Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehellä ei saisi olla yhtään omaa elämää?

Ihmeellistä touhua
15.06.2020 |

Jos mies haluaa joskus lähteä esim omien kavereiden kanssa illanviettoon, niin jo siitä pitää aina numero nostaa. Vaikka asia olisi näennäisesti sovittu, niin viimeistään sinä päivänä kun mies on illanviettoon lähdössä, niin nainen alkaa voivottelemaan, että mitähän sitä tekisi kun ihan yksin tänne kotiin joutuu jäämään. Oikein rivien välistä ilkikurisesti hieman mököttäen korostetaan sitä, että; Hei, minä jään yksin, mutta joo, pidä sinä vaan toki hauskaa.
Minä olen aina antanut inisemättä toisen mennä, jos hänellä on ollut mahdollisuus nähdä omia ystäviään, mutta ei se näemmä sitten toisinpäin koskaan meinaa samalla kaavalla mennä. Toki parisuhteeseen pitää panostaa, mutta ei sen mielestäni mikään vankila kuulu olla. Miten naiset pystyy sinkkuaikana olemaan vaikka vuosiakin yksin, mutta parisuhteessa yksikin satunnainen ilta tuntuu sulalta mahdottomuudelta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen kanssa joka kuukausi yksi ”lapsivapaa” lauantai jonka lapset viettävät mummulassa.

Omia kavereita nähdään kerran kuussa ilman puolisoa.

Tää on ollu ihan sopiva määrä molempien mielestä, toki tässäkin poikkeuksia on mutta pääsääntöisesti on mennyt jo vuosia niin että kun lapset ovat mummulassa niin tehdään yhdessä jotain ja muina viikonloppuina sitten nähdään kavereita.

Kuinka usein saat olla koko illan yksin kotona?

Vierailija
22/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni on omaa elämääni. Parisuhde on mukava osa vapaa-aikaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on niin hyvä lausahdus se ikivanha "kohtuus kaikessa", sopii tähänkin. Itsellä on takana pitkä parisuhde ja perhe-elämä, ja tuolla lausahduksella meillä on ainakin aina menty. Ei ripustauduta toisiimme, mutta ei myöskään huidella missään omissa menoissa jatkuvalla syötöllä. Jos mies haluaa jonnekin lähteä, vaikka kaveriporukalla mökille, saa tottakai mennä, mutta ei se mikään ilmoitusluontoinen asia ole, vaan kyllä me katsomme kalenterista, ettei se hankaloita muun perheen elämää. Tai jos itselläni on jotain menoa, niin kyllä ilmoitan siitä heti kun tiedän, ja kysyn, että eihän miehellä ole jotain meille siihen suunniteltuna. Meillä se on onneksi mennyt ihan joustavasti. Eniten ongelmia näissä asioissa on tuntunut olevan niillä kaveripariskunnilla/perheillä, jossa kaikki sovitaan kirjaimellisesti ja sentilleen etukäteen, mikä on kenenkin vapaa-ilta ja mikä viikonpäivä ja milloin kumpi laittaa lapset nukkumaan ja mikä viikonloppu on kummankin kaveriporukan mökkiviikonloppu. Ja sitten näistä pidetään myös kynsin hampain kiinni, vaikka toiselle tulisi muuta menoa tai sattuisi sairastumaan.

Vierailija
24/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oma kumppanisi yhtä kuin kaikki naiset? Yhtä lapsellisia taidatte olla molemmat.

Vierailija
25/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavin kommentti mitä olen tämän asian suhteen kuullut oli se, kun kerran eräs nainen sanoi, ettei halua päästää miestään minnekään illanviettoon jos hän itse ei ole mukana. Syy oli se, että mies saattaisi siellä illanvietossa ilman valvontaa törmätä johonkin toiseen mielenkiintoiseen naiseen ja sitten heillä menisi mahdollisesti poikki :D

Vierailija
26/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata mutta olen itse ollut tälläinen nainen valitettavasti, ehkä olisin nykyisinkin jos seurustelisin? Olisi oikeasti kiva päästä tästä käytöksestä eroon. Voin joitakin syitä yrittää kasata. Sitä se ei kuitenkaan ole, että pelkäisin löytävän toisen naisen.

Itsellä ihan pari ystävää, joten mitään kaverimökkiviikonloppuja minulla ei ole, en tunne kateutta (ellei sitten alitajuisesti?). Minulla ollut sellaisia miehiä, jotka ei innostuneet minun kanssa touhuamisista/yhteisistä tekemisistä tai varsinkaan itse ehottaneet koskaan mitään kun taas kaverien menoista olivat todella innostuneen oloisia. Tämä todella harmitti, yksi syy miksi halusin erota. Sit jos oli yhteinen vapaa viikonloppu niin sehän on vaan kaksi päivää ja jos mies niistä juhli toisen päivän (la) niin se tarkoitti että sunnuntaillekaan oli turha suunnitella mitään yhteisiä menoja. Muutenkin tuntui ettei mies erityisemmin kaivannut samanlaista "yhteistä aikaa" kuin minä.

Tuohon "kaverien kanssa viikoksi etelään" voisin sanoa sen verran että tottakai se hiertää toista osapuolta varsinkin jos rahaa ei ole yllinkyllin käytettävissä matkusteluun, puhumattakaan töistä saatavista vapaista taikka lomista. Eli toinen jos käy kavereiden kanssa viikon reissulla niin ei välttämättä ole mahdollisuutta toiseen reissuun saman vuoden aikana sen kumppanin kanssa. Ja sekös sitten harmittaa jos toinen tietää että se kaverireissu on sitten yhteisestä reissusta pois.. Varsinkin jos tämä reissuunlähtijä ei ajattele samoin. Toki toiset varmaan mielummin matkustaa omien kavereidensa kanssa. Itse olen sen tyylinen että se oma kumppani on se ykkösvalinta matkalle, sitten tulee oma sisko ja sit vasta kaverit. Eli kai tässäkin pitää ajatusmaailmat kohdata jotta suhde toimii.

Nyt joku varmaa sanoo ettei ihmettele jos edelleen olen sinkku 😁

Vierailija
27/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa ihan painajaiselta tuollainen käytös nauseltasi! :(

Itse tykkään olla välillä ittekseni kotona. Mies on meistä sosiaalisempi, ja mielestäni on ihan ookoo että käy muutaman kerran kuukaudessa kavereita näkemässä mökillä, baarissa... Jos joka ilta huitelisi jossain, alkaisin kyseenalaistaa haluaako edes olla kanssani. Mut kyllä omaa aikaa on oltava, siis aikaa ilman puolisoa!

Eikä jostain tällaisesta menosta tartte sopia kuin päivä etukäteen...

Vierailija
28/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin miestäni rakastankin, autuaita ovat ne hetket kun 1-2 iltaa vuodessa työ velvoittaa hänet joihinkin zembaloihin ja lasten nukahdettua saan olla pari tuntia YKSIN. En vaihtaisi perhettäni sinkkuuteen, mutta silti, kokonainen ilta saati yö ihan yksin kotona kuulostaa... ihanalta. Viimeksi sellainen on ollut joskus ehkä vuosien 2006-2008 tienoilla.

Vierailija
29/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuulostaa ihan painajaiselta tuollainen käytös nauseltasi! :(

Itse tykkään olla välillä ittekseni kotona. Mies on meistä sosiaalisempi, ja mielestäni on ihan ookoo että käy muutaman kerran kuukaudessa kavereita näkemässä mökillä, baarissa... Jos joka ilta huitelisi jossain, alkaisin kyseenalaistaa haluaako edes olla kanssani. Mut kyllä omaa aikaa on oltava, siis aikaa ilman puolisoa!

Eikä jostain tällaisesta menosta tartte sopia kuin päivä etukäteen...

Hei, kun puolisosi on se sosiaalisempi, täyttyykö sinun sosiaaliset tarpeet yhteisissä menoissa vai saako puolisokin välillä mahdollisuuden olla yksin kotona?

Vierailija
30/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka perjantai mies meni baariin kavereidensa kanssa. Meillä ei ole lapsia, mutta olin ikävissäni. Hommasin sitten harrastuksen perjantai-illoiksi. Kolmen kerran jälkeen mies alkoi valittaa että mua ei saa enää perjantaisin kiinni. Että pitää siksi mennä kapakkaan.

Vierailija
31/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo mustasukkainen

Joka päivä avaan oven sun mennä

Ja se jää auki

Et oltais vapaat tietäen

Onnellinen lintu pois ei lennä

Tää on Vesalan ja mun motto. 

Vierailija
32/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käy sen verran harvoin missään, että mä oon välillä oikein työntämässä sitä pois. Oltiin kerran ystävien luona viikonloppuna, ja mä oikein ehdotin, että lähtekää yhdessä moottoripyöräreissuun, mä lainaan prätkän (kaverilla ei silloin ollut toimivaa pyörää). Että menkää, hyvät ihmiset, menkää!

Vierailija
33/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaisi mulle tällainen suhde.

Vierailija
34/35 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran otin puheeksi että voisin lähteä Espanjaan käymään poikaporukalla. Vaimo siihen että olet sitten kunnolla? Olet sitten kunnolla? Suutuin ja sanoin että vai kunnolla, että kun sinä olet käynyt kavereidesi kanssa ulkomailla niin etpä ole ennen reissua antanut minulle lappusta missä "Minä L.K lupaan olla ulkomaanlomalla kunnolla". Hän sanoi että hänen reissut on eri asia:(

Sait siis luvan mennä ja pilasit sen tappelemalla jälkikäteen. Way to go, et tainnut tuon jälkeen edes päästä espanjaan?

SAI luvan mennä. Pitikö se oikein kirjallisena anoa ja polvillaan rukoilla?

Meillä ei kummankaan tarvinnut katkaista ystävyyssuhteitaan tai anella kaveri-iltoja toiselta. Me olemme aikuisia ihmisiä, emme huoltaja ja huollettava. Emmekä omista toisiamme.

Vierailija
35/35 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On semmoisiakin parisuhteita joissa toisen illanvietot ei haittaa. Meillä kuljetaan kumpikin omissa menoissamme silloin kun halutaan, eikä kummankaan tarvi olla mustasukkainen, koska ei ole syytä. Miehellä on paljon naispuolisia kavereita kun on sellaisella alalla ja monesti on heidän kanssaan käynyt juhlimassa ja tullut sitten minun viereen nukkumaan. Minäkin olen juhlinut porukoissa joissa on miehiä ja naisia, eikä puoliso ole koskaan ollut siitä mustasukkainen tai ahdistunut. Näin ei tietenkään olisi, jos emme voisi luottaa toisiimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän