Hyvä mutta ei liian kallis kiikari
Kiikareita katselin tuollaisessa 100€ hujakoilla enkä oikein tiedä mikä olisi hyvä. Jos joillakin olisi vähän heittää jotain missä olisi hyvä/laatusuhde. Tietysti jos ostaisin kalliimman niin valinta olisi helpompi mutta ei oikein budjetti anna myöten. Sellaiseen lintujen ja luonnon tarkkailuun soveltuvaa katselen ja yritän päättää mikä olisi hyvä. Lähinnä Kärkkäiseltä ja Verkkokkokauppa.comista olen niitä katsellut.
Kommentit (12)
Tuollaisen kiikarin haluaisin itsekin mutta kuten sanoin budjetti ei vaan anna myöten. Kai näissä halpiskiikareissakin on joku varteenotettava?
-ap-
Itse ostin mökille tälläiset automaatit 55€ ja hyvin toimii ainakin pihapiirissä https://www.kiikari.fi/automaatti/konus-sporty-7x50-fix-focus
Vierailija kirjoitti:
Ostin 800 euron zeissin kiikarit enkä koskaan tule elämässäni tarvitsemaan enää kiikareita, olettaen että näitä ei pöllitä.
no eikös se ollut aika typerää laittaa 800 euroa tuotteeseen jota et enää koskaan tule TARVITSEMAAN...
Minä en ainakaan laittaisi pennin jeniä tuotteeseen mitä en enää tule tarvitsemaan.
Pirikiikarit eli vauhtilasit on usein siedettävän hintaisia, löytyy mm. kirppareilta 2-5 eurolla.
Ainoa haittapuoli on että 25 vuotta vanhan Opel Vectran hajun joutuu niistä joskus pesemään pois.
Vierailija kirjoitti:
Naapuruston muijien kiikaroimiseen välttää kyllä ihan halvimmatkin.
Maailmassa on mielenkiintoisempiakin asioita.
Myönnä pois että naapureitasi sinä haluat kyttäillä etkä mitään lintuja tiirailla.
https://www.birdlife.fi/lintuharrastus/lintuharrastuksen-perusteet/vali…
Selvitä ensin, millaisen kiikarin tarvitset. Ohessa vinkkejä kiikarin valintaan.
Hinnasta riippumatta aina pitää itse kokeilla ennen ostamista. Kaikki kiikarit ei sovi kaikkien silmille. Eikä satasen harakirimalleista ei kannata paljoa laatua odottaa.
Kiikaria valitessa sinun pitää koekatsoa juuri ne kiikarit, jota olet ostamassa. Varsinkin halpiskiikareissa on merkin sisälläkin laatueroja, joten jos sellaisen ostat, niin valikoi hyvä yksilö.
Ostin 800 euron zeissin kiikarit enkä koskaan tule elämässäni tarvitsemaan enää kiikareita, olettaen että näitä ei pöllitä.