Miten voi saada kaupungin vuokra asunnon?
Täytyykö laittaa kaikki alueet? Oletko koskaan saanut ja mikä oli tilanteesi?
Kommentit (17)
Missä kaupungissa asut?
Itse sain Sivakalta asunnon haluamaani kaupunginosaan n. kuukauden odottamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa asut?
Itse sain Sivakalta asunnon haluamaani kaupunginosaan n. kuukauden odottamisen jälkeen.
Mikä oli tilanteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa asut?
Mikä oli tilanteesi?
Asuin vuokralla yksityisen omistamassa asunnossa, ja olisin saanut asua siinä niin kauan kuin halauan, eli minulla ei ollut todellista asunnon tarvetta. Halusin vain isomman asunnon ja tein Sivakalle hakemuksen, josta minulle tarjottiin sopivan hintaista asuntoa tosiaan n. kuukauden päästä.
kannattasko perus koulu käydä loppuun. vai onko ammattisi parasiitti eli elät muiden maksamilla tuilla
Vierailija kirjoitti:
Tuurilla. Ainakin Helsingissä.
Helsingissä ja miksei muuallakin onnistuu vuokrasopimuksen siirto läheiselle, kuten sukulaiselle tai vaikka avopuolisolle. Etsit asunnon mikä kiinnostaa ja koetat saada siirrettyä sopimuksen itsellesi.
Sivakalta saa aika nopeastikin asunnon "huonommilta" alueilta, esim. Rajakylästä. Kokemusta on.
Meille/minulle on tarjottu neljästi kaupungin asuntoa mutta ei ole huolittu kertaakaan. Kolmella ekalla kerralla oli kyse isommasta asunnosta, viimeisellä kerralla asunnottomaksi jäämisestä. Silloin järjestyi sopivampi asunto muualta.
Sain kerran vuokra-asunnon nopeasti kaupungilta, kun oli yksityiseltä vuokranantajalta irtisanominen. Maksoin vuokratakuun ja kävin sen jälkeen katsomassa kämppää ja se oli ihan kamala. Nyrkkiä lyöty seinästä läpi ja lapset piirrelly seinät täyteen, tupakka haisi ja kaikki oli ihan likaista. Itku kurkussa menin bussilla takaisin kotiin. Muutto olisi ollut reilun kuukauden päästä ja irtisanomisaika oli kuukausi, joten sanoin sen samantien irti. Kaupungin isännöitsijä meinasi pitää itsellään tuon vuokratakuun, mutta sain kuitenkin takaisin, kun en ollut siellä edes koskaan asunut. Sen jälkeen en ole kaupungin asuntoa edes ajatellut.
Kuka haluaa muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon? En ikinä muuttaisi noihin slummiloihin. Sähän saat köyhän leiman kaikkien sukulaistesi ja työkavereidesi silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon? En ikinä muuttaisi noihin slummiloihin. Sähän saat köyhän leiman kaikkien sukulaistesi ja työkavereidesi silmiin.
Minä
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin osa kaupungin vuokrataloasukeista ole ihan tavallisia työssäkäyviä tai opiskelevia ihmisiä.
Kysymykseesi otkossa; riippuu siitä missä kaupungissa asut
Saimme viikossa Helsingistä kaupungin asunnon kun tilanne oli sellainen että asuimme mieheni kanssa 22 neliön yksiössä joka sijaitsi hissittömän kerrostalon 4.kerroksessa eikä asunnossa ollut edes parveketta ja odotimme vauvaa syntyväksi (raskaus oli reilusti yli puolessa välissä).
Muuta jostain paskastanista Suomeen. Saat asunnon parhaalta paikalta, sisustusrahaa eikä vuokranmaksulla ole niin väliä.
Vuokra-asunto, ei ”vuokra asunto”.