Kyllä tää opettajan kesäloma vaan maittaa
Pari viikkoa olen jo ehtinyt lomailla ja vielä 8 viikkoA jäljellä.
Kohta tulee lomarahatkin. Ai että sauna lämpimänä, omalla veneellä kävin kaupassa ja superhyvää punkkua lasissa. :)))
Kommentit (54)
Ihanaa tosiaan, kun on loma mutta ei tässä siitä ole ehtinyt nauttia. Olen pääasiassa nukkunut ja nähnyt unia vanhoista oppilaista ja tekemättömistä töistä. Oma koti on täysin rempallaan, puutarhaa en ole hoitanut useaan vuoteen, joten se on viidakko. Just kävin kitkemässä kukkapenkin kukkia näkyviin voikukka- ja heinävuoren takaa. Puolitoista tuntia ahersin ja näkyviin tuli ehkä neliömetrin verran...
Mutta tiedän, että heinäkuussa on jo parempi fiilis ja sitä rupeaa mielessään jo suunnittelemaan tulevaa lukuvuotta. Nyt on useampana vuotena mennyt niin, että juhannukseen asti vain tuijottelen tyhjyyteen ja nukun ja sitten alan pikkuhiljaa tehdä normaaleja asioita kuten kodin siivousta ja nurmikon leikkuuta. Paras tapa olisi lähteä heti loman alkaessa löhölomalle mutta ei se näillä palkoilla ole mahdollista meidän perheelle eikä koronan takia ollenkaan. Siinä ehtisi nollata pään ja sitten jaksaisi nauttia lomastakin.
Joo, kyllä maittaa :) Palasin 1.6. töihin hoitovapaan jälkeen ja olin viikon töissä ja nyt 8 viikon vapaajaksolla.
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhanopettaja täällä myös! Lomailen koko kesän, joulun, käytännössä koko koulujen loma-ajat. Mies tienaa meillä niin hyvin että ei tarvitse liikaa töissä kärvistellä. Työnantajalle tämä sopii hyvin, joten minullakin on opettajien lomat.
Myös? Et kai vain pidä itseäsi opettajana? Opettajat ovat koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen kyllä, että ap ei ole opettaja. Tämä ope toteaa, että olisipa loma. Vaan ei, vuodesta toiseen sama homma, määräaikainen työsuhde katkeaa kesän ajaksi eli työttömänä mennään jo seitsemättä kesää. Meidän suunnalla ovat virat todella kiven alla. Tätä laina- ja laskusumaa miettiessä ottaisin mieluusti lyhyemmän loman ja tekisin töitä kesälläkin. Ensi vuodelle pitänee hakea erillisiä kesätöitä.
Hei miksi masistelet????
Ny rillataa jäbät ja jäbylit! Tällä maikalla on kissanpäivät. Mitä muilla rillissä ja lasissa? :)))))
Hei ny rillataan! Opet paras - muut varas heehehehheeh jeeee lomaaaa! :)))
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen opettaja, nykyään sairaalassa asiantuntijatehtävissä. On muutes huomattavsti mielekkäämpää työtä ja maksetaan lähes tuplasti lukion fysiikan/kemian/matematiikan lehtoriin, täysillä opetustunneilla, verrattuna. Itse pidän lomaa vuodessa aina kun siltä tuntuu, kesäisin yleensä 6-7 viikkoa, jouluna 3-4 viikkoa ja talvilomaviikon. Ei ole ikävä opetustyöhön.
Nyt kiinostaisi tietää tarkemmmin työnkuvasi, jos saat tosiaankin lomailla lähes yhtä paljon kuin opettajat ja palkkakin on yli 8000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen opettaja, nykyään sairaalassa asiantuntijatehtävissä. On muutes huomattavsti mielekkäämpää työtä ja maksetaan lähes tuplasti lukion fysiikan/kemian/matematiikan lehtoriin, täysillä opetustunneilla, verrattuna. Itse pidän lomaa vuodessa aina kun siltä tuntuu, kesäisin yleensä 6-7 viikkoa, jouluna 3-4 viikkoa ja talvilomaviikon. Ei ole ikävä opetustyöhön.
Nyt kiinostaisi tietää tarkemmmin työnkuvasi, jos saat tosiaankin lomailla lähes yhtä paljon kuin opettajat ja palkkakin on yli 8000 euroa.
Varmaan vaihtanut alaa ja on lääkäri. Matemaattisten aineiden opettajalle aika helppo pääsykoe.
Sairaalalääkärit eivät pysty pitämään noin pitkiä lomia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä maittaa :) Palasin 1.6. töihin hoitovapaan jälkeen ja olin viikon töissä ja nyt 8 viikon vapaajaksolla.
Moraalitonta.
Olen itsekin ope, mutta en_koskaan_ole_toiminut_noin_moraalittomasti ja sitten vielä ylpeillyt sillä. Huh huh!
Sijaisesi teki työt ja sinä kerjäät hänen palkkansa. Mahtaa tuntua hyvältä ja ansaitulta.
On OAJ:llä vielä paljon työtä tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden edistämisessä.
Olisi mielenkiintoinen kokeilu, jos opettajille määriteltäisiin työaika ja samat lomat, kuin suurimmalla osalla muita työntekijöitä.
Eli 8h töitä/vrk, tarv. tehdään tuntikertymään(koska ylitöistä ei makseta!) lisätunteja, jos työaika ei ei riitä ja 4 vk:n kesäloma + viikko talvella.
Opettajat ovat nykyään uupuneita ja väsyneitä, ainakin tämän palstan mukaan ja mietin, että auttaisikohan työajan rajaaminen? Opettajat, kun tekevät ilm. töitä kymmeniätunteja yli normityöajan/viikko erittäin usein ja uupuvat sen vuoksi.
Kyllä tää open kesäloma on parasta. Huvittaa kaverien juhannushehkutuspäivitykset, kun heilläkin raukoilla on nyt pari päivää lomaa. Meikämandoliinilla on vielä melkein 2kk. :))))
Ny rillataa! :)))
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää open kesäloma on parasta. Huvittaa kaverien juhannushehkutuspäivitykset, kun heilläkin raukoilla on nyt pari päivää lomaa. Meikämandoliinilla on vielä melkein 2kk. :))))
Ny rillataa! :)))
Taas joku kouluttamaton työtön, joka esittää netissä opettajaa.
Lomarahat ovat tulleet ja palkka maksettu 10.6. Surkea provo.
Vierailija kirjoitti:
Lomarahat ovat tulleet ja palkka maksettu 10.6. Surkea provo.
Hönönlöpn kakera amis! Kävisit kouluja surkea amis!
Lomarahat tulevat 3.7. Laihduittaisit sinäkin vähän!
Ny rillataan opet, raportoikaa toi trolliamis! :)))
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoinen kokeilu, jos opettajille määriteltäisiin työaika ja samat lomat, kuin suurimmalla osalla muita työntekijöitä.
Eli 8h töitä/vrk, tarv. tehdään tuntikertymään(koska ylitöistä ei makseta!) lisätunteja, jos työaika ei ei riitä ja 4 vk:n kesäloma + viikko talvella.
Opettajat ovat nykyään uupuneita ja väsyneitä, ainakin tämän palstan mukaan ja mietin, että auttaisikohan työajan rajaaminen? Opettajat, kun tekevät ilm. töitä kymmeniätunteja yli normityöajan/viikko erittäin usein ja uupuvat sen vuoksi.
Kokeilu olisi toimiva, jos työn luonne myös muuttuisi. Opetustyö on intensiivistä, jatkuvaa läsnäoloa, mitä läheskään kaikissa ammateissa ei ole. Kokeilussa pitäisi myös huomioida, että opettajalla ei ole taukoja, lounastuntia eikä mahdollisuutta ajallisesti vaikuttaa työaikoihin ( koulun kello määrittää minuutilleen).
Olen toiminut asiantuntijatehtävissä sekä yksityisellä että julkisella sektorilla ja voin sanoa, etten tuolloin ollut koskaan niin väsynyt työpäivän jälkeen / ennen lomaa, mitä nyt opettajana olen. Työn intensiivinen luonne on se, mikä ns imee mehut, ei pelkät työtunnit.
Pari viikkoa vasta olet lomaillut? Ja jo kesken elokuun joudut takaisin töihin? Voi voi. Meillä on ollut lomaa toukokuun alusta asti ja töihin palaillaan syyskuussa.
Joopa joo, elvistelkää vaan nyt huolella sillä pitkällä kesälomalla. Itsellä 4 viikkoa aina kesälomaa ja se riittää vallan mainiosti, sitten on jo mukavaa palata töihin (toimisto) Enkä vaihtaisi mistään hinnasta nykyistä työtäni opettajien hommiin, huh huh, en jaksaisi kersojen kanssa päivät pitkät raataa ja kuunnella ainaista vinkumista ja meteliä. Ja toimistosta kun lähtee 15.30 ei tarvitse ikinä miettiä eikä tehdä enää mitään työ juttuja kotona, toista se on opettajilla !
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, elvistelkää vaan nyt huolella sillä pitkällä kesälomalla. Itsellä 4 viikkoa aina kesälomaa ja se riittää vallan mainiosti, sitten on jo mukavaa palata töihin (toimisto) Enkä vaihtaisi mistään hinnasta nykyistä työtäni opettajien hommiin, huh huh, en jaksaisi kersojen kanssa päivät pitkät raataa ja kuunnella ainaista vinkumista ja meteliä. Ja toimistosta kun lähtee 15.30 ei tarvitse ikinä miettiä eikä tehdä enää mitään työ juttuja kotona, toista se on opettajilla !
Ahhahahh olipa katkera tilitys! :DDD
Mees nyt amis sinne röihin, me opet rillataan! :))))
Ap on joku mielenterveyspotilas, joka saa kiksejä siitä, että tekee näitä ope-avauksiaan. Toivoisin, että ihmiset jo lakkaisivat tarttumasta niihin, niin ehkä ap:kin tajuaisi käydä pistämässä lääkityksensä kuntoon.
(Ap, jos omasta mielestäsi et ole hullu, vaan trolli, olet väärässä. Sairaudentuntosi puuttuu. Mene lääkäriin.)