Kertokaa rukousvastauksia joita olette saaneet
Kommentit (70)
Newton ei ainakaan pitänyt Raamattua turhana satukirjana (käytti intensiivisesti aikaa siihen) toisin kuin vauvapalstan tieteelliset nerot jotka tulevat lähes joka keskusteluun herjaamaan uskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Newton ei ainakaan pitänyt Raamattua turhana satukirjana (käytti intensiivisesti aikaa siihen) toisin kuin vauvapalstan tieteelliset nerot jotka tulevat lähes joka keskusteluun herjaamaan uskovaisia.
Sitä paitsi, Jeesuksenkin puheista saa sen kuvan että taivas ja totuus avautuu lapsenmielisille.
Vierailija kirjoitti:
Rukous on vähän väärä sana, koska suomenuskoisena en rukoile. Mutta vuosia sitten ystäväni pieni lapsi oli kriittisessä tilassa sairaalassa ja tarvitsi kiireellisesti maksansiirron. Kävin pyhällä paikalla hiljentymässä, uhrasin jumalilleni ja 10 tuntia myöhemmin ystäväni laittoi viestiä, että oli löytynyt aikuinen luovuttaja, jonka maksasta osa voitiin siirtää tälle pienelle lapselle.
Kristityllä on helppoa kun on vain yksi kertakaikkinen uhri Jumalalle eli Jeesus kuoli ristillä. Ei tarvitse enää uhrailla, voi vaan kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Heh, täytynee ottaa huomioon aika, jolloin Newton eli.
Newtonin tieteellinen työ ei sisällä mitään mystistä eikä iskonnollista, vaan se on matematiikkaa.
Myös muilla vanganajan tiedemiehillä oli mystisiä kehitelmiä, kuten Keplerillä lukumystiikkaan nojaava aurinkokuntamalli.
Yhteistä noille mystiijan töille oli se, että ne jäivät hedelmättömiksi.
Keplerkin hylkäsi rakkaan mallinsa, kun hän oivalsi, että se ei vastaa todellusuutta.
Sen sijaan hän julkaisi planeettaliikkeitä koskevat lakinsa, jotka pohjautuivat Tyko Brahen tarkkan ja mittavan havaintoaineiston pohjalta tehtyihin laskelmiin.
Näitä oli lohdullista lukea <3 Olen pyytänyt apua henkiseen hätään monta kertaa ja saanut. Olen pyytänyt apua myös muille ja saanut. Uskon myös, että kaikki menee niinkuin pitääkin mennä. Kaikista vaikeuksistakin on seurannut lopulta jotain hyvääkin.
Jumala paransi kerran kipeän jalkani. Hän antoi myös rukousvastauksen, kun Hän paransi myös siitepölyallergiani, ei ole tarvinnut allergialääkkeitä syödä moneen vuoteen. Ennen söin niitä keväästä syksyyn. Keväät olivat silloin raskasta aikaa.
Mutta kaikkiin rukouksiin Jumala ei ole vastannut. Tai oikeastaan Hän ei ole vastannut "kyllä", kuten olisin toivonut. Vastaukset näyttävät olleen välillä myös "ei" tai "odota". Tästä harmituksesta huolimatta haluan luottaa siihen, että aina Hän rakastaa minua ja kaikkia, myös AV- palstalaisia yli kaiken :)!
Aila huoäippu oli se, kun olin menossa (kiinteistönvälittäjän pitämään) asuntonäyttöön ja pelkäsin homeasuntoa. Rukoilin ulkona odotellessani, että saisin tietää, onko siel hometta.
Kohtapuoliin ovesta astui ulos henkilö, joks esitteli itsensä asunnon omistajaksi ja alkoi rupatella ystävällisesti ja sanoi, että oli lähdössä pois sen yksityisnäytön tieltä itse. Hän sanoi, että halusi vain varmuuden vuoksi kertoa, että yhdessä seinässä oli sitten vesivahinko.
Kuka myyjä oikeasti oma-aloitteisesti kertoisi sellaisesta?...
Katsoin sitä seinää ytössä ja tosiaan näin ne jäljet, enkä ostanut sitä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, täytynee ottaa huomioon aika, jolloin Newton eli.
Newtonin tieteellinen työ ei sisällä mitään mystistä eikä iskonnollista, vaan se on matematiikkaa.
Myös muilla vanganajan tiedemiehillä oli mystisiä kehitelmiä, kuten Keplerillä lukumystiikkaan nojaava aurinkokuntamalli.
Yhteistä noille mystiijan töille oli se, että ne jäivät hedelmättömiksi.
Keplerkin hylkäsi rakkaan mallinsa, kun hän oivalsi, että se ei vastaa todellusuutta.
Sen sijaan hän julkaisi planeettaliikkeitä koskevat lakinsa, jotka pohjautuivat Tyko Brahen tarkkan ja mittavan havaintoaineiston pohjalta tehtyihin laskelmiin.
Totuuden etsiminen kuulostaa kuitenkin yhteiseltä nimittäjältä hengellisille ja tieteellisille asioille..
Aika monessa viestissä rukousvastauksena käsitetään vain ne tapaukset jolloin rukousvastaus on lausutun toiveen mukainen. Aina näin ei ole, vaan vastaus voi olla ihan muuta kuin mitä on pyydetty.
Itsellä on tällä hetkellä tilanne, jossa suuri rahamäärä ratkaisisi tämänhetkiset ongelmani. Mutta se toisi uudet ja mahdollisesti vielä suuremmat ongelmat tilalle. Monta kertaa olen tuota rahamäärää rukoillut mutta en sitä saa. Varalleni lienee ihan eri suunnitelmat.
Rukoilija kirjoitti:
Aika monessa viestissä rukousvastauksena käsitetään vain ne tapaukset jolloin rukousvastaus on lausutun toiveen mukainen. Aina näin ei ole, vaan vastaus voi olla ihan muuta kuin mitä on pyydetty.
Itsellä on tällä hetkellä tilanne, jossa suuri rahamäärä ratkaisisi tämänhetkiset ongelmani. Mutta se toisi uudet ja mahdollisesti vielä suuremmat ongelmat tilalle. Monta kertaa olen tuota rahamäärää rukoillut mutta en sitä saa. Varalleni lienee ihan eri suunnitelmat.
Raha on erikoinen juttu. Tai laittaako Jumala sitten minkä tahansa määrän rahaa riittämään..?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikille ei vastata? Mummoni kuoli syöpään 56-vuotiaana, vaikka hänen puolestaan rukoiltiin. Seuraavana vuonna lähti vaari.
Kuulostaa jotenkin kummalta, jos joku on saanut lapsille harjoittelupaikatkin vain rukouksella? Eiköhän siihen tarvita jotain muutakin kuin että äiti rukoilee suljetussa huoneessa Isä meidän?
En tarkoita rienata, vaan mietin, mitkä kaikki muut tekijät ovat osaltaan vaikuttaneet siihen, että rukouksiin on vastattu.
Jumala tietää parhaiten, ja tietää onko parempi toteuttaa rukous vai ei. Joskus se ettei rukouksiin vastata, voi olla hänen siunaus. Hän tietää menneen ja tulevan, hän tietää milloin on kenenkin aika lähteä ja milloin on paras aika. Kaikki me saamme maistaa kuolemaa joskus ja palaamme sitten Hänen luokse.
Joskus rukoilet vaikka tiettyä työtä tai opiskelupaikkaa, mutta et saa sitä millään, koska Jumala tietää että tulet voimaan paremmin tulevaisuudessa jonkun toisen alan parissa tai kyseisen työpaikan ilmapiiri on oikeasti kamala. Hän näkee mitä me ei nähdä - mutta häneen uskovan ihmisen tuki ja turva hän on aina.
Kuulin joskus yhden miehen sanovan hyvin: kiitä Jumalaa jos rukoukseesi vastataan ja asiat tapahtuu sinun toivomasi mukaan, mutta kiitä Jumalaa kahdesti jos näyttää ettei vastata (koska silloin sinulle tapahtuu vain Jumalan tahto, Hän tietää paremmin). :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattiin valmistumiseni oli kiinni eräästä tentistä jonka olin reputtanut jo pari kertaa. Viimeinen mahdollisuus tenttiä tuntui sekin menevän niin huonosti että olin varma ettei mene läpi.
Olin shokissa kun oli jo työ ja kaikki mutta elen valmistu niin......
Rukoilin ja rukoilin.. Hädissäni.Jonkun yön päästä näin unen jossa menin oppilaitoksen ilmoitustaululle missä tulokset. Tentti oli mennyt läpi tietyllä arvosanalla.
Kun heräsin minulla oli täysi rauha että jollain kumman tavalla se läpi menee vaikka järki sanoi toisin.
Kun tulokset tuli niin arvosana oli sama kuin unessa.
Jos olisit opiskellut, olisit varmaan läpäissyt tentin jo ensimmäisellä yrityksellä.
Ilmeisesti et ole opiskellut mitään kovin vaativaa.
Yritin rukoilla muutama vuosi sitten kiperässä elämäntilanteessa. Tilanne jatkuu edelleen. En taida osata rukoillakkaan. Kiitän Jeesusta usein ihan pienistäkin onnistumisista mutten tarpeeksi. Esirukouksiakin olen pyytänyt mutta tilanne ei ratkea.
Vierailija kirjoitti:
Newton oli ihan fiksu äijä, mutta oman aikansa tuote ja sen rajoittama. Nykyään lukion pitkän matikan lukeva tietää matematiikasta enemmän kuin Newton. Puhumattakaan siitä, että tietomme universumista ovat lisääntyneet suunnattomasti. Se, että Newtonilla oli matemaattista nerokkuutta, ei tarkoita sitä, että hän olisi tiennyt kaiken tai ymmärtänyt maailmaa oikein. Sama pätee muihin menneen maailman neroihin ja suurmiehiin. Suuria omana aikanaan, varsin vajaita nykymittapuulla.
Teinipoikana rukoilin, että saisin joskus pillua. Olen saanut, monta kertaa. Kiitos, Jeesus!
Kun kysyin Jumalalta "onko Sinua olemassa?", Hän vastasi "Ei ole." Siitä lähtien olen ollut ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Yritin rukoilla muutama vuosi sitten kiperässä elämäntilanteessa. Tilanne jatkuu edelleen. En taida osata rukoillakkaan. Kiitän Jeesusta usein ihan pienistäkin onnistumisista mutten tarpeeksi. Esirukouksiakin olen pyytänyt mutta tilanne ei ratkea.
Mikä tilanne on? Voin rukoilla. Olen ollut vähän tahattomalla paastolla ja jostain syystä tuntuu että yhteys yläkertaan on kirkkaampi kuin joinain päivinä.
Hah, elinaikanaan Einsteinia U.S.A:n ääriuskovaiset toivottivat takaisin sinne, mistä hän oli tullutkin, kun Ametikan Jumala ei kelpaa.
Nyt sama jengi omii Albertin omakseen, kun ei mies ole selittämässä puheitaan.
Einstein oli joko ateisti tai panteisti, ei uskonut ainakaan persoonalliseen Jumalaa.