Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä ihmiset syö paljon ja koko ajan

Vierailija
13.06.2020 |

Mökillä serkusten kanssa ja koko ajan grillissä hamppareita, makkaraa.
Itse join oikeista mansikoista tehdyn pirtelön. Kohta keittoa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten.

Hyvä, että on ruokaa jota syödä.

Suomessa on aikoinaan eletty myös nälkävuosia, silloin ei ruokaa ei ollut.

Mutta nyt on.

Joillekin elämässä ei ole muuta nautintoa kuin syödä vatsansa täyteen, silloin kun sitä ruokaa.

Se tuo ainakin hetkeksi hyvän, onnellisen ja tyytyväisen olon.  Ja suon sen lämpimästi noille ihmisille.

Jokainen saa olla onnellinen tässä elämässä ja maailmassa omalla tavallaan.

Ja toivottavasti jokainen ihminen tuon hyvän olon ja onnellisuuden tunteen saa omalla tavallaan, ainakin joskus.

Vierailija
22/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kaheli ja pösilö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea k.sipään aloitus!

Vierailija
24/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti tuota ap:n omahyväisyyttä!

Vierailija
25/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne, jotka syövät jatkuvasti, syövät helppoa ja nopeaa mättöä, olen huomannut. Jos panostaa ruoan laatuun ja käyttää vähän aikaa ruoan valmistukseen ja esillepanoon, tulee huomaamatta kylläiseksi vähemmästäkin. Herkutella voi järkevästi silloin tällöin, mutta joka päivä ei voi vetää limua ja sipsiä jos haluaa pysyä terveenä ja normaalipainossa.

Vierailija
26/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Meillä mökkllä syödään aamulla kevyesti kahvia ja ehkä leipäpala ja sitten seuraavaksi lämmin ruoka n klo 15-17. Kahvit keitetään ruuan perään ja toisinaan on leivottu joku hässäkkä, toisinaan ei. Itse usein otan kahvin mustana. Illalla saatetaan vielä paistaa muurinpohjalettuja jos lapset haluavat, aikuisille harvoin maistuu, jos ei ole jotain suolaista täytettä lettuihin. Makeat letut ei oikein aikuisiin uppoa.

Kävin kaverin mökillä ja siellä ruokailu otettiin tosissaan. Koko ajan mussutettiin jotain, niin että jatkuvasti oli ruoka-aika.

Lisään vielä, että ruokaa tehdään ajatuksella ja päivän lämmin ruoka on monipuolinen ja runsas. Ei mitään makaroonimössöä vaan lihaisia makkaroita/pihviä/kanaa, salaattia, uusia perunoita ja höyrytettyjä kasviksia. Sovimme kuka hakee ja pesee perunat, kuka grillaa lihat/juustot/sirnet ja kuka tekee salaatin ja muut lisukkeet. Kokeilemme myös erilaisis reseptejä, nyt on menossa turkkilaisen keittiön valloitus. Emme näe nälkää.

Itse kyllä näkisin nälkää ja pahasti jos vain leipäpalalla ja yhdellä aterialla pitäisi koko päivä pärjätä. Ja ei, en ole ylipainoinen, vaan hyvin aktiivinen ja urheilullinen. 

Vierailija
27/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä voin verensokerilleni? Tarvitsen syötävää noin kolmen tunnin välein, muuten tulen huonovointiseksi. Olen normaalipainoinen.

Vierailija
28/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan syönyt kovin paljoa. Joskus olin laiha. Nykyisin olen lihava. Ruokavalio on oikeasti aika monimutkainen ja yksilöllinen juttu.

Niin on. Ylipainokin voi johtua siitä, että syö liian vähän, vaikka moni ei sitä uskokaan. 

Vierailija
29/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen nyt näkee ihan ulkona liikkuessa, että tämä kansa syö aivan liikaa ja epäterveellisesti. Järkyttävän plösöä ja turvonnutta ruhoa joka puolella. Sata välipalaa päivässä, junassa jättipussi irttareita. Koko ajan pitää syödä tai muuten tullaan vihaiseksi. Liikuntasuorituksesta palkintona tietenkin joku herkku. Herkkupäivää unohtamatta.

Vierailija
30/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta, niin alkaa parku kesäkiloista. Makkarat ja grilliruoka on lanteilla.

Vierailija
31/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta, niin alkaa parku kesäkiloista. Makkarat ja grilliruoka on lanteilla.

Ja kaljamahat pursuaa.

Vierailija
32/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kuusi kertaa päivässä. Itse osallistun noista neljälle aterialle syöjän roolissa. Teinipojat pelaavat jääkiekkoa puoliammattilaisina, joten ruokaa kuluu PALJON. Eivät pärjää pirtelöillä eikä onneksi tarvitsekaan. 

Vierailija
33/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakko syödä neljä kertaa päivässä, voi kun pystyis syömään vaan kerran/pari :(

Vierailija
34/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä voin verensokerilleni? Tarvitsen syötävää noin kolmen tunnin välein, muuten tulen huonovointiseksi. Olen normaalipainoinen.

eli sulla on diabetes yms  ? vai mistä tiiät

Vierailija
35/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin vituttaisi, jos toiset vetelisivät grilliherkkuja itse litkisin vain jotain pirtelöä ja keittoa. 

Minusta se olisi ihanaa. Ainoa oikea tapa.

- Eri

Niin, ainoa oikea sinulle.           

Toisaalta ihan varma tuostakaan ei voi olla, koska kuulostat joten kovin tyytymättömältä ja äkäiseltä.

Vierailija
36/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli sulla on diabetes yms  ? vai mistä tiiät

Ei siihen diabetesta tarvita, että säännöllinen syöminen on hyvästä. 

Vierailija
37/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei pure hampparinkäyrää eikä killita keppanaa, joutaa hyvin pilkkomaan puita ja lämmittämään saunaa. Ja saunan lämmitessä hän voi joutessaan tyhjentää paskahuussin alusen. Idylliä kerrakseen!

Vierailija
38/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein ikinä ymmärtänyt kesäkilojen kertymistä. Kesällä on saatavilla tuoretta ja terveellistä ruokaa, ulkona voi liikkua eikä tarvitse ahmia kaloripitoisia herkkuja kaamosväsymykseen. Talvella onkin ihan hyvä olla vähän vararavintoa kehossa.

Vierailija
39/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein ikinä ymmärtänyt kesäkilojen kertymistä. Kesällä on saatavilla tuoretta ja terveellistä ruokaa, ulkona voi liikkua eikä tarvitse ahmia kaloripitoisia herkkuja kaamosväsymykseen. Talvella onkin ihan hyvä olla vähän vararavintoa kehossa.

Ei ne terveelliset ruuat minnekään talveksikaan katoa. Ja ulkonakin voi liikkua vaikka onkin ehkä lunta. 

Vierailija
40/54 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, voit paljonkin! Jätät ne hiilihydraattimössöt pois ja valitset. Täysirasvaiset maitotuotteet ja jalostamattomat lihat, lisäät avokadoa, pähkinöitä ja pellavansiemeniä ruokavalioosi. Muista syödä kolmesti päivässä ja tarpeeksi rasvaa, esim oliiviöljyä salaatin kastikkeena. Jo loppuu verensokerin heittely ja nälän tunne katoaa. Se huono olo johtuu mättämästäsi hiilareista, ei nälästä.