Miten lihominen voi olla näin vaikeaa. Oon lievästi alipainen nainen..
Aina, kun saan suurella vaivalla viikko tolkulla kestäneen ahmimisen jälkeen itseni lihomaan 2kg niin saan sen ehkä viikonkin pysymään mutta yhtäkkiä pam joku kaunis päivä paino taas 2kg alhaisempi eikä tuota 2kg enäää ikinä kuulu takaisin ellen taas kiristä syömistahtia.
Tää on toivotonta. On tosi pikkuluinen jotenka näytän vielä todellista laihemmalle.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairaalloisen yliapainoinen joten näistä mun elintavoista kun otat mallia niin taatusti alipaino-ongelma häviää:
- Ala alkoholin suurkuluttajaksi. Sixpack kaljoja viikossa arkisin, viikonloppuna enemmän. Ja juodessa toki maistuu sipsi, suolapähkinä, jäätelö jne.
- Älä laita koskaan itse ruokaa tai syö esim. työpaikkaruokalassa. Sen sijaan odota kunnes nälkä on sietämätön, sitten hae pizza tai kerroshampurilaisateria, ja koska nälkä on niin kova, tarvinnet vielä pussin karkkia päälle, tai jäätelön näin kesällä.
- Nuku 3-5 tuntia yössä ja kehitä muutenkin itsellesi burnouttia hipova stressi. Tämä lisää makeanhimoa ja edesauttaa läskin kertymistä.
- Sen lisäks että syöt päivittäin pikaruokaa kuten kebab, hampurilaisateriat tai pizzat, syö kotona välipaloina karjalanpiirakoita, lihapasteijoita, jäätelöä, energiajuomia, kasalla juustovipaleita päällystettyjä voileipiä, sokericolaa, keksejä ja pullia. Ei hedelmiä eikä vihanneksia.
Karmeeta elämää. Ei kiitos.
Inhoan viinaa, roskaruokaa ja stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Syö paljon pähkinöitä, rasvaista kalaa, majoneesia tai öljyisiä kastikkeita, mysliä ja kuivattuja hedelmiä... vaihda vesi maitoon, mehuun tai smootieihin.
Näillä saan just just pidettyä painon normaalin alarajalla.
Ei auta, kun muut mulkoilee harmissaan ja utelee miksi olet laiha, etkö syö mitään?
Onko vaikea käsittää että kaikilla ei ole ikuinen laihis meneillään?
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy syömään aamiaisia. Syö paljon vihanneksia ja urheile päivittäin. Toimii minulla.
MITÄÄH, tässä piti lihoa eikä olla kasvispaastolla. Grilli kuumaksi joka päivä ja makkaraa, olutta ym. iltaisin ennen nukkumaan menoa. SYÖ HARVOIN ja paljon kerralla. Aineenvaihdunta hidastuu ja kiloja alkaa kertymään. Ensin kuppikoko kasvaa 1-2 kokoa ja sitten alkaa kertymään reisiin ja vatsaan.
Miksi haluat lisätä painoasi? Aiheuttaako alipaino sinulle fyysisiä ongelmia vai koetko ongelman ainoastaan esteettisenä?
Kysyn siksi, että olin itse koko nuoruuteni alipainoinen ja sain kuulla kommenttiakin asiasta. Yritin jatkuvasti lihottaa. Kroppani kuitenkin toimi täysin normaalisti. No kyllähän minä sitten lopulta onnistuin lihotusprojektissani eikä elämä muuttunut yhtään sen paremmaksi. Lihoin siis n. 8 kiloa, josta osa lihasta. Suurin muutos on se, että vanhat vaatteet eivät mahdu päälleni ilman, että rasvaa tursuaa.
Älä siis turhaan lihota itseäsi mikäli alipaino on sinulle luontaista ja olet täysin terve. Tottakai saat lihottaa, mutta ainakaan itselleni se ei tuonut mitään lisäiloa.