Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi. Työpaikkakiusaamisen kärkimaa. Kirjoitetaan nyt tästä kunnolla.

Vierailija
13.06.2020 |

Kun ollaan siellä työpaikalla, niin eikö ole itsestäänselvää että ollaan siellä yritystä varten, palkkaa maksetaan työstä.
Mikä juttu tämä on että aletaan luoda kuppikuntia, aiheutetaan väärinkäsityksiä puhumalla selän takana rumasti jonkun tavoista tai ulkonäöstä. Mitä lisää arvoa tämä antaa?

Myyntipuolella saatetaan kassalle laittaa myynnit kaverille eikä toiselle työntekijälle ja näin sitten saadaan hänet liemeen. Pomot alkavat ihmetellä miksi hän ei myy vaikka oikeasti hän on kaupan paras myyjä.

Mistä johtuu että ihmisistä tulee noin sydämettömiä ja kylmiä siellä työpaikalla? Minkä ihmeen takia ei päästetä yli siitä että joku ärsyttää? Miksi pitää lähtee tuhoamaan jonkun elämän ja savustaa ulos?
Eikö ole niin että olemme kaikki erilaisia? Työpaikalla TÄYTYY pitää ilmapiirin avoimena ja puhaltaa yhteen hiileen jotta palkkaa saa.
Työpaikka ei ole terapiakeskus, aikuisten kerho tai kostojen paikka. Miksi tämä ei mee kaaliin?
Minulla on sen verran ikää ja kokemusta jo että kyyneleet valuu kun miettii työelämän raadollisuus varsinkin täällä Suomessa. Liikaa traumatisoivia asioita tapahtuu.

Missä hyvät tavat ja ihmisläheisyys? Ei maksa mitään! Nykyään ollaan alettu jopa some käyttää aseena työpaikoilla. Nöyrytetään jonkun perhe.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla töissä, kokemusta lähes 30-vuotta. Voin kertoa, että alalla yleisin kiusaaja on esimies, on tutkittu asia ja voin kertoa asian ihan omasta kokemuksesta.

Nytkin olen töissä paikassa, jossa esimies kiusaa alaisiaan, koko työyhteisö on kriisissä ja asia on ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Työnantaja puuttunut asiaan vasta kun henkilökunta vaihtuu usein ja paljon ja moni sairaslomalla, eli kun alkaa vaikuttamaan talouteen. Ei asiaan olisi puututtu, jos sillä ei olisi ollut taloudellista vaikutusta.

Vierailija
22/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoito-ala on huono tolta osin, ihmiset avoimesti nälvii toisiaan kaiket päivät ainakin päiväkodeissa. Meno ihan sairasta. Itekki joutunu kohteeksi usein ku oon uus alalla ja muutenki kauniimpi ja parempi kun nää vanhat rumat kääkät. Joskus on loppunu ku asiasta puhunu suoraan, joskus ei oo jaksanu vaan vaan vittuilu takasin josta sit taas loukkaannurtu ja osa alkanu vielä ilkee miks, osa taas yrittäny hillitä omaa Paskaa luonnettaan xD kateellisia riittää.

Katso peiliin, kuka nälvii toisia kaiket päivät. Olet itsekin ennen pitkää "vanha ruma kääkkä".

Oletko tuolla asenteella oikealla alalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa 20 työntekijä irtisanoutui esimiehen takia joka hetkessä onnistui myrkyttämään koko työyhteisön ja loi itselleen oman kuppikunnan. Ketään ei ole kiinnostanut. Ei AVIa, ei PAMia, ei työterveys, talous ja myynti oli myös kärsinyt ihan valtavasti mutta tämä esimies onnistui sen kääntämään niin että oli myyjien vika.

Kui sairas tämä yhteiskunta oikein on?!

Vierailija
24/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan onnellisia.

Maaliman.

Zinc

Vierailija
25/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alettiin vähätellä ja puhua paskaa selän takana sellaisten henkilöiden toimesta ketä en ollut ehtinyt vielä edes tavata. Syy selvästi se, että olen yrityksen ainoa naispuoleinen henkilö joka kykenee asentamaan laminaatit ja keittiöt. Tähän asti ne on ollut firmassa tiettyjen miesten tehtäviä ja naiset on vain maalannut ja tapetoinut. Aloin saada paskaa niskaan kun astuin muutaman nynnyn varpaille taidoillani. Sitä se kateus teettää.

Vierailija
26/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja apllä on laaja ja kattava otanta esim. teollisuusmaiden työntekijöiden kokemuksista. Älä yleistä!

Vierailija
27/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten ihmisissä niin paljon ärsyttää että pitää savustaa ulos?? Miten se on keneltäkään pois jonkun osaamiset, cv:t, ulkonäkö.

Ymmärtäkseni oikein niin pitää osata jotain jotta saa töitä? Joten miksi se on sitten työporukalle niin kova pala niellä jos joku osaa tehdä työtänsä??? Eihän tässä ole järkeä!

Vierailija
28/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla selkäänpuukotus kukoistaa ja perseennuolennalla pääsee pitkälle, tämån olen omin silmin/korvin todennut. Ja sen että kusipäiden määrä on aina elämässä vakio.

Vierailija
29/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla selkäänpuukotus kukoistaa ja perseennuolennalla pääsee pitkälle, tämån olen omin silmin/korvin todennut. Ja sen että kusipäiden määrä on aina elämässä vakio.

Kumpi on kiusaaja, hän joka haukkuu sinua vai sinä, joka haukut häntä?

Vierailija
30/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Eiköhän esim. Kiina, Korea ja Japani mene tässä asiassa ohi. Ja varmaan moni muukin maa. Noissa on sallittua esim. evätä yleneminen ylipainoiselta tai "rumalta", lyödä "tyhmää" tai virheen tehnyttä alaista, pakottaa palkattomiin ylitöihin, syrjiä esim. ihonvärin perusteella. Puhumattakaan, että on ihan ok puhua paskaa toisista oikein big time.

Että eiköhän kumminkin täällä ole kaikki ihan hyvin :D

Tuota tapahtuu suomessakin. Tosin ei välttämättä ketään lyödä, mutta muuten.

Vierailija
31/31 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa esimiehet kiusaa. Niihin tehtäviin nostetaan aina porukan nilkki, kun ajatellaan niin että ”työntekijät pitää pitää kurissa”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän