Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vastauksen työhakemukseen. Miksi siinä sanotaan näin?

Vierailija
15.06.2020 |

"Tällä kertaa sinua ei kutsuttu haastatteluun. Valintapäätös lähetetään sinulle myöhemmin." Kyseessä sihteerin virka kaupungilla. Miksi lähettävät valintapäätöksen minulle? Onko tämä jokin julkisen sektorin yleinen käytäntö?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleinen käytäntö. Kaikille hakijoille tiedotetaan, kuka valittiin.

Vierailija
2/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen saanut päätökset vain toimista/viroista, joissa olen päässyt haastatteluun saakka. Silloin tulee ne viralliset valintapäätökset perusteluineem ja valitusohjeineen.

Jos en ole päässyt haastatteluun niin tulee vain "Valitettvasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Saimme 47 hakemusta, joista 26 täyttää kelpoisuusehdot. Kutsuimme haastatteluun 11 henkilöä...." tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös ei ole päätös, jos siitä ei ole paperia olemassa.

Vierailija
4/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa.. Olen lähettänyt hakemuksia moniin muihinkin julkisen sektorin paikkoihin, onko odotettavissa että niistäkin tulee valintailmoitus vaikka eivät alunperin edes vastanneet hakemukseen?

Vierailija
5/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse olen saanut päätökset vain toimista/viroista, joissa olen päässyt haastatteluun saakka. Silloin tulee ne viralliset valintapäätökset perusteluineem ja valitusohjeineen.

Jos en ole päässyt haastatteluun niin tulee vain "Valitettvasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Saimme 47 hakemusta, joista 26 täyttää kelpoisuusehdot. Kutsuimme haastatteluun 11 henkilöä...." tms.

Sama kokemus myös täällä opettajan toimista.

Vierailija
6/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viime vuonna tuli valintapäätös ihan postissa. Hain kirjastovirkailijan paikkaa.

Vierailija
7/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä päätöksistä voi valittaa. Siksi niistä tulee vielä päätös ja valitusosoitus.

Vierailija
8/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkaa hakiessa kaikki hakijat saavat valintapäätöksen, jonka liitteenä on tiedotus päätöksestä valittamiseen liittyvistä lakipykälistä.

Vierailija
9/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee virkoihin / toimiin julkiselle tuollainen saattaa tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi