Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk, mun kampaaja!

Vierailija
15.06.2020 |

Mä olen käynyt samalla kampaajalla vuosia, omien laskujeni mukaan ainakin seitsemän vuotta aina muutaman kuukauden välein. Hän osaa ikään kuin lukea ajatuksia ja lopputulos on aina mieleinen, vaikka on ollut pitkää ja lyhyttä, tummaa ja vaaleaa tukkaa. Ehkä ei nyt ihan ystävystytty olla, mutta olen pitänyt meitä ainakin hyvinä kavereina, kun siinä penkissä pari tuntia istuessa tulee molemmin puolin höpistyä, vitsailtua ja avauduttuakin kaikenlaisesta.

Mä olen suositellut tätä kampaajaa myös äidilleni ja siskolleni ja hekin ovat nyt vakioasiakkaita siellä. Sisko ei edes asu samalla paikkakunnalla, mutta hän varaa nykyään aina ajan tuosta kampaamosta tänne tullessaan. Mun mieskin on tuolla käynyt pari kertaa leikkauttamassa omat hiuksensa, on käynyt ostamassa lahjakortteja jne.

Nyt viimeksi mulla oli aika sinne toissaviikolla. Pari päivää siitä huomasin, että tää kampaaja oli poistanut mut Facebook-kavereistaan. Olin jotenkin todella hämmentynyt ja ihmeissäni. Sitten huomasin, että hän on poistanut minut myös kaikkialta muualta somessa. Huomasin tämän siitä, että katsoin siskoni profiilia, kampaaja näkyi siinä etusivulla ja siinä luki vain ”lisää kaveriksi”.

Tämä nainen on edelleen mun äidin, siskon ja miehen kaverina, mutta minut siis poisti kaikkialta. Ei siis ole kyse siitä, että olisi halunnut rajata somensa vain lähipiirille tai karsinut kaikki asiakkaat. En tiedä tapahtuiko se aiemmin vai nyt vasta tuon viimeisimmän kampaajakäynnin jälkeen. Mun mielestä ei sattunut mitään, en puhunut mitään mistä voisi loukkaantua, oon ihan mykistynyt.

Nyt mietin, että perunko seuraavan ajan ja menen johonkin muualle. Tämä tekee tosi hyvää työtä, mutta mulle tulee ajatuksesta jotenkin epämukava olo. Miksi maksaisin pari sataa euroa säännöllisesti sellaiselle, joka ei selvästikään minusta pidä tai jotain hänellä on minua vastaan.

Kyllä, olen ihan aikuinen ja vaivaan tällaisella päätäni. Olen varmaan naurettavakin.

Mitä te muut tekisitte? Menisitte edelleen?

Tähän ketjuun saa mielellään kertoa vaikka omia kokemuksia kampaajista tai kosmetologeista, jos on vaikka erikoisempia persoonia tai hulluja tilanteita.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kampaaja ole kaveri. On creepyä pyytää fb-kaveriksi.

Vierailija
2/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi sinuna, joku syy tuohon on. Olet tuonut hänelle asiakkaita, olettaisi että haluaa pitää jokaisesta asiakkaasta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se unohtuikin mainita, että mä en alunperinkään häntä pyytänyt, vaan hän pyysi mua. Mutta tästäkin on jo vuosia. Ei ole siis tapana pyydellä lähikaupan kassaa tai työpaikan lounasravintolan työntekijää kaveriksi sillä perusteella, että moikkaillaan välillä.

Vierailija
4/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että syy on siinä viime käynnissä. Kaivelepa muistiasi. Aloitko kehua Persuja tai jotain muuta kamalaa. 

Vierailija
5/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se unohtuikin mainita, että mä en alunperinkään häntä pyytänyt, vaan hän pyysi mua. Mutta tästäkin on jo vuosia. Ei ole siis tapana pyydellä lähikaupan kassaa tai työpaikan lounasravintolan työntekijää kaveriksi sillä perusteella, että moikkaillaan välillä.

Rajannut pois puolituttuja. 

Vierailija
6/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä takana on jo pidempään jatkunut kaunaisuus, joka pulpahti nyt pintaan?

Vierailija
7/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaverista maksanut 200e/kerta niin miksi et maksaisi jatkossakin?

Vierailija
8/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse menisin vielä samalle kampaajalle. Jos tunnelma on seuraavalla kerralla jotenkin erilainen kuin ennen, sitten harkitsisin vaihtoa.

On monta suht merkityksetöntä syytä, miksi poisti sinut kavereista. Esim. vahingossa kaverilistaa siivotessaan. Tai oletko mahdollisesti erittäin epäaktiivinen facessa eli ajatteli, kun et koskaan päivitä mitään niin FB-kaveruus tavallaan turhaa. Tai vaihtoehtoisesti, oletko erittäin aktiivinen ja koska ette ole mitenkään läheisiä ystäviä, ajatteli että hänen on tarpeetonta nähdä päivityksiäsi koko ajan.

Älä vielä laita hyvää kampaajaa vaihtoon!

Vierailija
9/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksavana asiakkaana ottaisin etäisyyttä. Ei ole ainoa hyvä kampaaja.Äänestä ap jaloillasi. 

Vierailija
10/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno.

Enpä ottaisi kaveriksi lääkäriä, kaupan kassaa tai taksikuskiakaan vaikka säännöllisesti samoja näkee, miksi sitten kampaajan?

Vierailija
11/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh.

En minä ole ikinä joutunut kavereille satasia maksamaan näkemisestä.

Vierailija
12/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy saattaa löytyä fabebookisi sisällöstä. Jos teet jatkuvia poliittisa kannanottoja, hän voi olla kanssasi ihan eri linjoilla ja on poistanut sinut sen takia. Tai jos jaat yhtenään kuvia lapsesta tai lemmikistä ja hän on vain kyllästynyt katselemaan niitä.

Silloin kun vielä facebookia käytin poistin kavereista hyvänpäiväntuttuja jos puheet alkoivat käydä liian rasittaviksi. Ei tarvinnut olla edes poliittista, jotkut olivat vain tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat ja olivat jatkuvasti pätemässä asioista joita eivät oikeasti tajunneet ja se ärsytti. En sano että sinä välttämättä olet tällainen, mutta vaikket olisikaan niin kampaajasi voi sinut sellaisena nähdä jos hän itse on täysidiootti.

Vierailija
13/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä et kelpaa, niin miksi veisit rahojasi hänelle. Asiakkaana on hyvä että voi valita, minne rahansa vie.

Vierailija
14/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin, kun hyvän kampaajan olet löytänyt. Mitä jos ottaisit härkää sarvista ja kysyisit suoraan, mistä on kyse. Kyllä hän ehkä osaa odottaa sun reagointia. Vastauksesta riippuen jatkat tai lopetat asiakassuhteen. Vähän oudolta kyllä kuulostaa.

Vierailija
15/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä on oudointa se, että sun mies ja sisko on myös sen kampaajan kavereita.

Vierailija
16/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh.

En minä ole ikinä joutunut kavereille satasia maksamaan näkemisestä.

En mäkään ole näkemisestä maksanut koskaan, vaan siitä tehdystä työstä. Jos mun kaveri on vaikka leipuri, niin toki hänelle sämpylöistä maksan, enkä odota kiikuttavani tuoretta leipää kotiin viikoittain ilmaiseksi. En siis odota kaverini värjäävän ja leikkaavan mun tukkaa ilmaiseksi, hän voisi sillä ajalla ottaa maksavan asiakkaan.

Ap

Vierailija
17/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä on oudointa se, että sun mies ja sisko on myös sen kampaajan kavereita.

Mä en ennen pitänyt tätä mitenkään outona. Tuo kampaaja on joskus messengerin kautta kysynyt esim. että onko mahdollista vaihtaa aikaa koulutuksen takia tms. Ajattelin ehkä vaan, että hän lisäilee aktiivisesti kavereita tuolla, jos sattuu tuttu nimi eteen. Nyt se kieltämättä tuntuu aika oudolta, koska huomattavasti enemmän mä olen hänen kanssaan ollut tekemisissä kuin mun sisko tai mies.

Vierailija
18/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin maksan mun kampaaja ystävälle hänen työstään kuuluvan hinnan. En edes alennuksia tai mitään pyydä. Lisäksi ostan vielä kaikki hiustenhoitotuotteet hänen kauttaan. Mielestäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Meillä on vapaa-aika ja työaika molemmilla. Miksi ajattelisin, että toinen tekee työajallaan omasta pussistaan töitä?

Vierailija
19/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy saattaa löytyä fabebookisi sisällöstä. Jos teet jatkuvia poliittisa kannanottoja, hän voi olla kanssasi ihan eri linjoilla ja on poistanut sinut sen takia. Tai jos jaat yhtenään kuvia lapsesta tai lemmikistä ja hän on vain kyllästynyt katselemaan niitä.

Silloin kun vielä facebookia käytin poistin kavereista hyvänpäiväntuttuja jos puheet alkoivat käydä liian rasittaviksi. Ei tarvinnut olla edes poliittista, jotkut olivat vain tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat ja olivat jatkuvasti pätemässä asioista joita eivät oikeasti tajunneet ja se ärsytti. En sano että sinä välttämättä olet tällainen, mutta vaikket olisikaan niin kampaajasi voi sinut sellaisena nähdä jos hän itse on täysidiootti.

Tämähän se syy varmaan on. En siis ole persu enkä minkään muunkaan ääriliikkeen kannattaja enkä tuo poliittisia näkemyksiä ilmi. Mun lapsi on ollut pienenä vakavasti sairas ja käy edelleen kontrolleissa, jotta huomataan jos sairaus uusiutuisi. Mä jaan kyllä tästä sairaudesta tietolinkkejä ja vertaistukijuttuja muutaman kerran kuussa. Se on varmaan mun elämään eniten vaikuttanut yksittäinen asia ja mä haluan jakaa siitä tietoa. Voi olla niin, että jotkut eivät halua nähdä asioita sairaista ihmisistä, vaan some on iloisia asioita varten. Tavallaan ymmärrän, mutta sitten taas hmmmm...

En halua, että kampaaja ajattelee töihin tullessaan, että tänään se kaamea akka taas tulee tänne ja onpa raskas työpäivä mun takiani.

Vierailija
20/20 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme