Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te maalaiset tunnette Helsinkiin?

Vierailija
14.06.2020 |

Tällä palstalla haukutte usein kotikaupunkiani. Mutta silti tänne tulette lomalle. Se on jo nähtävissä kaupungilla. Olette tien tukkeena, kun ette osaa ajaa kaupungissa. Ja ratikat ovat täynnä Linnanmäelle menijöitä. Hus hus menkää pois täältä. Tullit takaisin kaupungin rajoille.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt tajuta. Suomi on maantieteellisesti niin outo ja pieni alue, että ei täältä voi laajeta kauemmas maantietä pitkin. Helsinki on pussinperä, on päästy johonkin mutta ei päästä pidemmälle.

Eilen jouduin lähtemään kotiovestani Kalliossa ja joku nainen oli kusella oven edessä. Kesäisin tämä on kuin teemapuisto jonne tullaan möykkäämään ja kuseksimaan.

Suomen murteista sentään tajuaa jotain, persialaisista kielistä ei mitään. Kadehdin nuorempia joiden on helpompi lähteä ulkomaille. Ennen ei lähdetty. Helsingin parhaat puolet on lentokenttä, satamat sekä pohjoiseen vievät junat.

Vierailija
42/47 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyen mun viestiin nro 40.

Helsingissä on ihmeellisen kireä porukka. Ilmapiiri on todella vakava ja ärtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on päätetty muuttaa yksi pääväylä Hämeentie pyörätieksi. Esim Sönäisissä jalankulkijoille on vielä hankalampaa, kun pyörätietä tehdään jalkakäytävää tärkeämmäksi. Autot joutuu kiertää pikkukatuja joten ei kovin mietittyä. On ajatus että kaikki ajaisivat pyörillä.

Mutta kotipihasta Kalliossa pyörä pöllittiin heti. Vanhassa talossa ei ole pyöräkellaria. Uusikin pyörä varastettiin. Poliisi ei ratkaise polkupyörävarkauksia, vaikka se on yksi yleisimpiä rikoksia.

Alepapyörät on kökköjä, moni vielä menee hetken mielijohteesta ilman kypärää. Pahimpia taitaa olla sähköpotkulaudat jotka menee kovaa vauhtia.

Vierailija
44/47 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mä just eniten inhoan täällä Helsingissä! Tota lyhytnäköisyys!

Joku hyväveli tai hyväsisko kerho ihan tohkeissaan päättävät että nyt kaikki lentävät laskuvarjolla ja sitten päätös runnotaan läpi hinnalla millä hyvänsä miettimättä loppuun asti.

Sit kun joku ei halu ostaa laskuvarjoa niin oot heti ilonpilaaja.

Helsingin kaupunki ja yksityiset ovat katastrofaalisen lapsellisia.

Vierailija
45/47 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on ihmeellisen kireä porukka. Ilmapiiri on todella vakava ja ärtynyt.

Ihminen, joka joutuu asumaan persereiässä on kireä, vakava sekä ärtynyt.

Vierailija
46/47 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Siihen voi lisätä vielä teennäisen kiireen. Suurimmalle osalle kaupunki on asumiskuluiltaan liian kallis. Helsingissä eniten kädestä suuhun eläviä persaukisia joiden palkasta asuminen vie likipitäen kaiken.

Vierailija
47/47 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä maalaisella on kaksi asuntoa maailman metropoleissa ja talo keskellä Suomea. Helsinkiä naurettavampaa tuppukylää saa hakea ja naurattaa aina maailmalta palatessa maalaisen Helsingin asukkaiden isottelu. Joskus mietin, että mahtavatko nämä itse edes kunnolla hahmottaa millainen periferiakylä Helsinkin muuhun maailmaan verrattuna on. Muualla Suomessa on sentään upeaa puhdasta luontoa ja rauhaa, mikä saa kerta toisensa jälkeen palaamaan Suomeen. Pääkaupunkiseudulla ei tule käytettyä enää kuin lentokenttää, Helsinkiin ei ole mitään asiaa nykyisin. Lähinnä ahdistavan ummehtunut paikka.