Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäkö täydellinen?! =))

Vierailija
08.07.2006 |

Olen edelleen kotiäitinä ihanille helpoille lapsilleni, sain tentittyä koulua kuluneena lukuvuotena tosi paljon, eli tod. näk valmistun etuajassa, koulun suhteen ei kylläkään ole lainkaan kiire, lapset ovat ehdottomasti tärkeintä, olenhan niillä töin, näin kotona ollessa, ja olen kokenut tämän tenttimällä opiskelun tosi helpoksi ja antoisaksi, ja sen yhdistäminen perhe-elämän kanssa ei ole lainkaan hankalaa. miehen ja lasten kanssa asutaan omakotitalossa edelleen, mutta kokoajan suunnittelemme rakentamisesta, ja myöskin kauemmas muuttamisesta. Edelleen matkustelemme lasten kanssa paljon, omat päiväni täyttyvät lasten kanssa uimisesta, lenkkeilystä, ja leikkipuistoissa ravaamisesta, ja kuka sanoikaan, että useamman kanssa olisi jotenkin vaikeampi liikkua? Ei minusta ainakaan ollenkaan hankalaa, päinvastoin. Kouluja aion vielä käydä, lastentahtiin tosin, olenhan vielä niin nuori että ehdin, ja lapset ovat tärkeysjärjestyksessä koulun edellä. Mutta jatkan kyllä vuoden tai parin päästä vielä kaupalliselle alalle, ehkäpä silloinkin vielä tenttien ja öisin lukien, kun tämä on niin helppoa ja toisaalta mukavan haastavaa : ) Äitinä olen sellainen, että minua ei tarvitse käskeä ulkoilemaan, vaan nautin kaikenlaisesta touhuamisesta lasten kanssa, olen aika aktiivinen keksimään virikkeitä, ja oli kesä tai talvi niin keksin aina tekemistä. Siivouksessa saatan joskus luistaa, mutta siinäkin on syynä se, että en voi laiminlyödä lapsiani kotitöiden vuoksi, vaan haluan nauttia heidän seurastaan kaiken sen ajan, minkä ovat hereillä. Eli meillä eivät lapset elä niinkuin pellossa sillä välin, kun äiti siivoilee, vaan he saavat 100% huomioni koko päivältänsä, ja heidän mielenkiinnon kohteensa ovat silloin myös omiani. After all, sehän on heille tärkeintä, että saavat laatuaikaa ja huomiota ja virikkeitä varmasti tarpeeksi, ovat ne kuitenkin liian vähän aikaa näin pieniä, ja muita vauvoja tuskin enää teemme, säälisin nimittäin lapsiani jos joutuisivat jakamaan huomionsa ja äidin sylin vielä jollekin, eli hoidan nämä lapset oikein kunnolla ja se sitten riittääkin, ja siinä ehkä syy, miksi nautin niin kovasti tästä kotonaolosta; se ei nimittäin tule olemaan kuitenkaan elämäntyöni kuin vielä ehkä parin vuoden ajan, jollen sitten taas keksi lisää kouluja tentittäväksi... Mieheni ja lasteni isä harrastelee edelleen, ja saa siihen myös täyden tukeni, harrastus onkin rikastuttanut perhe-elämäämme kivasti, ja käydään taas syksyllä poikien kanssa kannustamassa, missä sitten urheileekin, siinä mielessä en ole mitenkään avuton mamma, vaan olen antanut mieheni säilyttää oman elämänsä lasten tulon jälkeen melkolailla samankaltaisena kuin ennen, koska olen halunnut omia näitä poikiamme alusta asti, enkä toisaalta ole kokenut tarvetta turvautua kenenkään muidenkaan apuihin lasten suhteen, ja miksi ihmeessä pitäisi? Kyllä tämä äiti lähtee joka ainoa aamu oikein reippaana ja mielellään tekemään lapsilleen siitäkin päivästä mahdollisimman ikimuistoisen ja mukavan, ja sellaisen edelle ei tärkeysjärjestyksessä saa mikään mennä. Uraa kerkeää luomaan vielä vanhempanakin, ja luon sille silti samalla pohjaa kokoajan, siivota ehtii vielä kyllästymiseen asti, mutta lapsiasi et saa enää takaisin vauvoiksi, ja on vain ohikiitävä hetki, kun vauva-aika on ohi, eli olen tajunnut sen olennaisen; jokaisesta pienen ihmisen hetkestä on pidettävä kiinni, on tartuttava hetkeen, hypättävä leikkiin, rakennella majoja, laskettava liukumäkeä, karuselliin ei ole painorajoja, polskia vedessä lapsen ilolla, möyriä lumihangessa ja koettava kaikki sellaisen lapsen vilpittömällä ilolla ja mielellä, ja kuviteltava itsensä sen pienen ihmisen tilalle, miltä tuntuu, kun se kaikki on vielä uutta ja sillä tavalla ainutlaatuista. Eli osaan siis irtautua arjesta, enkä hautaudu liikaa rutiineihin, tiedokdi niille, jotka ajattelevat kuten itse ennen luulin, eli että kotiäitinä olisi tylsää, mutta sekinhän on vain mielikuvituksesta kiinni.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ainakaan saaneet äidin 100% huomiota!

KÄH, KÄH, kiinni jäit!!!

Vierailija
22/39 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka silloin yöllä ku kulta mussukat nukkuvat ja lukemiselta ennätät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muuta sosiaalista elämää?

Vierailija
24/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas toiselle... Saali, etta sulta puuttuu sosiaalinen elama, hyva avioliitto ja ystavat!!!

Terveisin kolmen lapsen laakariaiti, joka hakee erikoistumaan (jotkut naiset voivat tehda montaa asiaa yhta aikaa ;-)

Vierailija
25/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taas toiselle... Saali, etta sulta puuttuu sosiaalinen elama, hyva avioliitto ja ystavat!!!

Terveisin kolmen lapsen laakariaiti, joka hakee erikoistumaan (jotkut naiset voivat tehda montaa asiaa yhta aikaa ;-)

Vierailija
26/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla on vaan yksi lapsi,joka on kaikkea muuta kuin helppo.

Mun mies ei harrasta mitään niin kauan, kun mulla on maisterin tutkinto kesken. Oon ajatellut, että tämän tutkinnon jälkeen voisi opiskella vyöhyketerapiaa...

Musta on tullut aika tarkka siisteyden suhteen, nyt kun olen kotona lähes kellon ympäri. Ennen ei ollut väliä, kun kotona käytiin vain nukkumassa.

Enkä monessa muussakaan asiassa ole niin " täydellinen" kuin ap, mutta paljon löytyi samaakin.

Ai niin, en pidä itseäni täydellisenä äitinä, eikä pidä varmaan kukaan muukaan. Paitsi mun mies, mutta se onkin vähän puolueellinen ;)

Vierailija
27/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosin mulla on vaan yksi lapsi,joka on kaikkea muuta kuin helppo.

Mun mies ei harrasta mitään niin kauan, kun mulla on maisterin tutkinto kesken. Oon ajatellut, että tämän tutkinnon jälkeen voisi opiskella vyöhyketerapiaa...

Musta on tullut aika tarkka siisteyden suhteen, nyt kun olen kotona lähes kellon ympäri. Ennen ei ollut väliä, kun kotona käytiin vain nukkumassa.

Enkä monessa muussakaan asiassa ole niin " täydellinen" kuin ap, mutta paljon löytyi samaakin.

Ai niin, en pidä itseäni täydellisenä äitinä, eikä pidä varmaan kukaan muukaan. Paitsi mun mies, mutta se onkin vähän puolueellinen ;)

Vierailija
28/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmään särähti muutamakin asia: olet säilyttänyt miehesi elämän entisellään (saa harrastaa kuten ennenkin) ja ominut poikasi...tuohon voisi jo joku perheterapeutti sanoa painavan sanansa. onneksi meillä molemmat vanhemmat ovat sitoutuneita lapsiin eivätkä harrastuksiinsa, en olisi halunnut omia lapsia itselleni enkä näe siinä mitään kasvatuksellisesti hyvää (isille eli miehille kuuluu harrastukset ja äitille eli naisille kuuluu lasten- ja kodinhoito, jee ja eläköön tasa-arvo).

muuten on positiivista, että näet kotonaolon myönteisenä. niin koin minäkin, tosin en rampannut lumihangessa hysteerisen hengästyneenä mutta kuitenkin.

Vierailija
29/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muksu vasta vuoden vanha ja ollaan miehen kanssa ajateltu, että lapset saisi olla kotona 3-vuotiaiksi ja toinen lapsi siis suunnitelmissa. Että sen puolesta kotielämää vielä onneksi riittää :)

Muutenkin kun ikää on vasta 23, niin tuntuu että kyllä se työelämä siellä vielä minua odottaa. Opiskelukavereissa on monia kolmekymppisiä, jotka on kuluttanut jo lähes kymmenen vuotta yliopistolla. Minä saan tutkinnon purkkiin 3,5 vuodessa, vaikka on tuo muksukin tehty tähän väliin... Että jos vielä toisen ammatin haluan tähän väliin opiskella, niin tuskin siitä kukaan voi minua moittia..?

37

Vierailija
30/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että ne ikävät asiat on jo takana päin :)

Mies sairastui kolme vuotta sitten ,kun olimme juuri menneet naimisiin ja rakentaminen aloitettu. Elämä oli jäissä yli puoli vuotta, mutta siitä selvittiin!

Sairaus voi uusia aina tai sattua jotain muuta ikävää, mutta olemme oppineet, ettei sellaisia pidä etukäteen surra. Silloin kun kaikki on hyvin, niin mennään täysillä eteenpäin ja nautitaan joka hetkestä! ;)

(nyt kyllä mun pari tuttua, jotka myös seikkailee av:llä on varmasti jo mut tunnistanut... Terkkuja vaan!! :D)

37

Vierailija
31/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistettä kannattaa myös käyttää, niin on kivempi lukea.

Ts. en jaksanut lukea kuin pari riviä.

Vierailija
32/39 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää aina mennä sivuraiteille ja tuhanteen kertaan mainita kappalejaosta. Eikös se tullut jo ap:lle selväksi? ei-ap

Vierailija
33/39 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUAAHAAHAAHAA!!!!

Pitäkäähän ylhäällä tätä,niin saa jokainen av mamma vähän ottaa oppia!!

Vierailija
34/39 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olet oikeassa, että lapselle pitäisi antaa aikaa, ja tärkeysjärjestyksesi on kohdallaan : )

Ehtiihän sitä siivoamaan myöhemminkin...

Vierailija
35/39 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia et siivoukset jätetään siksi aikaa kun lapset on pieniä,EI TIETENKÄÄN OLE NORMAALIA!! HEI HALOO!!!

Itse en vois olla PÄIVÄÄKÄÄN siivoamatta,johan ihmisille jää sikamainen kuva koko talon väestä,jos mökki on kun sikala!! Eli lapset sillon asuu kun porsaat pellossa!Eihän ne itsekkään opi pitämään järjestyksestä jos äitikin tykkää olla kuin pikku possu!!

Ja akka muutenkin BIMBO jos ei anna lasten isän olla lasten kanssa.

NÄmä ovat minun PAINAVIA mielipiteitä,SORRY!! =)

Vierailija
36/39 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D Hävettääköhän tätä mammaa yhtään,luuli varmaan saavansa sympätioita ja kehuja *huoh* hassu täti!!

Vierailija
37/39 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just jätin lapseni isälleen " hoitoon" kun käväisin kaupassa ja nyt kaduttaa!!

Vierailija
38/39 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulla että tää oli ironiaa koko viesti:)

Vierailija
39/39 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikuttaa kyllä sellaiselta suorittamiselta, että etkai tosissasi väitä että nautit tollaisesta. Kyllä luulen, että lapsetkin nauttii, kun äiti on välillä rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän