Vertaistukea vailla - artriitti/artroosi polvissa :'-(
Minulla on äkillisesti alkanut kovat kivut polvissa. Muuta syytä ei löydetty kuin kavenneet nivelraot ja ruston katoaminen. Siellä sitten luut krahnaavat vastakkain. 😬
Onko kohtalotovereita? Miten pärjäätte? Kipulääkkeitä, geeliä, polvitukia, ruokavaliota, lisäravinteita, muuta apua?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
onko ylipainoa vai urheilutaustaa
Ei ole ylipainoa ollut koskaan (168/59), eikä aktiivurheilua. Vaan liikunnallinen elämäntapa nuoresta asti. En ole tupakoinut, enkä harjoittanut mitään ääridieettejä.
Siksin tuntuukin "epäreilulta" saada tämmöinen krooninen vaiva.
(Hoksasin nyt, että artroosi on suomeksi nivelrikko. Nyt nivelissä on vielä rasituksessa akuutti tulehdustila ja turvotus. En puhu suomea kenenkään kanssa, av on minulle kielitaidon ylläpitäjä. Joudun katsomaan sanoja kääntäjällä.)
Nivelrikko on pas|amainen vaiva, eikä oikein parane loppujen lopuksi kuin tekonivelellä, tai useammalla. Sen kanssa pystyy elämään, vuosiakin, riippuen vamman asteesta ja kivunsietokyvystä ja siitä kuinka paljon maha sietää buranaa mutta et kerro minkä ikäinen olet.
Itse sinnittelin kymmenkunta vuotta lonkan kanssa, oli kuulemma joku lapsuuden kehityshäiriö. Leikkaukseen olen todella tyytyväinen.
Joku Nivelliitto voisi olla vertaistuella hyvä foorumi.
Vierailija kirjoitti:
MSN, hyaluronihappokapselit
Tarkoitat siis MSM, eli Metyylisulfonyylimetaani, orgaaninen rikki.
Se on jopa oikeasti yksi niistä harvoista toimivista ja tutkimuksienkin valossa hyödyllisistä luontaistuotteista, ja juuri ap:n kaltaisiin ongelmiin mahdollisesti auttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MSN, hyaluronihappokapselit
Tarkoitat siis MSM, eli Metyylisulfonyylimetaani, orgaaninen rikki.
Se on jopa oikeasti yksi niistä harvoista toimivista ja tutkimuksienkin valossa hyödyllisistä luontaistuotteista, ja juuri ap:n kaltaisiin ongelmiin mahdollisesti auttava.
Oikeastiko? Onko tuo rikki turvallista käyttää?
Oletko itse huomannut sen auttavan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nivelrikko on pas|amainen vaiva, eikä oikein parane loppujen lopuksi kuin tekonivelellä, tai useammalla. Sen kanssa pystyy elämään, vuosiakin, riippuen vamman asteesta ja kivunsietokyvystä ja siitä kuinka paljon maha sietää buranaa mutta et kerro minkä ikäinen olet.
Itse sinnittelin kymmenkunta vuotta lonkan kanssa, oli kuulemma joku lapsuuden kehityshäiriö. Leikkaukseen olen todella tyytyväinen.
Joku Nivelliitto voisi olla vertaistuella hyvä foorumi.
Joo, synnynnäinen lonkkaluksaatio altistaa lonkkien nivelrikolle. Ei voi eikä tarvi syyttään itseään. Omalla tyttärelläni oli tuommoinen. Itse sen havaitsin, vaikka neuvolassa ei aluksi otettu vakavasti. Sitten vauva joutuikin pitämään "sammakkokipsiä" vuoden ja sen jälkeen tukivöitä. Tyttöni on nyt aikuinen ja muuten terve, mutta olen huomaavinani pientä ontumaa.
Onkohan Madonnalla jotain tuommoista. Nyt kävelee kainalosauvoilla, kun polvet eivät kestä.
onko ylipainoa vai urheilutaustaa