Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hintaisen tuotteen voit ostaa tuosta vaan ilman mitään miettimistä? Mitä sellaista olet viimeksi ostanut?

Vierailija
14.06.2020 |

Mulla esim. joku parinsadan viihde-elektroniikkaan liittyvä. Tai viimeksi ostin 90 € kävelysauvat ilman mitään harkintaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaikka esim. 1M€ kiinteistön. Mutta se ei tarkoita sitä, että tekisin tällaisia hankintoja miettimättä, sillä en ole idiootti. Ja tästä syystä minulla on varaa tehdä tällaisia hankintoja, jos katson tarpeelliseksi.

Vierailija
2/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 100€ on raja. Todella vähän olen ostanut mitään nyt korona-aikana, kun kuntosali meni kiinni ostin kotiin kuntoiluvälineitä. Niihin meni kyllä satasta enemmän, mutta eipä tosiaan ole paljon muuta tullut osteltuakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, vaikka esim. 1M€ kiinteistön. Mutta se ei tarkoita sitä, että tekisin tällaisia hankintoja miettimättä, sillä en ole idiootti. Ja tästä syystä minulla on varaa tehdä tällaisia hankintoja, jos katson tarpeelliseksi.

Miten usein ostat kiinteistöjä? Kuukausittain, vuosittain?

Vierailija
4/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain sellaista mitä tarvitsen. No muutaman euron heräteostos lähtee toisinaan mukaan ilman miettimistä. Viimeksi ostin 4e smoothien. Ei kyllä ollut hintansa väärti, mutta tulipahan juotua.

Vierailija
5/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun raja menee 10 eurossa :D Olen ihan mukavasti toimeentuleva, mutta teidän vastauksista päättelen että olen aika pihi sellainen. Jos hinta on yli 10 euroa niin mietin onko se tarpeellinen oikeasti.

Vierailija
6/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänään kävin kaupassa ja mietin senkin että riittääkö raha muovipussin ostamiseen vai kannanko käsin kamat autoon. Joten riippuen päivästä, en kyllä montaa euroa voi tuhlata miettimättä yhtään, joskus en 20 senttiäkään.

Vierailija
7/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä on 35.000€, joten voisin ostaa melko kalliinkin heräteostoksen. Harvoin vain teen heräteostoksia. Muutenkin usein riittää ajatus siitä, että voisin halutessani ostaa. Omistaminen ei sitten enää olekaan niin tärkeää.

Eilen ostin heräteostoksena kesän ensimmisen pirtelön, maksoi 2,9€.

Vierailija
8/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä osta mitään turhaa. Minulla on jatkuvasti lista päässäni, että mitä tarvitaan. Jos sitten tulee vastaan esim. sandaalit, koska minulla ei ole sandaaleita, niin voin hyvistä sandaaleista maksaa 200 euroa silmän räpäyttämättä. Muun kaltaisia heräteostoja en tee.

Vierailija
9/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja max n 100€ kappale... Kesällä jäätelöä, jolloin tuskin aina edes tajuan hintaa kuin vasta jälkeenpäin. -  Voi olla, että olisi tänään jäänyt pehnis ostamata, jos olisiin kasonut hintaa ensin., Se maksoi 5+1€, kun myyjä halusi €:n gluteenitomasta vohvelista, kun "tavallisella" vohvelilla hinta olisi ollut "vain" tuon femman. 

Vierailija
10/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain kymppejä yleensä esim joku vaate. Harvemmin törsäilen

Vierailija
11/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 menee oma kipuraja. Ostin viimeksi Nespresso-koneen mutta vein sen takaisin kun en tykännyt siitä. Ostin myös samanhintaiset kengät jotka olivat tosi hyvät. Jotain 500 euron hankintoja ja yli (esim. Kamera, lentoliput, huonekalu) harkitsen paljon tarkempaan.

12/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se raja on yleensä n. 30 euroa. Sen kummemmin miettimättä saatan ostaa vaikka sen hintaisen vaatteen tai korun. Viimeksi ostin kolme kymppiä maksaneen korun yhdestä verkkokaupasta.

Joskus harvoin saatan ostaa jopa noin 50 euroa maksavan tuotteen heräteostoksena (jos tuote on erityisen mieluinen), mutta yli 50 euron hintaisia harkitsen pidempään eli vaikka kuinka tekisi mieli heti ostaa se, hillitsen itseni ja päätän miettiä muutaman päivän.

Vierailija
13/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mitään.

Haluan aina verrata hintoja, koska omaan ostoskäyttäytymiseeni se sopii parhaiten. Vertailen jopa halvimpien juuresten kilohinnat.

Vierailija
14/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä. En ole ajatellut tuollaista. Mä olen aika harkitseva rahan käyttäjä.

Lauantaina kävin kampaajalla ja ostin sieltä miettimättä shampoon, hoitoaineen ja jotain muotoilutuotetta, kun oli lappu, että olis kiva jos auttaisitte menetettyjen tulojen paikkaamiseen ostamalla vähän tuotteita tai muuta extraa.

Se oli noin 200€ yhteensä ja mun piti vaan hiukset leikkauttaa. Otin siis vähän ekstraa leikkauksen lisäksi.

Vierailija
15/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä osta mitään turhaa. Minulla on jatkuvasti lista päässäni, että mitä tarvitaan. Jos sitten tulee vastaan esim. sandaalit, koska minulla ei ole sandaaleita, niin voin hyvistä sandaaleista maksaa 200 euroa silmän räpäyttämättä. Muun kaltaisia heräteostoja en tee.

Jatkan vielä: toki turhuus on suhteellista. Olin aikoinaan miettinyt, että vaikka en itse pelaa, enkä koe sitä järkeväksi tai hauskaksi toiminnaksi, niin lapseni ehkä haluaa pelikonsolin ihan vain siksikin, että voi pelata kavereiden kanssa. Kun hän sitten eräänä elokuuna koulun juuri alettua kysyi, että olisiko mahdollista, että saisi sellaisen joululahjaksi, niin minä yllätin hänet ostamalla sen jo seuraavana päivänä. Olin saanut viestittelyjen kautta selville, että kaikki muilla hänen kavereillaan jo sellainen oli, ja pelasivat netin kautta yhdessä. Siksi minusta ei sosiaalisuuden takia ollut järkevää odottaa jouluun.

Vierailija
16/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin tupakkaa joskus viime vuosituhannella ja nyt voi ajatella kolmensadan ostoksista, että ennen meni kuussa sen verran tupakkaan.

Vierailija
17/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 euron käsidesipullon. Isompia hankintoja on mietittävä.

Vierailija
18/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuotteesta.

En ostaisi 100 e maksavaa sisustusesinettä todennäköisesti ollenkaan, vaikka voisin ostaa 500 euroa maksavan lentolipun tuosta noin vain. En ostaisi maitopurkkia tai banaania viidellä eurolla vaikka voisin vipata kympin lounaan kaverille.

Vierailija
19/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tttuella elävänä joudun miettimään jokaista hankintaa hyvin tarkkaan vaikka kyseessä olis maitotölkki.

"Örrr vtun pummi mee töihin örrörr" <--- säästin joltakulta örisemisen vaivan.

Vierailija
20/25 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin eilen golf-klubimme pro-shopiin ostamaan vain tusinan Titleist Pro V1- palloja.

Ostin ne, ja kun oli tarjouksessa Garmin-G10-GPS-golfkello, ostin senkin. Sitten tuli mieleen uusia putterikin. Ostin Taylor Made Ghost Spider-putterin (teleskooppivarrella säädettävän)

Rahaa meni ostoksiin n. € 600. Halpa hinta hyvästä mielestä.