Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet virkailijat TE-palveluihin. Hämmästyttää jotkut valitut.

Vierailija
15.06.2020 |

Hakemuksia 1076, haastatteluun pääsi 154. Noin 80 valittiin tehtävään.
Mulle tuli siis tänään sähköposti ja minua ei valittu, en päässyt edes haastatteluun. Sähköpostin liitteenä on valittujen nimet ja tittelit.
Siellä on mm. lähihoitaja ja useampi restonomi, kosmetologi, kulttuurintuottajia taisi olla kaksikin.
Merkonomeja ja tradenomeja oli odotetusti paljon, kyllä ihmetyttää kuitenkin lähihoitaja tuolla.
Itse olen yo-merkonomi, mutta olisiko työkkärikin syyllistynyt ikärasismiin, kun olen 52v.
Harmittaa tosi paljon. Tuohon ei siis ollut mitään erikoisia vaatimuksia, lähinnä purkamaan koronan aiheuttamaa hakemustulvaa. Vaatimuksena oli asiakaspalvelukokemus, verkkopalveluiden tuntemus ja työmarkkinoiden tuntemus Uudellamaalla.
En väheksy lähihoitajan tai kosmetologin työtä, siitä ei kannata nyt aloittaa. Olen niin pettynyt kun kuvittelin, että ei kai nyt työkkäri sentään katso että 50+ on liian vanha työelämään.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän merkonomi ole yhtään sen korkeampi tutkinto kuin lähihoitaja. Ja lähihoitajakin voi olla yo. Kumpikaan tutkinto, merkonomi tai lähihoitaja ei varsinaisesti valmista TE-virkailijaksi. Eli varmaankin hakijan persoona on vaikuttanut paljon.

Niin, mä kun en päässyt näyttämään persoonaani kun en päässyt edes haastatteluun :). 

Ap

Vierailija
42/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just siksi ap:ta ei valittu, koska hänellä on takana 2 vuoden työttömyysputki.

Se, että on ollut pitkään poissa työmarkkinoilta, on erittäin huono juttu työtä hakiessa.

Periaatteessa sen pitäisi olla just päinvastoin, jos oltaisiin oikeudenmukaisia. Työ pitäisi antaa ensin niille, joilla on takana pisin työttömyysjakso.

Mutta ymmärrän kyllä logiikan. Työnantaja ei uskalla antaa duunia ihmiselle, joka on ollut pitkään pois työelämästä. Häntä pelottaa, ettei kyseinen henkilö enää opi työtään tai on jotenkin unohtanut, miten ollaan työyhteisössä. Tai on vaan " liian vanha".

Työnantajaa huolestuttaa että työttömänä ollut kauhistelisi kunnan toimien epätehokkuutta.

Loisimispaikka halutaan säilyttää välijohdossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinä osallisena saat listan ei sitten muuten oikeuta jakamaan sitä täällä. Harkitse loppuun saakka.

Siksi toiseksi, et pysty sanomaan valittujen työkokemuksesta mitään.

Vierailija
44/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän merkonomi ole yhtään sen korkeampi tutkinto kuin lähihoitaja. Ja lähihoitajakin voi olla yo. Kumpikaan tutkinto, merkonomi tai lähihoitaja ei varsinaisesti valmista TE-virkailijaksi. Eli varmaankin hakijan persoona on vaikuttanut paljon.

Miten näkee persoonan ilman haastattelua?

Hakemuksesta?

Vierailija
45/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä TE-virkailija nykyään muuten tekee? Laskee maksettavien päivärahojen määriä vai mitä?

Olen ymmärtänyt, että eivät vliitä työpaikkoja nykyään, vaan työttömien on tarkoitus itse etsiä työpaikat netistä.

Olenko väärässä?

Vierailija
46/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä osallisena saat listan ei sitten muuten oikeuta jakamaan sitä täällä. Harkitse loppuun saakka.

Käy itse huviksi puhumassa te-virkailijan kanssa.

Huomaat ettei ne mitään osaa, paitsi pomon hännystelyn.

Vierailija
47/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näkee persoonan ilman haastattelua?

Hakemuksesta?

Hakemuksen tekemisessä voi käyttää ulkopuolista apua.

Vierailija
48/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mä kun en päässyt näyttämään persoonaani kun en päässyt edes haastatteluun :). 

Ap

Mutta pidätkö ap merkonomin koulutusta jotenkin erityisen merkittävänä tämän hakemasi tehtävän kannalta?

Vierailija
49/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät että totuus paljastuu?

Vierailija
50/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologi :DDD

Hain joskus syyttäjänsihteerin paikkaa, en päässyt edes haastatteluun. Paikan sai estenomi, kauneuden alan ammattilainen.

Vierailija
51/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain joskus syyttäjänsihteerin paikkaa, en päässyt edes haastatteluun. Paikan sai estenomi, kauneuden alan ammattilainen.

Olen hakenut monta valtion paikkaa. Kertaakaan en ole saanut tietoa kuka tehtävään valittiin.

Vierailija
52/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on totta, että 50-v on liian vanha hakemaan ja varsinkin saamaan uuden työpaikan. Itse olen ollut heittopussina ja vittuilun kohteena viime vuodet. Nyt tuli perintöä lähes puoli milliä, luojan kiitos. Mummo ja täti kuolivat puolen vuoden välein, molempien asioita olen hoitanut viimeiset 15 vuotta. Piruuttani roikun työkkärissä, mutta mitään paskahommia en enää ota vastaan.

Onnea! Itse sain vähän vähemmän, sillä ei ihan elä loppuelämää jos ei pistä asuntoja lihoiksi ja elä kädestä suuhun. Muuten jäisin vapaaherrattareksi välittömästi.

Vierailija
53/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut monta valtion paikkaa. Kertaakaan en ole saanut tietoa kuka tehtävään valittiin.

Eivät kehtaa kertoa koska valituiksi tulivat pomon veljenpoika lähihoitaja ja talouspäällikön vak ipano estenomi.

Vierailija
54/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten merkonomin tutkinto on korkeampi kuin lähihoitajan.

Merkonomi on käynyt kauppaopiston, ja lähihoitaja on käynyt entisen perushoitajan tutkinnon.

Merkonomi, insinööri ja sairaanhoitaja ovat samantasoisia tutkintoja. 

Entiset merkonomit ovat nykyisiä tradenomeja.

Ennen myös oli insinööriopisto, ja sairaanhoitajaopisto ja kauppaopisto.

Pelkän kauppakoulun käynyt oli merkantti, joka vasta lähihoitajan koulutusta.

Ennen pääsi merkonomit jopa pankinjohtajajiksi, ovat jo nykyisin eläkkeellä.

Joten se joka väitti että merkonomin ja lähihoitajan tutkinnot ovat samanarvoisia on totaalisesti väärässä.

Vierailija
55/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMk tutkinto on melkein oltava nykyään

Vierailija
56/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aikomustakaan jakaa, enkä ole väittänyt tietäväni kenenkään työkokemuksia. 

Ap

Vierailija
57/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä liity tähän aiheeseen mutta hain kerran erääseen kunnalliseen instanssiin graafikoksi ja viestinnän asiantuntijaksi. Olen taustaltani medianomi. Tehtävään valittiin nimen perusteella (tyyliin sirkkaliisa) vanhempi naishenkilö, koulutus tuotantotalouden diplomi-insinööri, jeeh... Perusteluina oli vahva harrastuneisuuden kautta osoitettu osaaminen. Minä en kelvannut, yli 5 vuotta kokemusta viestinnän tehtävistä. 

Vierailija
58/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta pidätkö ap merkonomin koulutusta jotenkin erityisen merkittävänä tämän hakemasi tehtävän kannalta?

Pidän enemmän kuin lähihoitajan tai kosmetologin. Muuten en pidä merkonomin koulutusta mitenkään merkittävänä. Tuossa listassa oli valittujen joukossa paljon merkonomeja. 

Vierailija
59/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n kannattaisi opiskella vielä kosmetologiksi.

Vierailija
60/83 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista, omaa asiotanii en vaurastunut, mutta olen niin paljon saanut hikoilla ja hermoilla työnantajien toiimien vuoksi, että nyt nautin elämästäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän