Loukkaako nk. "muunsukupuolisia" sellainen, etten tunnista heidän olemassaoloaan?
Tunnistan vain miehet ja naiset ja huomaan ,että jotkut naiset sekä miehet ovat maskuuliinisempia tai feminiinisempiä kuin toiset. Mitään muunsukupuolisia en tunnista.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Iso kirja sanoo: Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.
Ei puhuta mitään muista sukupuolista.
pidetään nyt kuitenkin satukirjat pois tästä.
Mistä tunnistaa:
Aseksuaalin
Vegaanin
Homon
Kuntosalilla kävijän
Muunsukuouolisen?
HÄN KERTOO SEN KYLLÄ IHAN ITSE, KYSYMÄTTÄ.
Nolottaa tunnustaa mutta en tiedä mitä muunsukupuolinen edes tarkoittaa.
Tää menee jo vähän yli. Ei ole kuin nais- ja miessukupuolet.
t. Homo
Mä olen taisteluhelikopteri pl su jolloin olen raitiovaunu nimenomaan se punainen joka tulee Tampereelle niiiih...
No loukkaisiko Ap sinua, jos joku ei lainkaan huomioisi sinun sukupuoltasi? - Tai tulkitsisi sen syystä tai toisesta väärin (= olet mes mutta hän pitää snua naisena tai tosinpäin) Sanosi sinun vaikkapa vain esittävän vain naista (tai miestä) ei piäsi sina ollenkaan "oikeana" tai "aitona" miehenä (tai naisena).
Turha muun"sukupuolisten" olettaa, että muut tiedostaisivat heidän identiteettinsä.
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa tunnustaa mutta en tiedä mitä muunsukupuolinen edes tarkoittaa.
Henkilö joka vähintään kokee itsensä lumihiutaleeksi.
Toki on noita geenimutaatioita, mutta jos sulla on vaikka aivovamma, sulla on aivovamma. Ei se ole mitenkään muun-aivoinen
Vierailija kirjoitti:
No loukkaisiko Ap sinua, jos joku ei lainkaan huomioisi sinun sukupuoltasi? - Tai tulkitsisi sen syystä tai toisesta väärin (= olet mes mutta hän pitää snua naisena tai tosinpäin) Sanosi sinun vaikkapa vain esittävän vain naista (tai miestä) ei piäsi sina ollenkaan "oikeana" tai "aitona" miehenä (tai naisena).
Sillä sukupuolella kun ei pitäisi olla vaikka töissä mitään väliä.
Sitten taas jos mennään paikkaan jossa asialla on väliä, niin mies ohjataan kyllä naisten pukuhuoneesta pois ihan se lihanpalan perusteella joka hänen jalkojen välissä heiluu, vaikka hän kokisi olevansa mitä.
Oon tullut siihen lopputulokseen että jos jotkut henkilöt minua sen enempää tuntematta määrittelevät minut cis-naiseksi, voin minäkin määritellä muut aika lailla miten haluan.
Yhdelle työpaikan intersektionaaliselle feministi-vihervassarille oli vuosi sitten tyhy-paivassä selvästi järkytys nähdä minut kuntosalilla ja treenivaatteissa. Töissä kun pukeudun tylsän mummomaisesti: pitkät hiukset nutturalla, pitkiin housuihin ja pitkiin muhkeisiin neuletakkeihin sonnustautuneena kun palelen ja sen perusteella oli varmaan luullut minun olevan tylsä tavallinen cis-tantta. Oli selvästi hämmentynyt kun näki salilla, että itseasiassa kroppani on lihaksikkaampi kuin keskiverto miehellä ja nostan ähisten ja öristen isoja painoja. TS. Pitkä kehonrakennus tausta. "Suvaitsevaisen" työkaverin oli selvästi vaikea käsittää, että olen samalla tätimäinen nelikymppinen tantra ja hurja maskuliininen salimörssäri.
Kuuluin aiemmin sukupuolettomuushehkuttajiin. Sitten tajusin, että se johtui lähinnä siitä, että olin niin epävarma itsestäni oman sukupuolen joukossa, että halusin olla jotain muuta. En leiki teiän kaa, perustan ihan oman leikin!
No ethän sinä voikaan tietää pelkän ulkonäön perusteella, onko joku mies, nainen vai muunsukupuolinen. Voit vain olettaa henkilön olevan jotain sukupuolta. Eli jos henkilö ei kerro sinulle, mitä sukupuolta hän on, voit sanoa, että hän on joko naisoletettu, miesoletettu tai muunsukupuolinenoletettu. Itse ajattelen muunsukupuolinenoletetuksi sellaisen henkilön, jonka sukupuolta ei voi ulkonäön perusteella päätellä.
Kuuluu perus käytöstapoihin olla loukkaamatta, pilkkaamatta tai syrjimättä ihmisiä heidän sukupuolensa, rotunsa tai seksuaalisen suuntautumisensa takia. Voit olla mitä mieltä tahansa hänen "harhaluuloistaan" mutta yritä edes kunnioittaa toista ihmistä sellaisena kuin hän on. Jos hän ei käytöksellään loukkaa muita, miksi sinun pitäisi loukata häntä?
Jos joku kertoo olevansa muunsukupuolinen, ei sinun erityisesti tarvitse kohdella häntä eri tavalla kuin jos hän olisi mies tai nainen. Jos hän pyytää, että hänestä ei puhuttaisi miehenä tai naisena, tuskin on ylivoimaisen vaikeaa jättää miehettelyt ja naisettelut pois.
Ne on kuule sellaisia ammattiloukkaantujia,että ihan sama mitä sanot tai et sano ,niin ne ihan itse etsii jonku jutun mistä loukkaantua.
Naisiahan ne suurimmalti osin,heille luontaista loukkaantua .(hakevat huomiota ja myötätuntoa)
No meneepäs junteilla tämä pride-kuukausi tunteisiin... Miksi edes välitätte näistä asioista... Jättäkää meidät rauhaan!
Ukko37 kirjoitti:
Mistä tunnistaa:
Aseksuaalin
Vegaanin
Homon
Kuntosalilla kävijän
Muunsukuouolisen?HÄN KERTOO SEN KYLLÄ IHAN ITSE, KYSYMÄTTÄ.
Anna kun arvaan, että et itse kuulu kyseisiin viiteryhmiin. Nimittäin on paljon näihin kuuluvia, jotka eivät pidä siitä ääntä. Sinä vain luulet niin, koska kiinnität huomiota niihin äänekkäisiin.
Niitä loukkaa jo se, että olet - varsinkin jos olet sinut itsesi kanssa.
Anteeksi, että olen valkoinen ja hetero ja en ole lukihäiriöinen, anteeksi lukihäröinen.
Anteeksi.
(ja saatte olla ihan rauhassa, kun painutte vttuunne ja annatte minun olla rauhassa)
Vierailija kirjoitti:
No meneepäs junteilla tämä pride-kuukausi tunteisiin... Miksi edes välitätte näistä asioista... Jättäkää meidät rauhaan!
Eikös Pride ole seksuaalivähemmistöjen juttu? Ei muunsukupuolisten pitäisi liittyä siihen mitenkään. Hehän ovat vain eksyksissä sukupuoli-identiteettinsä kanssa.
Iso kirja sanoo: Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.
Ei puhuta mitään muista sukupuolista.