Kuinka usein sallitte itsellenne alkoholia?
Viikoittain? Kuukausittain? Kuinka vanhoja olette?
Kommentit (31)
Aina silloin kun tekee mieli. Ei ole tehnyt viimeiseen pariin vuoteen. N36
Viikko juomista viikko selvinpäin. Näin menty jo 3 vuotta suurinpiirtein.
Vaikka joka päivä kun olen etätöissä. Ja vielä kunnalla.
N20
Mitä ihmettä? Sallin silloin kun huvittaa! Kovin usein ei huvita ja todella harvoin juon enemmän kuin yhden juoman. Mutta joskus voi olla kausia, että menee parina kolmena peräkkäisenä päivänä alkoholia. Esim. viimeksi kun oltiin mökillä, niin join kolmena iltana jonkun saunajuoman. Yhtenä iltana se oli sellainen 5,5% juoma, kahtena muuna iltana 2,5% juoma.
Tavallisempaa on se, että tulee ostettua kaupasta jotain kun ajattelee, että olisi kiva juoda. Ja sitten kestää pitkään ennen kuin tulee kotona sellainen olo, että voisi sen juoman juoda.
Ei läheskään kaikille ihmisille alkoholi ole sellainen ongelma, että sen käyttöä pitäisi rajoittaa. Se on vähäistä ihan ilman mitään rajoituksia.
Aina silloin kun tekee mieli, tällä viikolla kahdesti, joskus saattaa mennä kuukausia ilman mutta keskimäärin ehkä pari kertaa viikossa 1-2 annosta.
Olen 49, ei ongelmia alkoholin kanssa.
Riippuu vähän, onko varastoja jäljellä. Näin kesällä menee ehkä keskimäärin 3 juomaa päivässä. Sitten jos iltasella tekee mieli vähän irrotella, niin äkkiä tuplaantuu tuo määrä.
Alkoholi on vaan asia, mikä kuuluu suomalaisuuteen. Viina, terva ja sauna. Ehkä ei kaikilla viina, mutta kaikki tykkäävät juoda kuitenkin.
Silloin kun tekee mieli, mutta viikolla en ota alkoholia koska haluan nukkua mahdollisimman hyvin.
Yleensä mulla on pullo giniä pakastimessa ja tonicia jääkaapissa. Perjantai-iltana 1-2 gintonicia tekee hyvää.
Pidän viinistä, mutta koska asun yksin, tiedän, että jos ostan pullon se menee muutaman päivän kuluessa. Jotenkin en raski jättää sitä pilaantumaan. Siksi en osta viiniä joka viikko. Noin kerran kahdessa viikossa, tai jos kutsun ystäviä illalliselle. N48
Vierailija kirjoitti:
Join vuosia päivittäin isoja määriä. Sitten tulin siihen johtopäätökseen, että en saa siitä enää mitään ja voin aivan yhtä hyvin lopettaa juopottelun. Nyt 3 viikkoa vesilinjalla.
Onnitteluni! Minulla tulee ylihuomenna täyteen kaksi päivää.
Láhes päivittäin hörppy konjakkia tai yksi olut/siideri. Pari kertaa kuussa on tilaisuuksia, joissa juodaan esim. normaalit ruokajuomat tai pari lasia skumppaa. Mitään kännejä en ole vetänyt vuosiin.
Sanotaanko näin, etten sylje kuppiin *smirk*