Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä ihmiset syö paljon ja koko ajan

Vierailija
13.06.2020 |

Mökillä serkusten kanssa ja koko ajan grillissä hamppareita, makkaraa.
Itse join oikeista mansikoista tehdyn pirtelön. Kohta keittoa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Meillä mökkllä syödään aamulla kevyesti kahvia ja ehkä leipäpala ja sitten seuraavaksi lämmin ruoka n klo 15-17. Kahvit keitetään ruuan perään ja toisinaan on leivottu joku hässäkkä, toisinaan ei. Itse usein otan kahvin mustana. Illalla saatetaan vielä paistaa muurinpohjalettuja jos lapset haluavat, aikuisille harvoin maistuu, jos ei ole jotain suolaista täytettä lettuihin. Makeat letut ei oikein aikuisiin uppoa.

Kävin kaverin mökillä ja siellä ruokailu otettiin tosissaan. Koko ajan mussutettiin jotain, niin että jatkuvasti oli ruoka-aika.

Lisään vielä, että ruokaa tehdään ajatuksella ja päivän lämmin ruoka on monipuolinen ja runsas. Ei mitään makaroonimössöä vaan lihaisia makkaroita/pihviä/kanaa, salaattia, uusia perunoita ja höyrytettyjä kasviksia. Sovimme kuka hakee ja pesee perunat, kuka grillaa lihat/juustot/sirnet ja kuka tekee salaatin ja muut lisukkeet. Kokeilemme myös erilaisis reseptejä, nyt on menossa turkkilaisen keittiön valloitus. Emme näe nälkää.

Itse kyllä näkisin nälkää ja pahasti jos vain leipäpalalla ja yhdellä aterialla pitäisi koko päivä pärjätä. Ja ei, en ole ylipainoinen, vaan hyvin aktiivinen ja urheilullinen. 

Ei siihen hetkittäin tyhjään vatsaan heti kuole, vaikka olisikin normaalipainoinen. Ei vatsassa tarvitse jatkuvasti olka jotain.

Vierailija
42/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Meillä mökkllä syödään aamulla kevyesti kahvia ja ehkä leipäpala ja sitten seuraavaksi lämmin ruoka n klo 15-17. Kahvit keitetään ruuan perään ja toisinaan on leivottu joku hässäkkä, toisinaan ei. Itse usein otan kahvin mustana. Illalla saatetaan vielä paistaa muurinpohjalettuja jos lapset haluavat, aikuisille harvoin maistuu, jos ei ole jotain suolaista täytettä lettuihin. Makeat letut ei oikein aikuisiin uppoa.

Kävin kaverin mökillä ja siellä ruokailu otettiin tosissaan. Koko ajan mussutettiin jotain, niin että jatkuvasti oli ruoka-aika.

Lisään vielä, että ruokaa tehdään ajatuksella ja päivän lämmin ruoka on monipuolinen ja runsas. Ei mitään makaroonimössöä vaan lihaisia makkaroita/pihviä/kanaa, salaattia, uusia perunoita ja höyrytettyjä kasviksia. Sovimme kuka hakee ja pesee perunat, kuka grillaa lihat/juustot/sirnet ja kuka tekee salaatin ja muut lisukkeet. Kokeilemme myös erilaisis reseptejä, nyt on menossa turkkilaisen keittiön valloitus. Emme näe nälkää.

Itse kyllä näkisin nälkää ja pahasti jos vain leipäpalalla ja yhdellä aterialla pitäisi koko päivä pärjätä. Ja ei, en ole ylipainoinen, vaan hyvin aktiivinen ja urheilullinen. 

Aika paljon saa tuolla yhdellä aterialla ahtaa että saa edes suurin piirtein tarpeeksi ravintoa päivän aikana. Jos aamupala on leipäpalanen juuston kanssa n. 250 kcal, saa aika monta perunaa ja höyrytettyä kasvista pistellä poskeensa illalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sellainen napostelija, koko ajan mättämässä jotain hyvää ja isojakin annoksia. Mutta en kuitenkaan ole ylipainoinen vaan enemmän alipainon puolella. Tämä on ainut paheeni eikä se ainakaan vielä ole näkynyt kropassa, joten en jaksa harmitella.

Vierailija
44/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein ikinä ymmärtänyt kesäkilojen kertymistä. Kesällä on saatavilla tuoretta ja terveellistä ruokaa, ulkona voi liikkua eikä tarvitse ahmia kaloripitoisia herkkuja kaamosväsymykseen. Talvella onkin ihan hyvä olla vähän vararavintoa kehossa.

Ei ne terveelliset ruuat minnekään talveksikaan katoa. Ja ulkonakin voi liikkua vaikka onkin ehkä lunta. 

Kyllä kotimaiset kasvikset ja marjat katoaa. Enkä mene ulos sillon, kun on kylmää ja pimeää.

Vierailija
45/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä näkisin nälkää ja pahasti jos vain leipäpalalla ja yhdellä aterialla pitäisi koko päivä pärjätä. Ja ei, en ole ylipainoinen, vaan hyvin aktiivinen ja urheilullinen. [/quote]

Arrrghh miten typerä tapa - ja niin tuhannesti apinoitu - ”Ja ei, en ole...”!!!

Ihan varmin tapa vakuuttaa minut juuri päinvastaisesta. Et siis ole aktiivinen etkä urheilullinen.

Vierailija
46/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä voin verensokerilleni? Tarvitsen syötävää noin kolmen tunnin välein, muuten tulen huonovointiseksi. Olen normaalipainoinen.

eli sulla on diabetes yms  ? vai mistä tiiät

Ei siihen diabetesta tarvita, että säännöllinen syöminen on hyvästä. 

Eikä säännölliseen syömiseen tarvita syömistä usein.  Säännöllinen kun ei tarkoita samaa kuin monta kertaa.

Verensokeriin muuten vaikutetaan ruuan sisällöllä, ei ruokailujen määrällä.

Vierailija
47/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon saa tuolla yhdellä aterialla ahtaa että saa edes suurin piirtein tarpeeksi ravintoa päivän aikana. Jos aamupala on leipäpalanen juuston kanssa n. 250 kcal, saa aika monta perunaa ja höyrytettyä kasvista pistellä poskeensa illalla. 

No, perunalla ja kasviksilla pelkästään et niitä ravinteita saakaan, vaikka söisit saavillisen. Ravintopitoisella ruualla pärjää vähemmälläkin määrällä.

Vierailija
48/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai keittoa?

Vierailija
49/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti syöminen on huono tapa. Elimistö ihan punaisella koko ajan. Syökää mitä haluatte, mutta vain pari kertaa päivässä.

Vierailija
50/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä voin verensokerilleni? Tarvitsen syötävää noin kolmen tunnin välein, muuten tulen huonovointiseksi. Olen normaalipainoinen.

Mäkin olin tällainen. Mutta opettelin syömään "oikein" ja harvemmin. Painoa ei tarvi vahtia eikä tule sitä kamalaa heiveröistä oloa. Eli syö kuten tässä joku aiempi jo neuvoi.

Vierailija
51/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkä lähtee syömällä ja muija juomalla

Vierailija
52/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä maalaisia mansikoita on jo saatavilla?

Vierailija
53/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit paljonkin, valitset syötäväsi, siten, ettei verensokeri heittele.

Vierailija
54/54 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kaks- kolme kertaa päivässä näin syönyt jo pitkään.