Leukosyytit, kreatiini ym.
Niin siis mulla oli lääkäri aika tänään ja verikoe otettiin, minun piti maanantaina soittaa tuloksista mutta lääkäri kuitenki soitti jo tänään iltapäivällä ja kertoi että leukosyytit oli koholla ja natriumarvit, munuaisarvot,nestearvot ja kaluimarvot on alhaiset..
niin onko tämä vaarallista sikiölle??
ku lääkäri puhu mun mielestä silleen että pitäis olla huolissaan ja oli itsekin huolissaan, ens viikolla on seuranta veri koe ja jos siinä vielä alhaiset niin sitte sairaalaan tutkimuksiin..
olisko jollaki muulla kokemusta tai tietoa asiasta..
simppu rv 17+2
Kommentit (5)
joo ja vissyä käski juoda oikeen paljon, mutta enpä tiiä että miten sitä enää enempää vois juoda ku reilu 1.5 litraa menee jo valmiiksi päivässä.. banaanista voi kuulemma olla myös apua joten kokeilen sitä lisäksi..
ärsyttää vaan ku lääkäriä on lääkärin perään, niin oli esikonki kans niin johan tässä alkaa miettiin että onko nyt vauvalla kaikki ok vaikka mulla ei olekaan..
Olin myöskin eilen verikokeessa, ja hoitajalta sain tulokset iltapäivällä. Mulla myös munuaisarvot alhaiset, sekä lymfosyytit ynnä joku muu mitä en muista. Maksa-arvot ja valkosolut puolestaan oli koholla. Hemoglobiini pudonnut ennen raskautta olleesta 161:stä 132:een, joka tosin on sekin vielä hyvä.
Mitä tämmöinen meinaa?! Pitäiskö tehdä jotain, ja mitä? Vauvelin liikkeitä en tunne, vaikka meneillään 18. viikko. Lääkärin soittoaika maanantaina, kuten myös neuvola-aika. Pahoinvointia on ollut ja melkein tähän asti jatkuvasti flunssainen olo. Viime aikoina jo normaalimpi olo.
vois viitata johonki tulehdukseen- mutta diagnoosia ei pelkästään sen perusteella kannata tehdä...CRP kannattaa otattaa jos tulehdusta epäilee.
Nestearvoihin kuuluvat: krea eli munuaisarvo, kalium ja natrium. Kaliumia saa just esim. banaanista ja natriumia vaikka siitä vichystä. Jos ne on reippaasti alakantissa niin voi aiheuttaa rytmihäiriöitä (huom. VOI). Mutta yleensä vaan sillon jos ne on reippaasti alakantissa...Ja jos ne sulla ois reippaasti ollu alakantissa niin eiköhän lääkäri ois pyytänyt sut sairaalan/TK:een heti paikalla :)
Minkälaiset arvot sulla oli niissä, muistatko?
Krea eli ns. munuaisarvo jos on liian "alhainen" - niin siitä ei yleensä oo haittaa -> näin mulle on ainakin anestesialääkäri kertonu. Jos Krea-arvo on KORKEA niin sillon yleensä tarkottaa sitä ettei henkilö oo juonu tarpeeksi nesteitä ja arvot korjaantuu sitten nesteytyksellä (eli juomalla tarpeeksi).
Mutta siis korostan vielä jälleen kerran sitä, että kyllä lääkäri olisi sinut sairaalaan tai TK:een pyytäny, jos verikokeiden tulokset olisivat sellaiset olleet!!!
Ja lääkäri sanoi että se johtuu raskaudesta, toivon niin sillä multa löytyi jotain ylmääräistä kohdusta ja sen ulko puolelta....jotka kuulemmma varmaan polyyppeja. ei lääkäri ainakaan ollut vielä noista mun arvoista huolissaan ne taisivat olla jotain 10 luokkaa ?:| saas sitten nähdä
Lähinnä siis oksentelua? Se selittäisi nuo munuais-, kalium- ja natriumarvot. Yritä saada nestettä ja suoloja, esim. juomalla vichyä.
Eiköhän se lääkäri arvioi mikä on sikiölle vaarallista. Jos olisi ihan akuutti tilanne, niin olisit jo sairaalassa.
Tytteli-83