Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tatuoinneissa on niin rumaa?

Vierailija
15.06.2020 |

Poikkeuksetta ihmisten ulkonäkoä ruotivissa keskusteluissa kerrotaan, miten rumia ja turn-off tatuoinnit ovat. Itse tykkään tatuoinneista ja minun on vaikea ymmärtää että mikä niissä tatuoinneissa on niin rumaa että sellainen on jopa automaattinen dealbreaker? Toki tatuointi ei näytä hyvältä jos se on huonosti tehty tai mauton, mutta miten kaikki tatuoinnit voivat olla joidenkin mielestä rumia? Olisi kiinnostavaa lukea perusteltuja / pidemmin selitettyjä mielipiteitä aiheesta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tatuoinnit voivat olla nuorella oikein nättejä ja taiteellisia. Mutta huonot tatuoinnit ja mauttomat jutut ovat tosiaan aika kauheita ja niitä joutuu sitten katselemaan lopun ikäänsä, jos ei halua laajaa ihonsiirtoa.

Lisäksi moni lihoo vanhetessaan ja tatuointi venyy ja suttaantuu.

Mutta omaperäinen ja kantajansa tyyliin sopiva, kohtuukokoinen tatuiointi on nätti. Ei siitä ole pahaa sanottavaa. Ja kummasti itse asiassa kaikki minun tuntemani tatuoidut tyypit ovat olleet ylempää keskiluokkaa edustavia asiantuntija-ammattien työntekijöitä, joiden mielestä tatuoinnit on rock-henkisiä ja persoonallisia.

Eli en todellakaan menisi sanomaan niitä jotenkin syrjäytyneen kansanosan jutuksi. 

Rohkeutta ne kyllä vaativat, ja sitä näyttää palstahiirulaisilta puuttuvan.

N53, tatuoimaton, mutta muuten värikästä ilmiasua harrastava - ja ei, se ei ole silti sutturamaista pukeutumista!

Vierailija
22/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinebn ihminen ei omistaudu sarjakuvien lukemiselle.

Vain turbojurbo koristelee niillä nahkansa.

Näin kaupassa kaamean näköisen jätkän just eilen. Se vaikutti muutenkin pelottavalta, mutta katoin että onko sillä musta silmä?

Ei. Se oli tatuoitu kasvoja myöten. Naama, kaula, niska, kädet, jalat. Olen luullut että naamassa ei ole töherryksiä, että se on vaarallista.

Lisäksi sillä oli venytetyt korvanlehdet.

Oksettavan näköistä.

Ei voi muuta sanoa.

Ei varmaan ollut kovin monta toimivaa aivosolua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi, tupakointi, lihavuus, lihansyönti, kannabiksen käyttö, alkoholismi, yksilöautoilu jne.

Kaikki nämä aiheuttavat ylemmyyden tunnetta niissä jotka niitä asioita inhoavat ja vihaavat.

Jos joku on tatuoitu tai yksilöautoilee, niin hän on paska ihmisenä.

Ollaan niin jumalattoman ylemmyyden tuntoisia asioista joita ei itse tehdä.

Ei ole tatuointia ja ei ajella autolla, ei olla lihavia ja ties mitä.

Perusteena on asia mistä ei itse pidetä, mutta ei myöskään sitä tehdä.

Eli tekemättömyydestä saavutetaan paremmuus toiseen nähden :D

Vähän sama kuin työtön tuntisi ylemmyyttä työtätekevää kohtaan.

Vierailija
24/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en osallistu ilmastonlämpenemiseen kirjoitti:

Tatuointi, tupakointi, lihavuus, lihansyönti, kannabiksen käyttö, alkoholismi, yksilöautoilu jne.

Kaikki nämä aiheuttavat ylemmyyden tunnetta niissä jotka niitä asioita inhoavat ja vihaavat.

Jos joku on tatuoitu tai yksilöautoilee, niin hän on paska ihmisenä.

Ollaan niin jumalattoman ylemmyyden tuntoisia asioista joita ei itse tehdä.

Ei ole tatuointia ja ei ajella autolla, ei olla lihavia ja ties mitä.

Perusteena on asia mistä ei itse pidetä, mutta ei myöskään sitä tehdä.

Eli tekemättömyydestä saavutetaan paremmuus toiseen nähden :D

Vähän sama kuin työtön tuntisi ylemmyyttä työtätekevää kohtaan.

Suomalaisessa kultuurissa yleensä arvostetaan tekemistä ja että asiat tapahtuu.

Onko nyt kuitenkin havaittavissa kultuuriimme muutosta, että porukka alkaisi "elvailemaan" tekemättömyydellä?

Että tupakoimattomuus on se juttu. Sillä saavutetaan nykyään luterilainen pyhimyksen päähine?

Tai tatuoimattomuus tai se ettei syödä ollenkaan lihaa.

On niin syntistä menoa hankkia tatuointi ja syödä tehdastuotettua lihaa.

Vhoi Jjhumalauta miten lapsellista menoa taas.

Yrittäkää nyt saatana jo löytää se itsetunto tekemisen meiningistä. Ei tyhjännauramisestakaan kasva miestä tai mitään.

Vierailija
25/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, jotenkin mun silmää vaan miellyttää raikkaus enemmän kuin töherrykset.

Vierailija
26/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista on pikkuhiljaa kasvanut iso joukko tapauksia jotka nauravat ihan tyhjillä jutuille.

Eivät myöskään tuota mitään. Eivät tuota tatuointeja itselleen tai muille, mutta kyllä halveksuvat sellaisia asioita mitä ei omalla iholla ole lainkaan.

Ei myöskään maksella tupakkaveroa, mutta toki ylemmyydentunto kohoaa kun naapuri polttaa ja syö lihaa.

Minä en syö lihaa ja minähän en polta tupakkia. Olen siis parempi, näin kuuluu päänsisäinen otsikko.

Ennen tekevä ei teoillaan rehennellyt, nykyään tekemättömät rehentelee tekemättömyyksillään.

Kyllä on maailma muuttunut.

Vierailija
27/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista on pikkuhiljaa kasvanut iso joukko tapauksia jotka nauravat ihan tyhjillä jutuille.

Eivät myöskään tuota mitään. Eivät tuota tatuointeja itselleen tai muille, mutta kyllä halveksuvat sellaisia asioita mitä ei omalla iholla ole lainkaan.

Ei myöskään maksella tupakkaveroa, mutta toki ylemmyydentunto kohoaa kun naapuri polttaa ja syö lihaa.

Minä en syö lihaa ja minähän en polta tupakkia. Olen siis parempi, näin kuuluu päänsisäinen otsikko.

Ennen tekevä ei teoillaan rehennellyt, nykyään tekemättömät rehentelee tekemättömyyksillään.

Niin miksi nämä jotka ei hanki tatuointia, eivät ole hiljaa ylpeitä tekemättömyydestään.

Miksi toimitaan vieraan kultuurin tapaisesti ja nostetaan kamala haloo, jos ei omista tatuointia tai ei polta tupakkaa tai syö lihaa.

Vierailija
28/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viikonloppuna katsoin, että mitä likaa tolla toisella on ihollaan. Kunnes tajusin, että ei juku, sehän on sen tatuointi.

Kuten joku sanoi, niin läheltä katsottuna näyttää paremmalta. Mutta kauempaa se oli vain likaa ja sotkua.

Vierailija
29/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi nämä jotka ei hanki tatuointia, eivät ole hiljaa ylpeitä tekemättömyydestään.

Miksi toimitaan vieraan kultuurin tapaisesti ja nostetaan kamala haloo, jos ei omista tatuointia tai ei polta tupakkaa tai syö lihaa.

Perinteisesti ei suomalaisessa kultuurissa ylpeillä teoilla tai tekemättömyyksillään. Taitaa milleniaanit tuoda ihan uutta tapakultuuria suomalaisten käytökseen.

Onhan meno jo muutenkin muuttunut itsekkääksi ja röyhkeäksi monessa mielin.

Vierailija
30/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös ihmetyttää raivokas tatuointien vastustaminen. Jos ne eivät ole oma juttu niin okei, mutta ei kaikkia tarvitsekaan yrittää miellyttää ulkonäöllä.

Toisten ulkonäön kommentointi rumasti on muuten tuhat kertaa junttimaisempaa ja vastenmielisempää kuin yksikään tatuointi.

Vierailija
31/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaan on. Puhdas iho on kauniimpaa kuin musteella sotkettu.

tämä on huvittavaa, koska suurin osa näin sanovista kuitenkaan eivät pidä meikkaamista lainkaan rumana. 

Ei ne meikkaa 24/7 ja meikkityylikin monella muuttuu vuosien kuluessa. Tatska on sama ja menee muodista.

Vierailija
32/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvin tehdyt tatuoinnit on hienoja. Monilla kavereilla on hienoja tatuointeja. En kuitenkaan haluaisi itselleni tai kumppanilleni tatuointia. Mielestäni ei vaan sovi tyyliini tai mieltymyksiini. Eikai sitä voi sen erityisemmin perustella. Toiselle parta on turn-on ja toiselle turn-off, samoin kalju, pitkä tukka ja shokkiväreillä värjätty tukka, lävistykset, kauneusleikkaukset ja muut kehonmuokkaukset sekä pukeutumistyylit jakaa mielipiteitä. Enkä usko, että luonnollinen ja hillitty ulkonäkö on myöskään kaikkien mieleen. Onneksi mieltymyksiä on monia.

Vierailija
33/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi itse tatuointia mutten niitä kenellekään mene arvostelemaankaan. Oma asia.

Mutta kun kerran aloituksessa kysyttiin niin kerron, miksi _joskus_ pidän tatuointia rumana:

Näin eilen kaupassa naisen shortseissa ja ajattelin, että onpa paha ruhje pohkeessa, onkohan joku eläin purrut tai esim. hevonen potkaissut. Kun pääsin lähemmäs, näin että ”ruhje” olikin tatuoitu ihoon. En pitänyt sitä hienon näköisenä, mutta ehkä se on kantajalleen tärkeä.

Vierailija
34/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sama kuva, aina samassa paikassa yhdellä kaverilla. Kyllä se vaan kyllästyttää. Otti sen aikoinaan, että saa jotain jutun aihetta ihmisten kanssa. Ne on jo niiiin kuultu. Aina sama kuva, aina samassa paikassa.

Eikö ihmisillä ole aina sama naamakin? Aina samanlaiset silmät?

No voit sinä pitää sitä samaa koffin T-paitaa aina ja iänkaikkisesti kun se ei sinua haittaa. Tatska ja silmät, nyt puhut aika paljon eri asioista.

Vierailija
35/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tatuoinnit voivat olla nuorella oikein nättejä ja taiteellisia. Mutta huonot tatuoinnit ja mauttomat jutut ovat tosiaan aika kauheita ja niitä joutuu sitten katselemaan lopun ikäänsä, jos ei halua laajaa ihonsiirtoa.

Lisäksi moni lihoo vanhetessaan ja tatuointi venyy ja suttaantuu.

Mutta omaperäinen ja kantajansa tyyliin sopiva, kohtuukokoinen tatuiointi on nätti. Ei siitä ole pahaa sanottavaa. Ja kummasti itse asiassa kaikki minun tuntemani tatuoidut tyypit ovat olleet ylempää keskiluokkaa edustavia asiantuntija-ammattien työntekijöitä, joiden mielestä tatuoinnit on rock-henkisiä ja persoonallisia.

Eli en todellakaan menisi sanomaan niitä jotenkin syrjäytyneen kansanosan jutuksi. 

Rohkeutta ne kyllä vaativat, ja sitä näyttää palstahiirulaisilta puuttuvan.

N53, tatuoimaton, mutta muuten värikästä ilmiasua harrastava - ja ei, se ei ole silti sutturamaista pukeutumista!

Siis joo. Mua ärsyttää tuo weeteettely. Minusta äärimmäisen huonotapaista ja epäkohteliasta, ei ollenkaan "nokkela sutkautus". Tykätä ei tarvitse, mutta tämän aiheen ympärillä pyörivää haukkumista en ollenkaan ymmärrä. Sosiaaliluokasta se kertoo nykyään todella vähän. Pelkästään se jo kertoo ettei se kauheasti pelkkien elämämkallujen puuhaa voi olla, koska tajuatteko vaikka kuinka paljon rahaa menee yhteen hihaan?

Vierailija
36/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sama kuva, aina samassa paikassa yhdellä kaverilla. Kyllä se vaan kyllästyttää. Otti sen aikoinaan, että saa jotain jutun aihetta ihmisten kanssa. Ne on jo niiiin kuultu. Aina sama kuva, aina samassa paikassa.

Aina sama naamakin sillä on samassa paikassa. Vähänkö tylsää.

Vierailija
37/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua myös ihmetyttää raivokas tatuointien vastustaminen. Jos ne eivät ole oma juttu niin okei, mutta ei kaikkia tarvitsekaan yrittää miellyttää ulkonäöllä.

Toisten ulkonäön kommentointi rumasti on muuten tuhat kertaa junttimaisempaa ja vastenmielisempää kuin yksikään tatuointi.

Kerrothan missä tatuointeja vastustetaan raivokkaasti?

Vierailija
38/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskat on lisätty juttu, kuten silikonirinnat, tykkääkö niistäkään kaikki, no ei. Kantaja on aivan onnessaan, toiset ajattelee voi raukkaa.

Vierailija
39/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatskat on lisätty juttu, kuten silikonirinnat, tykkääkö niistäkään kaikki, no ei. Kantaja on aivan onnessaan, toiset ajattelee voi raukkaa.

En minä ajattele ainakaan yhtään mitään kenenkään kuvista iholla. En ajattele mitään puujalasta tai kakkuloista naamalla tai minkä näköinen toinen edes onkaan.

Ei oikein kiinnosta pätkääkään se miltä muut näyttää tai että miltä itse näytän jonkun töröhuulen silmissä.

Jos jotain häiritsee niin voin nostaa hihaa ja näyttää palan ja ottaa matsia parkkipaikalla bareknucklefist- ottelulla. Siinä nähdään kumpi on älykkäämpi. Älykäs suorittaa KO:n KEIJOU! KEIJOU SE Oooon KEIJOU!

Siis jos uskallat tulla kommentoimaan tatuointia tai tapaani vetää nuuskaa amerikanrautaan nojaten, samalla kun kampaan rock a billyes kampausta takakenoon.

Niin antaa palaa jos uskallat beibe. Tuu kertoo mulle että et tykkää tatuoinnista ja et tykkää minusta ja haluat siitä syystä alistaa minua. Mä annan kyytiä, ai että mä annan.

Mua ei kato boooe, loukata ihon takia. Mun iho kato. Mun iho.

Vierailija
40/43 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

White trashia.

Ei kukaan itseään kunnioittava ihminen tuhri ihoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi