Uudet virkailijat TE-palveluihin. Hämmästyttää jotkut valitut.
Hakemuksia 1076, haastatteluun pääsi 154. Noin 80 valittiin tehtävään.
Mulle tuli siis tänään sähköposti ja minua ei valittu, en päässyt edes haastatteluun. Sähköpostin liitteenä on valittujen nimet ja tittelit.
Siellä on mm. lähihoitaja ja useampi restonomi, kosmetologi, kulttuurintuottajia taisi olla kaksikin.
Merkonomeja ja tradenomeja oli odotetusti paljon, kyllä ihmetyttää kuitenkin lähihoitaja tuolla.
Itse olen yo-merkonomi, mutta olisiko työkkärikin syyllistynyt ikärasismiin, kun olen 52v.
Harmittaa tosi paljon. Tuohon ei siis ollut mitään erikoisia vaatimuksia, lähinnä purkamaan koronan aiheuttamaa hakemustulvaa. Vaatimuksena oli asiakaspalvelukokemus, verkkopalveluiden tuntemus ja työmarkkinoiden tuntemus Uudellamaalla.
En väheksy lähihoitajan tai kosmetologin työtä, siitä ei kannata nyt aloittaa. Olen niin pettynyt kun kuvittelin, että ei kai nyt työkkäri sentään katso että 50+ on liian vanha työelämään.
Kommentit (83)
Joko on rekrytointi käynnissä kunnissa uusille työvoimavirkailijoille vai miten homma on ajateltu vuoden vaihteen jälkeen hoitaa? (eli ei ole ajateltu)
52-vuotiaalla on eläkeikään vielä n. 15 vuotta aikaa ja eläkeikää ollaan koko ajan nostamassa muutenkin.
Ap