Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesu ja kosteutus riittää, ihon ylihoitaminen ei kannata.

Vierailija
13.06.2020 |

Pelkällä pesulla ja kosteutuksella iho pysyy nättinä. Moni ylihoitaa ihoaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Iho voi parhaiten kun poistaa meikit, pesee normaalilla miedolla suihkusaippualla suihkussa ja sen jälkeen kosteusvoide!

Ei tietenkään päde kaikkien kohdalla mutta itse olen huomannut kalliiden ihonpuhdistussarjojen olevan liian tymäköitä jolloin ne aiheuttavat epäpuhtauksia ja kuivuutta.

Olisikohan niin että olet valinnut vääränlaisia tuotteita ihotyypillesi. Tosi moni käyttää ihonpuhdistukseen geelejä ja vaahtoavia putsareita, ne vasta kuivattaakin.

Tietosi ovat 80-luvulta. Geeli- ja vaahtoavissa putsareissa on myös kosteuttavia ja hoitavia vaihtoehtoja. Saippua on pahinta, mitä naamalleen voi laittaa. Paitsi jos on geenien takia täydellinen iho, niin sellainen kestää mitä vain ja näyttää melkeinpä aina hyvältä.

Niin on mutta silti ne ovat monelle liian kuivattavia. Myös moni akneihoinen, kenelle varsinkin noita markkinoidaan, saa niillä ihonsa entistä huonompaan kuntoon kun ihoa suojaava happovaippa kärsii noiden vaikutuksesta.

Eiväthän ole, jos valitsee oikeanlaisen putsarin. Mitään akneiholle markkinoitavia markettituotteita ei tietenkään pidä käyttää. Oma moka, jos ostaa jonkin Clerasilin (myydäänkö sitä edes enää?).

Sitähän juuri alkuperäisessä kommentissani sanoin, pitää olla oikeanlainen, ihotyypin mukainen putsausaine. Valitettavasti moni tuollaisen tietämättömyyttään valitsee liian pesevän ja sitten ihmetellään kun iho kiristää ja on läikikäs.

Vierailija
22/26 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuivuu silmät päästä jos laitan saippuaa kasvoille! Oikeasti silmänympärysiho alkaa minuuteissa hilseilemään, vaikka en silmiin mitään saippuavettä laitakaan.

Aika harvalla on kasvojen iho sellainen, että saippuapesua kestää. Siksi tässäkin ketjussa puhutaan miedosta pesuaineesta. Se on eri asia kuin saippua. 

No ihan riittää joku puhdistusaine johon käytetään vettä eli huuhdellaan. Siksi välttelen käyttämästä vettä kasvoille. Kuivattaa niin paljon. Misellivedet paljon parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirryin tuosta puhdistus ja kosteutus -tyylistä käyttämään The ordinaryn happokuorintoja ja seerumeita, niin ihoni parani huomattavasti. Ei ole enää kiristyksiä eikä hilseilyä kuten ennen.

Vierailija
24/26 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuivuu silmät päästä jos laitan saippuaa kasvoille! Oikeasti silmänympärysiho alkaa minuuteissa hilseilemään, vaikka en silmiin mitään saippuavettä laitakaan.

Aika harvalla on kasvojen iho sellainen, että saippuapesua kestää. Siksi tässäkin ketjussa puhutaan miedosta pesuaineesta. Se on eri asia kuin saippua. 

No ihan riittää joku puhdistusaine johon käytetään vettä eli huuhdellaan. Siksi välttelen käyttämästä vettä kasvoille. Kuivattaa niin paljon. Misellivedet paljon parempia.

Eikö se misellivesi jää siihen ihon pinnalle? Vesipuhdistuksella tulee puhdasta jälkeä.

Vierailija
25/26 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitoon kannattaa käyttää pelkästään hajusteettomia tuotteita. Mielellään vain kosteuttava hajusteeton voide ja saman sarjan pesuneste. Hajusteelliset tuotteet lemuavat metrien päähän eivätkä ole varmasti hyväksi ihollekaan.

Tuskimpa kaikki ihmiset käyttävät hajustettuja ihonhoitotuotteita, enkä ole haistanut kenkään haisevan joltain ihonhoitotuotteelta. Sulla on todennäköisesti ihan korvien välissä toi "lemuaa metrien päähän" ja haluat sillä kieltää toisilta tuotteet jotka heille toimivat.

Olen haistanut kohtalaisen kauas kahden ystäväni käyttämän kasvorasvan, ja tiesin että kyse oli juuri kasvorasvasta kun kysyin heiltä. En ole hajusteyliherkkä, mutta rasvojen ja puhdistusaineiden tuoksut ärsyttävät. Mieluummin tuoksuttomat tuotteet ja vaikka suihkaus hajuvettä jos haluaa tuoksua.

Vierailija
26/26 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tee kasvojeni iholle mitään rutiinihoitoja. Pesen yhtä usein kuin muunkin kropan, eli silloin kun käyn suihkussa. Pesuainetta käytän kasvoihini vain jos on jotain ei-vesiliukoista likaa, eli hyvin harvoin. En levittele kosteusvoiteita, jos ei tunnu tarvetta. Ihoni on hyvässä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi