Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUJEN LAUANTAI**

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se minun yks pahimmista peloistani sitten toteutui; hammasta särkee ihan hirmuisesti. Se jo eilen vähän vihoitteli, mutta yöllä alkoi särkeä tosissaan ja nyt tekis mieli melkeen itkeä, niin kipeää ottaa. Ja vielä enempi itkettää ajatus hammaslääkäristä; pelkään siellä käyntiä ehkä enemmän kuin kuolemaa! Olen pelännyt lapsesta saakka, kun minulta 9-vuotiaana eräs karu mieslääkäri siellä repi muutaman hampaan yms ja täysin ilman puudutusta. Muistan ikäni, kun ajoin pyörällä kotiin, veri valui suusta ja itkin hysteerisenä koko matkan. Äiti oli nähnyt minut ikkunasta ja luullut, että olen jääny auton alle!

No, sen jälkeen olen muutamia kertoja hammaslääkärillä käynyt, mutta nyt aikuisiällä vain 3 kertaa ja silloinkin tosiaan siinä vaiheessa, kun on ollut pakko. Nyt tiedän, että tuohon hampaaseen pitää tehdä juurihoito ja pelottaa vielä enemmän. Sinällään se ei käy hirveen kipeää, kokemusta on, mutta se vaan pelottaa. Viimeksikin mulla alko kauhea tärinä ja melkein oksensin, kun piti mennä sinne huoneeseen. Ja sitten makaan koko ajan silmät tiukasti kiinni ja puristan rystyset valkeina sitä penkin reunaa.. hiki valuu ja maailma pyörii. Oikeesti, se in HIRVEÄÄ!

Mutta, yrutän sinnitellä nyt maanantaihin ja päästä sitten jollekin naishammaslääkärille. Niihin miehiin on se kammo sitä luokkaa, että parempi kun en edes yritä mennä.

Ja sitten, mitenhän tämä raskaus vielä vaikuttaa siihen käyntiin?? Röngteniä ei ainakaan oteta, sen tiedän.

Mahaan ei mitään uutta.. kasvaa ja heiluu :)

Tänään on luvattu kesän kuuminta päivää tänne, voihan jysäys! Onneksi mun äiti aiko hakea isomman tytön iltapäivällä uintireissulle, niin voin sitten kuopuksen kans huilia vaikka sisällä. LApsille ajattelin nyt viritellä uima-altaan tuohon pihaan, voivat aamupäivällä porkkautua siinä, kun ei vielä ole paahtavan kuuma.

Mies on reissussa päivän.

En nyt muista mitä vielä piti kirjottaa..

Mianni 25+0

Vierailija
2/6 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis voidaan???

Eipäs tarvii ainakaan vilua kärsiä...huh, ehkä tää menee jo vähän liiankin kuumaksi ku tulee hiki ihan vaan ollessakin, mutta EN valita ikuisena vilukissana:D

Yksin olen kotosalla...niin tai no karvakuonojen kanssa:) Isäntä lähti autokisoihin Poriin ja on siellä varmaan koko päivän-en oikeen tiiä mitä sitä ite tekis?! Tuskin mitään kovin järisyttävää jaksaa hommailla, jotain pientä tässä pitkin päivää.

Eilen innostuin sitten viskaamaan vanhoja vaatteita pois ja sainkin niitä sellasen 150 litran jätesäkin täyteen :) Nyt on vaatehuoneessa tilaa pitkästä aikaa, mutta ei sinne kyllä vauvan vaatteet edelleenkään mahdu. Hän saa sitten jonkin lipaston niitä varten (yks tosin jo on, mutta on täynnä)

Olohuoneen katon pesin myöskin eilen...ihan tollasia ihme juttuja mitä ei ennen oo tullu mieleenkään :D Meillä on paneelikatto. No, hyvän mielen sain kuitenkin, kun sen pesin.

Illalla käytiin Hesestä hakemassa ruokaa...Mä tykkään siitä kebabista mikä on aina välillä kampanjassa, tosin jalapenot on mun makuuni ihan liian voimakkaita ja ne pitää nyppiä veks:)

Masuun ei mitään ihmeellistä. Isäntä eilen sanoi, että masu on kasvanut viimeisen viikon aikana oikein huomattavasti :) Taitaa tuo kyllä ollakin kasvanut, kivakiva;)

Aamulla MEINASI vetää suonta, mutta hyppäsin jo ennen sängystä ylös niin ei kerinnyt sitte pahaksi. Tosiaan koko eilisen päivän pohje oli arkana siitä aamuisesta suonenvedosta ja koko jalkapohjaa jotenkin kiristeli ikävästi :(

VITAMIINEISTA: Täällä varmaan moni on syönyt tuota MULTITABS 2+:saa, eikös? Olettekos sen 2 tbl/vrk annoksella niitä vedellyt? Mä olen koko raskausajan syönyt vaan yhden, mutta mietin mahtaakos olla kuitenkin liian pieni annos. Siinähän on magnesiumiakin (pitäisi auttaa suonenvetoihin??), mutta yhdessä ei vielä oo tarpeeks kuiteskaan eli tarttis varmaan nostaa sitä annosta?!

Mä olin viime yönä unissani jossain vakuutusyhtiössä, ei kyllä mitään hajua MITÄ vakuutusta ottamassa...heh :D Mulla oli siellä kaikki raskauteen liittyvät paperit sekä palkkakuitit ja kaikki sairaskertomukset yms...Se täti niitä katteli ja sitte ympyröi sieltä kohdat " Laparoskopia" ja " Herpes" ...:D:D:D Tuo Laparoskopia mulle on tehty, mutta herpestä ei todella ole ollut ;) Nuo oli vissiin jotain kompastuskiviä vakuutuksen saamiseksi..Joo-o, kaikenlaisia unia sitä ihminen näkee:)

Vauvan vakuutus meillä on jo otettuna Turvasta, että mihinkään sellaseenkaan ei liity.

SÄNKY ja TURVAKAUKALO sekä HOITOPÖYTÄ tarvisi hommata niin sitten ei olis oikein mitään sen suurempaa hommattavaa vauvalle:) Mennään varmaan kyllä VASTA sitten ostoksille, kun isännän loma alkaa (31.7) Meillä on tuossa kilometrin päässä lastentarvikeliike(muita liikkeitä tässä kylässä ei olekaan kioskia lukuunottamatta) ja se myy Brioa. Ajattelin josko sittenkin kallistuisin siihen Brion sänkyyn mistä saa laidankin laskettua. Tosin tarvisi saada mahdollisimman tummana, jottei kaikki kalusteet olis makkarissa eri värisiä...?! Tarvii varmaan käydä kysäsemässä ku ohi ajelen, vaikkapa jo tänään:)

Hoitopöydäksi olen ajatellut sellasta (Drewexin??) lipastomallista; 3 laatikkoa ja hoitotaso. Sen tarttis olla mieluusti pyökinvärinen, kun ei tule makkariin vaan tänne alakertaan. Yläkerrassa tulee vaihdettua vaipat varmasti sängyn päällä tai sitten tulen aina alas, kun yläkerrassa ei vesipistettä ole.

Kaukalosta en vielä ole 100% varma, mutta luultavimmin kallistutaan siihen Britaxin " testivoittajaan" :) Gracon autobabylla ois kyllä nyt se ihana uusi väri missä on sitä unikkoa(???) hillitysti ja pääväriltään on beige....

Juu mutta mä taidan lähtee laittautumaan, josko lähtis vähän kaupungille kattelemaan-tosin en tykkää mennä yksin, mutta ei nyt oo kauheesti vaihtoehtojakaan :)

Mukavaa Päivää ja toivottavasti löydätte jostain sen varjopaikankin välillä:)

Haliterkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 27+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lämmintä!!! Mä nautin teidän muidenkin puolesta jotka ette NIIN paljon näistä keleistä nauti ;)

Kaverin mökille pitäis suunnata, kunhan vaan saan pakattua kamat ja tehtyä salaatit etc...

Voi ei MIANNI, tosi kurja juttu. Mullakin on pienoinen pelko lapsuudesta hammaslääkäristä, mulla vaan oli äiti silloin mukana ja pelasti mut sen kamalan sedän kynsistä :/ Hyi hitto kun puistattaa pelkkä ajatus!

Meilläkin oli tarkoitus ostaa se Britaxin turvatestivoittaja, MUTTA eilen kun liikkeessä käytiin ja myhäillen alettiin kyselemään siitä istuimesta niin myyjäpä palautti meidän maanpinnalle...=O Sanoi vaan, että käykääs kokeilemassa että mahtuu autoon. Minä siinä tomerana, että kyyyylllä se mahtuu, tilava farkku kun on...Niin luulin, mutta toisin kävi, eli eipäs mahtunutkaan :/ Perhana!

Kallistuttiin sitten sen Gracon autobabyn kannalle kun se on niin kätsy se klik-systeemi ;) Termit hallussa ;);)

Aika uskomattomalta tuntuu se fakta, että 8/10 istuimesta on asennettu autoon väärin =O

Ja tuossa Gracossa on jälleenmyyntiarvokin ihan hyvä. Huutonetissä voi satasenkin saada takaisin..:)

Mutta nyt toimimaan, ettei nuo miehet hermostu ;)

Nauttikaa lämmöstä ja mahoistanne ;o)

Camelot 25+2

Vierailija
4/6 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camelot:

Miten se Britax ei mahtunut autoon?? Miten oli suuri..?

Täällä joku sitä kirjotteli, että kun tuo Gracon istuin vie sen verran tilaa(kun se tuki tulee lattiaa vasten), että pitää vetää etupenkki kovin eteen? Onko teillä näin? Mä kovasti tykkäisin tuosta Gracon istuimesta, mutta olen miettiny jos se on kuiteski liian " iso" , mutta sä toit nyt yhden näkökannan lisää tähän pohdintaan :D Se on kyllä totta, että tolla Gracolla on kans hyvä jälleenmyyntiarvo, olen huuto.netistä kans kattellu, että satasen verran niistä joutuupi maksamaan. Mitä mieltä sä oot siitä vauvan asennosta tuossa Gracossa? Mun mielestä näytti niin kovin pystyltä?? Hitsi kun tietäis mikä ois " paras" ratkaisu...äääähhh...Toi " klik" -systeemi (termit tääläkin hallussa, heh) vaan kovasti kiinnostaa meikäläistäkin...:) Ja kun sitä voi sitte käyttää ilman sitä alustaakin tarvittaessa.

Meillä kaukalo tulee siis takapenkille, kun airbagin poiskytkeminen on niin hankalaa:(

PINNASÄNKY ON NYT SITTEN VALITTU :D Tässä on kuva vauvan tulevasta sängystä:http://www.vauvatalojohanna.fi/article/archive/254/

Väri on pähkinä. Siinä on oikeestaan kaikki mitä halusin; laskettava laita, pohjan korkeuden säätö, litteät pinnat ja umpinaiset päädyt. Tuo laatikko sängyn alla on sitte ihan extrakivaa :) Pitää maanantaina käydä hakemassa. Hintaa tuolla on 229¿.

Olen monesti himoinnut sitä iiiihanan vihreää (lime tai jotain) ensipupua ja nyt sellanen tarttui sitte matkaan :) Lisäksi ostin yhden Tuttan pallokuosisen (ja väri yllättäen VIHREÄ!) yöpuvun vauvalle..

Ja...." kehtaanko" ees kertoa....Heh, OSTIN KUKKIA taas vaihteeksi:D Kun jäi niin ihanat pajuiset veneen malliset amppelit matkaan kaupasta niin piti niihin sitte kukatkin saada laitettua :) Nyt tosin taitaa olla kukkakiintiö täynnä tämän kesän osalta....tai no vannomatta kai paras!?

Isäntä ilmoitti, että kaveripariskunta(nainen raskaana myöskin..) tulevat meille illalla grillaamaan. Kiva:) Mä taidan tässä nyt hetkisen huilia ennen ku pitää alkaa siivoilemaan paikkoja kuntoon.

Päivänjatkoja kaikille:)

Terkuin: Je_Ni 27+6 edelleen...

5/6 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä edelleen täällä kannattelen sitä gracoa :) Ei siinä vauvan asento oo mitenkää liian pysty, tai siis vauva ei oo mitenkää luonnottomassa asennossa. Ainut vaan, jos ootte pitkiä, niin voi tulla tosiaan ongelmia siitä että etupenkki pitää vetää sen verta lähelle koelautaa (vai miten se kirjotetaan :) ) että polvet ottaa sinne kiinni. Mutta käykää ihmeessä kokeilemassa molempia tsydeemejä niin näätte miten se käytännös toimii. Mutta hyvä istuin se graco on- vauvalle ja käyttäjälle :) Niinku varmasti moni muuki. Mutta se " klik" -systeemi on kyllä jättestor plussa. Ainaki meillä :)

Vierailija
6/6 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä! Ei tässä muuta voi sanoa.Rakastan toki tätä lämpöä enkä millään haluaisi sanoa tätä,mutta joudun kuiteski.Eli ei haittais vaikka välillä satais vähän vettäkin ja ois viileempää.Mulla alkaa pikku hiljaa ottaan voimille nää ilmat,tai sitten oon tulossa sairaaks.Millään ei vaan malttais olla sisällä kun on tällaset ilmat.

Ollaan käyty joka päivä rantsussa ja itekkin oon pulahtanut uimaan.Mukavaa viilennystä!!! Tänään oonkin ollut pihalla sen rantakeikan ajan,muuten sisällä.

Koitahan tsempata Mianni! Mulle ei oo jääny mitään traumoja,mutta silti oon aivan vellit housuissa,kun postilaatikosta tipahtaa aika hammaslääkäriin.

(.) ei ihmeempiä.Pallo sen kun pyöristyy.Vähän meinaa vaivata se viime viikon lääkäri käynti,kun sano että pitäs ottaa iisisti.Kohdunsuu pehmenny.

Siivoushommat oon kyllä suosiolla jättäny miehelle,mutta tuleehan sitä väkisinkin lapsiperheessä jotakin aina touhuttua.Jalkoja meinaa turvottaa.Tietty vois kattoo mitä lykää suuhunsakin.

Meiltä puuttuu enää turvakaukalo.Onneks kaikki muut isot on jo hommattu En jaksais millään enää keskittyä ostamiseen ja kaupoissa kiertelyyn.Kaikkee pientä oheis kamaa täytyy vielä hommata.

Mutta nyt lähen tekemään kinkkupiirakan ennen kuin veltostun aivan täysin.

Mukavaa lauantai iltaa itse kullekkin!!!

Päivänsäde 26+6