Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miisa Nuorgam on mieluummin työtön, kuin huonossa työpaikassa

Vierailija
13.06.2020 |

https://www.aamulehti.fi/a/070b970c-da53-4c5e-993b-0fa54970264f

Miisa edustaa uutta sukupolvea ja toimii ihan oikein! Mieluummin työtön, kuin paskaduunia tekemässä. Kunpa marjakeisarit kans ymmärtäis tämän ja tekisi työstä houkuttavan.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka min. 2000 euroa kuussa. Se ratkaisee monta ongelmaa.

Vierailija
22/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoo noin, niin leimataan ja haukutaan heti kuten niiden Ossien kohdalla joka aiheesta kirjankin väänsi.

Kun nainen sanoo noin, valitaan vuoden naiseksi.

Eivätkö ihmiset olekaan sukupuolesta riippumatta tasa-arvoisia? Ovatko naisen tekemiset ja sanomiset arvokkaampia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitetaan työttömyysetuus, poistetaan asumistuki ja kas - paskahommat alkavat kiinnostaa ihan uudella tavalla!

Vierailija
24/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan Miisa on raskaana ja huomaa, että äitiyspäiväraha on minimaalinen, kiitos työn vihaamisen, niin alkaa yhteiskunnan syyttäminen.

Mikä saa sinut olettamaan, että Miisa edes haluaa lapsia? Naisilla on muutakin tekemistä kuin lisääntyä. Ja jos haluaa lisääntyä, lapsella on myös isä. Hänkin voi osallistua kustannuksiin. 

Vierailija
25/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolitetaan työttömyysetuus, poistetaan asumistuki ja kas - paskahommat alkavat kiinnostaa ihan uudella tavalla!

Ei ala. Tuossa kohtaa alkaa kiinnostaa teidän työssäkäyvien asuntojen esineistö, autot yms. Niitä voi myydä kivalla hinnalla ja saa ruokaa. Tai ihan vain tuhota nälkähöyryissään. Sehän se olisi kivaa eikö vaan?

Vierailija
26/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset on sellaisia, ettei niille sovi perinteinen työ. Rupeavat yrittäjiksi.

Vierailija
27/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen minäkin jos kyse on oikeasti huonosta työstä, siis sellaisesta joka vaarantaa terveyden, psyykkisen tai fyysisen. On nähty mm. kesätyö jossa piti käsitellä vaarallisia kemikaaleja ilman suojavarusteita ja pikaruokapaikka jossa työnjohdon toiminta pelkkää kiusaamista. Ei ikinä enää.

Tästä olisi tärkeätä puhua! 90-luvun lama antoi työnantajille hyvän tekosyyn ruveta käyttämään työntekijöitä törkeästi hyväkseen samalla kuin johtajien palkat ovat nousseet ansiottomasti tähtitaivaisiin. Pelkillä yksittäisen johtajien bonuksilla palkattaisiin suuri määrä sosiaalityöntekijöitä pitkiksi ajoiksi. Yhdenkään nuoren pelastamminen syrjäytymisestä on erittäin hyvä tulevaisuuden investointi, huomattavasti parempi investointi kuin rahojen laittaminen johtajien taskuihin. Mihin he niitä käyttävät? Haluan TARKAN selostuksen! Vaihtoehtoisesti voisi palkata yritykseen lisää työntekijöitä, jotta ihmiset ehtisivät olla enemmän lastensa kanssa rauhallisesti ja fiksusti. Se olisi myös erittäin hyvä investointi tulevaisuuteen.

Vierailija
28/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
29/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Sitten minäkin lakkaan löytämästä mielenkiintoisia työpaikkoja :)

Voisitko hoitaa niin, että tuo kansalaispalkka viedään läpi?

Vierailija
30/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kannatan, että ihmisille taataan perustoimeentulo, silloin he voivat keskittyä hakemaan hakemaan tai/ja tekemään työtä sen sijaan, että "ovat töissä" byrokratiassa, mutta 2000 € kuussa on aika paljon, ei kannusta työntekemiseen. Perustulokokoeilu oli 560 € kuussa.

Vierailija
31/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä rahoitettaisiin? Lainallako?

Vierailija
32/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos järjen jättiläiset. Eiku loiset.

Muuttakaa muualle maailmaan muiden elätettäviksi. Ai niin. Siellähän ei teitä muut elätä. Täällä hölmölässä voi syödä naapurin pöydässä yhden elinikänsä.

Veronmaksajaraataja

Vierailija
33/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus kirjoitti:

Kiitos järjen jättiläiset. Eiku loiset.

Muuttakaa muualle maailmaan muiden elätettäviksi. Ai niin. Siellähän ei teitä muut elätä. Täällä hölmölässä voi syödä naapurin pöydässä yhden elinikänsä.

Veronmaksajaraataja

Onko noin mustavalkoinen maailmankuva älykäs? Joko raataat itsesi työn sankarina kuoliaaksi tai sitten olet loinen, joka ei tee mitään? Miksi haukut ihmisiä jotka haluavat työntekijöille kohtuulliset työolot ja kohtuullinen palkka? Oletko itse ylipalkattu, joka "kärsisi" oikeudenmukaistamisesta?

Vierailija
34/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, en omasta halusta vaan olosuhteiden. Minulla oli vuosia työ mitä halusin tehdä, elämäntilanteeni muuttui ja jouduin luopumaan rakkaasta työstäni. Työssäni matkustin paljon, tämä ei soveltunut yksinhuoltajan arkeen. Minusta olisi tietysti kiva löytää yhtä ihana työ kuin entinen oli, mutta eipä sellaisia joka oksalla kasva. Olen tehnyt muutamia lyhyitä pätkiä, mistä en oikeasti pitänyt yhtään ja näissä oli vieläpä huono työilmapiiri. Näissä oli sellaisia kehäraakkeja töissä, valittivat mutta eivät tehneet asioille mitään. Ärsyttää sellaiset vali vali ihmiset jotka eivät tee asioille mitään valittavat vaan. Nyt olen ajatellut, että mikäpäs tässä pärjää sitä näinkin, kiva pitää kesälomaa. Kyllä työn pitää olla merkityksellistä, olen sitä mieltä, siitä pitää saada muutakin kuin palkka.

Vierailija
35/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ns. p*skaduuneissa työolot ja palkkaus olisi mahdollista järjestää niin, ettei työ olisi niin p*skaa.

Eli työturvallisuus vähintään lakisääteiselle tasolle, kunnollinen perehdytys, työilmapiiri sellainen, että työntekijä kokee olevansa työnantajalle tarpeellinen, eikä vain pelkkä kuluerä, Ja palkka vähintään alan työehtosopimuksen mukainen.

Olen itse ollut lyhyen ajan osa-aikatöissä, jossa palkka oli niin pieni, että jos olisin tehnyt 8 tunnin päivää, käteen olisi jäänyt vähemmän kuin 6 tunnin palkka + soviteltu työmarkkinatuki. Työ oli sinällään ihan jees, mutta tekemistä oli suurimman osan ajasta niin vähän, että tuntui ajan tuhlaamiselta siellä pyöriä, kun samaan aikaan kotona olisi ollut tekemistä ihan riittävästi. Työnantaja tosin huomasi aika pian, ettei tarvitsekaan minua, eikä enää laittanut minulle työvuoroja.

Vierailija
36/89 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu olen alle 30v. Olen töitä elämäni aikana tehnyt. Ei enään. Niin paljon huono työilmapiirisiä töitä joissa ei arvosteta panosta ollenkaan huonolla palkalla ja jatkuva kiire. terveys tulee ensimmäiseksi. Nostan tukia ja pidän terveydestäni huolta, teen pimeänä duunia silloin tällöin. Hyvin menee vaikkei näin rikastumaan pääse, paljon paremmin kun jouduin raatamaan terveyteni kustannuksella. Ehkä jokupäivä oma yritys ja vain etätyötä. 

Vierailija
37/89 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu olen alle 30v. Olen töitä elämäni aikana tehnyt. Ei enään. Niin paljon huono työilmapiirisiä töitä joissa ei arvosteta panosta ollenkaan huonolla palkalla ja jatkuva kiire. terveys tulee ensimmäiseksi. Nostan tukia ja pidän terveydestäni huolta, teen pimeänä duunia silloin tällöin. Hyvin menee vaikkei näin rikastumaan pääse, paljon paremmin kun jouduin raatamaan terveyteni kustannuksella. Ehkä jokupäivä oma yritys ja vain etätyötä. 

Surullista todellakin, että työelämä on mennyt tällaiseksi, ei tämä ole pitkällä aikavälillä kenenkään etu. Veroja olisi kuitenkin hyvä maksaa, niillä rahoitetaan kaikki sairaudenhoito, koulut, infra, pelastuslaitokset, kirjastot j.n.e. j.n.e.

Vierailija
38/89 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Miisan tarvikkaan tehdä töitä.Miisalla on mahtavat munkit ja muutenkin kissa.Kyllä sille elättäjä löytyy.

Vierailija
39/89 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole mitään ihailtavaa siinä, että odottaa jonkun muun järjestävän optimaaliset olosuhteet ennen kuin viitsii itse tehdä jotain oman tilanteen parantamisen eteen. Minusta ei ole mitään ihailtavaa siinäkään, että tämä on kuitenkin ihan yleisesti hyväksytty ajattelutapa, varsinkin tällä palstalla. Ennen ei meinaan ollut normaalia.

Vierailija
40/89 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän muuta ole olemassakaan kuin huonoja työpaikkoja. Ei kai viisas ihminen uhraa kallisarvoista aikaansa työntekoon, kun sen voi käyttää elämiseenkin.

T: Elämäntapatyötön ja ylpeä sellainen

Olet varmaan ylpeä perseilystä muiden rahoilla. Toivottavasti sekin etuus kohta teiltä loppuu ja sitten alkaakin nillitys kuinka p....a yhteiskunta on.