Sain vastauksen työhakemukseen. Miksi siinä sanotaan näin?
"Tällä kertaa sinua ei kutsuttu haastatteluun. Valintapäätös lähetetään sinulle myöhemmin." Kyseessä sihteerin virka kaupungilla. Miksi lähettävät valintapäätöksen minulle? Onko tämä jokin julkisen sektorin yleinen käytäntö?
Kommentit (9)
Ainakin itse olen saanut päätökset vain toimista/viroista, joissa olen päässyt haastatteluun saakka. Silloin tulee ne viralliset valintapäätökset perusteluineem ja valitusohjeineen.
Jos en ole päässyt haastatteluun niin tulee vain "Valitettvasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Saimme 47 hakemusta, joista 26 täyttää kelpoisuusehdot. Kutsuimme haastatteluun 11 henkilöä...." tms.
Päätös ei ole päätös, jos siitä ei ole paperia olemassa.
Ahaa.. Olen lähettänyt hakemuksia moniin muihinkin julkisen sektorin paikkoihin, onko odotettavissa että niistäkin tulee valintailmoitus vaikka eivät alunperin edes vastanneet hakemukseen?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olen saanut päätökset vain toimista/viroista, joissa olen päässyt haastatteluun saakka. Silloin tulee ne viralliset valintapäätökset perusteluineem ja valitusohjeineen.
Jos en ole päässyt haastatteluun niin tulee vain "Valitettvasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Saimme 47 hakemusta, joista 26 täyttää kelpoisuusehdot. Kutsuimme haastatteluun 11 henkilöä...." tms.
Sama kokemus myös täällä opettajan toimista.
Joskus viime vuonna tuli valintapäätös ihan postissa. Hain kirjastovirkailijan paikkaa.
Näistä päätöksistä voi valittaa. Siksi niistä tulee vielä päätös ja valitusosoitus.
Virkaa hakiessa kaikki hakijat saavat valintapäätöksen, jonka liitteenä on tiedotus päätöksestä valittamiseen liittyvistä lakipykälistä.
Jos hakee virkoihin / toimiin julkiselle tuollainen saattaa tulla.
On yleinen käytäntö. Kaikille hakijoille tiedotetaan, kuka valittiin.