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavat soittelemaan sulle että oletkos hakenut työpaikkoja (voi voi kun ei ole tärpännyt...) ja alkavat hiillostamaan ja ehdotteleen eri vaihtoehtoja. Minua ärsyttäisi.

Vierailija
15/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo 52 vuotias terve ihminen pääsisi eläkkeelle, niin mahtais olla pieni eläke ja toisekseen kyllä se tulisi yhteiskunnalle todella kalliiksi.

Totta, mutta maksaahan tämäkin kun viisikymppisiä roikotetaan Kela-rahoilla. 

Ap

Vierailija
16/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on bruttona 2100 e/kk ja piti ihan käydä tarkistamassa tuo lista. Ei siellä ollut ainuttakaan vain lähihoitajaa tai kosmetologia, ap keksii nyt omiaan. Näitä toki löytyi, mutta lisäksi heillä oli korkeampikin tutkinto. Restonomeja oli muutama, kulttuurituottajia samoin. Suurimmalla osalla oli alempi korkeakoulututkinto ja jos ei ollut, niin työkokemusta valtiolla oli aika paljon.

Vierailija
17/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just siksi ap:ta ei valittu, koska hänellä on takana 2 vuoden työttömyysputki.

Se, että on ollut pitkään poissa työmarkkinoilta, on erittäin huono juttu työtä hakiessa.

Näinhän se on, mutta luulisi että edes Te-palvelut toimisi tässä asiassa toisin. Mulla on kuitenkin soveltuva koulutus ja työkokemus ko. virkaan. Mutta joko tämä kahden vuoden työttömyys tai ikä vaikutti, tai ne yhdessä. Työttömänä ollessa olen kuitenkin käynyt sellaisia kursseja (itse maksanut), jotka on ollut Te-toimiston hyväksymiä (=ei menetä päivärahaa), eli kokonaan toimettomana en ole ollut. 

Ap

Vierailija
18/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologilla voi taustanaan myös yo-tutkinto, hän on nuori, virkeä ja selviytynyt haastattelusta hyvin.

Hänellä voi olla myös jokin muu koulutus pohjalla, mutta toiminut viimeksi kosmetologina.

Eikös näihin yleensä kuitenkin merkitä se ylimmän koulutuksen titteli joka henkilöllä on?

Vierailija
19/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös näihin yleensä kuitenkin merkitä se ylimmän koulutuksen titteli joka henkilöllä on?

Kosmetologi voi olla estenomi.

Vierailija
20/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lista jollakin sivulla nähtävissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme