Naapuri oikein dramaattisesti kävi läimäisemässä parvekkeen ovensa kiinni kun kävin tupakalla
Eikö näillä ihmisillä ole parempaa tekemistä perjantai-iltana kuin kyylätä muiden tekemisiä? 🙄
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa kaikki ahdasmieliset nillittäjät ja vinkujat, vaikka en ole itse koskaan elämässäni polttanut tupakkaa, enkä aio polttaakaan. Ei se leijaileva savu haittaa minua juurikaan tai ainakaan niin paljon, että jaksaisin valittaa.
Enemmän inhottaa niiden tupakoinnista valittavien ihmisten ahdasmielinen ja pikkusieluinen tarve kontrolloida muita ihmisiä. Ennen muinoin (ainakin 60-80-luvullakin) ihmiset polttivat tupakkaa sisälläkin ja oikeastaan kaikkialla ja jopa jatkuvasti ja silti ihmiset pysyivät terveinä. Mielestäni tuossa kaikenkattavassa skitsoilussa on menty jo liian pitkälle.
Kyllä! Nykypäivänä ihmistä on tullut kaikenlisäksi myös tekopyhiä ja jokaisen ihmisen pitäisi olla tietyn muotin mukaan, ettei kenellekkään vain tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on oikeus tupakoida omalla parvekkeella tai vuokra-asuntonsa parvekkeella.
Ei ole onneksi enää pitkään kun tupakka ja alkoholi ja muutkin tarpeettomat huumeet kielletään 30 vuoden sisällä. Ja hyvä niin. Jos ette kestä sitä, niin se on teidän ongelmanne, eikä geenejänne enää tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakointia ei kielletä ja nuuskaa sallita? Nuuskasta ei ole muille haittaa.
Tätä kannatan. Mua ei ainakaan kiinnosta jos se riippuvainen saa jonkun suusyövän nuuskasta, pääasia että ei tarvitse omalla pihalla haistella sitä paskanhajua, tai oikeastaan vielä pahempaa kuin paskan haju.
Vieläkö joku ku sipää muka polttaa?
Luulin että tuo naurettava tapa olisi jo loppunut ihan itsestään, mutta ei näköjään.
Luulotautista että ihminen muka sairastuisi ulkona jos saa vähän savun hajua nokkaansa. Eria sia jos sisätiloissa poltetaan sillä se on jo haitallista. Ilman laatu heikkenee ilotulitteista ja se tulipalon vaara on ilmeinen jos ne lentävät kattorakenteisiin. Ja kukaan ei tule niitä jätteitä keräämään. Aivan järkyttävää saastuttamista ja rahan tuhlausta vaaratilanteista aiheuttamisen lisäksi. Joku mitätön tupakan savu ilmansaasteisen ollessa palljon pahempi uhka niin saa luulotautiset romahtamaan. Kaupunki alueella jos asuu kymmeniä vuosia niin keuhkot ovat yhtä mustat kuin tupakoitsijoilla ilmansaasteiden johdosta. Rakastan savun hajua ja jos sitten siihen kuolen niin antaa mennä vain.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen suunnattoman ärsyyntynyt naapureiden roskien polttamiseen! Mikään ei ole niin kamalaa, kuin se haju! Siinä katkussa ei pysty edes hengittämään.
Hehhehhheh, hyvä yritys. Eivät varmaan kuitenkaan polta roskiaan monta kertaa päivässä 365 päivänä vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Luulotautista että ihminen muka sairastuisi ulkona jos saa vähän savun hajua nokkaansa. Eria sia jos sisätiloissa poltetaan sillä se on jo haitallista. Ilman laatu heikkenee ilotulitteista ja se tulipalon vaara on ilmeinen jos ne lentävät kattorakenteisiin. Ja kukaan ei tule niitä jätteitä keräämään. Aivan järkyttävää saastuttamista ja rahan tuhlausta vaaratilanteista aiheuttamisen lisäksi. Joku mitätön tupakan savu ilmansaasteisen ollessa palljon pahempi uhka niin saa luulotautiset romahtamaan. Kaupunki alueella jos asuu kymmeniä vuosia niin keuhkot ovat yhtä mustat kuin tupakoitsijoilla ilmansaasteiden johdosta. Rakastan savun hajua ja jos sitten siihen kuolen niin antaa mennä vain.
Luulolautista sekin, että ihminen muka sairastuisi jos naapurin koira haukkuu ulkona koko päivän. Ei varmasti sairastu ja uutenavuotenakin raketit paukkuu ja aiheuttaa ääntä.
Ihan nillitystä valittaa koiranhaukunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulolautista sekin, että ihminen muka sairastuisi jos naapurin koira haukkuu ulkona koko päivän. Ei varmasti sairastu ja uutenavuotenakin raketit paukkuu ja aiheuttaa ääntä.
Luulolautista sekin, että meidän kahdesti viikossa olevat bileet sairastuttaisi ihmisiä. Melusaastetta on kaupungiss muutenkin ja uutenavuotena paukkuu raketit. Sitäpaitsi, minä rakastan meidän bilemusiikkeja, jos nyt sitten siihen kuolen niin antaa mennä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulolautista sekin, että meidän kahdesti viikossa olevat bileet sairastuttaisi ihmisiä. Melusaastetta on kaupungiss muutenkin ja uutenavuotena paukkuu raketit. Sitäpaitsi, minä rakastan meidän bilemusiikkeja, jos nyt sitten siihen kuolen niin antaa mennä vain.
Luulotautista sekin, että jos teen öisin remonttia asunnossani, niin se muka sairastuttaisi. Kyllä niitä tietöitä ja katuporia jurraa kaupungissa muulloinkin ja uutenavuotena raketit paukkuu, melusaastetta siis on jatkuvasti. Sitäpaitsi, minä rakastan remontistani koituvia ääniä, jos siihen kuolen, niin antaa mennä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulotautista sekin, että jos teen öisin remonttia asunnossani, niin se muka sairastuttaisi. Kyllä niitä tietöitä ja katuporia jurraa kaupungissa muulloinkin ja uutenavuotena raketit paukkuu, melusaastetta siis on jatkuvasti. Sitäpaitsi, minä rakastan remontistani koituvia ääniä, jos siihen kuolen, niin antaa mennä vain.
Luulotautista sekin, että jos paskannan rapun kynnykselle, niin se muka sairastuttaisi. Koirat paskoo jatkuvasti tien varsille ja läheiselle pellolle levitetään lehmpaskalietteetkin kerran vuodessa, joten sitä paskaa on kuitenkin joka puolella. Sitäpaitsi, minä tykkään että mahani toimii, eikä mun paska haise niin pahalle kuin toisten. Jos sitten tähän kuolen, niin antaa mennä vaan.
Itsellä sama tilanne päällä. Joskus joudun odottelemaan, että naapuri avaa parvekkeen oven tai tuuletusikkunan. Avaa onneksi usein kun on laittanut ruokaa ja ainakin silloin ehdin polttamaan sätkää parvekkeelle. Olen käynyt myös öisin pesutuvan kuivaushuoneessa röökäämässä kun on pessyt pyykit. Erityisesti lakanat ja tyynyliinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on oikeus tupakoida omalla parvekkeella tai vuokra-asuntonsa parvekkeella.
Ei ole onneksi enää pitkään kun tupakka ja alkoholi ja muutkin tarpeettomat huumeet kielletään 30 vuoden sisällä. Ja hyvä niin. Jos ette kestä sitä, niin se on teidän ongelmanne, eikä geenejänne enää tarvita.
Kuvitteletko ihan oikeasti, että alkoholi kielletään.
Tämän ketjun myötä löysin iyselleni uuden inhokki-ihmistyypin. Ja se on sääntöjen mukaisesta tupakoinnista valittava hirviö. Ja en itse edes polta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Univaje ei ole mikään leikin asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen suunnattoman ärsyyntynyt naapureiden roskien polttamiseen! Mikään ei ole niin kamalaa, kuin se haju! Siinä katkussa ei pysty edes hengittämään.
Hehhehhheh, hyvä yritys. Eivät varmaan kuitenkaan polta roskiaan monta kertaa päivässä 365 päivänä vuodessa?
Kyllä nämä naapurit vaan valitettavasti polttavat niitä roskia ainakin 2kertaa viikossa molemmat, hyvällä tuurilla samana päivänä. Eikä niitä roskia polteta 3-5 minuutissa, vaan monta tuntia ja se kamala katku jää moneksi tunniksi leijumaan polttamisen jälkeen. Todennäköisesti jotain muovia polttavat, koska se haju on aivan karsea!
Kumpikohan Teistä on se kyttääjä? Hän kyttää tupakansavuasi ja sinä vuorostaan hänen parvekkeen oven käyttöään. Vaikuttaa siltä, että molemmat.
Olen kemikaalialtistunut työpaikallani ja saan oireita vähästäkin määrästä tupakansavua, koska se sisältää paljon erilaisia kemikaaleja. Yksi henkäys sisään ja limakalvot otsa-alueella alkavat turvota, seurauksena kahden päivän päänsärky.
Miksi et polta sisällä ja tuuleta, niin savua ei tule niin paljon kerralla? Aloittaja, jos kerran savu ei sinua haittaa, niin miksi sitten poltat partsilla etkä olkkarin sohvalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakanhajua inhoava voi käydä ostamassa pari, kolme silakkaa ja unohtaa ne ihan vahingossa parvekkeelle. Kun siellä ei voi olla eikä ikkunoitakaan voi pitää auki, niin sitä lemua ei huomaa.
Ei toimi tuo taktiikka. Mitään haisevia kalajätteitä ei saa säilyttää parvekkeella. Parveketupakoinnista sen sijaan saa nautiskella vaikka kellon ympäri, jos sitä ei ole erikseen taloyhtiön säännöissä kielletty.
Ei saa, jos savu kulkeutuu muihin asuntoihin. Hiljattaisessa KHO:n päätöksessä todettiin näin. Arvaas, kumman taloyhtiö mieluummin tekee: satojen tuhansien ilmanvaihtorempan vai tupakointikiellon koko kiinteistöön? Yhtiöjärjestys on nykyään helppo muuttaa kun lakia muutettiin.
Ei taloyhtiö ala tekemään ilmanvaihtoremppaa sen perusteella, että asuntoon kulkeutuu hajuja ulkoa, kun parvekkeenovi on auki... Ja yhtiöjärjestyksen muuttamiseen tarvitaan osakkaiden enemmistön kannatus (joskus jopa kaikkien suostumus), eli mikään läpihuutojuttu ei ole sekään.
Tupakansavu kulkeutui naapuriin, KHO määräsi taloyhtiön korjauksiin
https://yle.fi/uutiset/3-11363600
Avonainen ovi ei ole ilmanvaihtokanava...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jengi vois lopettaa sen parvekeellla tupakoinnin tai muuttaa maalle omakotitaloon.
Itse lopetin, koska selkeästi häiritsi muita. Eikä siitä enää nauttinut, kun odotti vaan sitä oven paukkumista. Eipähän tuu ravattua röökillä. Jos et jaksa ulos mennä niin hanki vaikka sähkötupakka kotioloihin.
Sama vika. Ei huvita polttaa enää parvekkeella. En ole polttanut moneen vuoteen. Ymmärrän, että etenkin kesällä jengillä on oikeasti tarvetta tuulettaa kämppää. Ja se haju on vastenmielinen ja sitkeässä. Etenkään en ymmärrä sitä, jos yöllä poltellaan tunnin välein. Lähden itse aina ulos ja kierrän korttelin, jos tekee savuketta mieli. Parasta olisi tietysti, jos pystyisi lopettamaan kokonaan.
Juu muistan tuon lapsuudesta. silti joskus se tupakointi voi olla häiritsevää.