Heinäkuisten la ja su pino
Paljon onnea kaikille uusille synnyttäjille :)
Sitruska: tehtiinkö sinulle vauvan painoarvioita millä viikolla ja millaisia olivat ? kiinnostaisi vain tietää kun itselleni on kanssa arvattu saman kokoista tyttöä niin onko arviot ollut meillä samoissa. Minulle on tehty painoarviot viikoilla 28 (1 140g),34 (2 280g) ja 36 ( 2 459 g).
En saa unta ja mieheni on terassilla kavereiden kanssa hiukan juhlistamassa kesäloman alkua. ja on kauhian kuumakin :(
kesäheliää rv 38+3
Kommentit (38)
Onnea matkaan Annikki, ainakin siltä kuulosti, että lähtemään olet päässyt.
Onnea myös kaikille muille, joilla jo pikkuinen kainalossa! Taitaa joka päivälle olla nyt vauvauutisia.
Itsekin taas eilen ajattelin, että tuleeko lähtö, kun niin hankalaa oli olla, eli muutama tuntuvampi supistus ja limaa myös tuli. En vain millään haluaisi yöllä lähteä, kun joudun siinä tapauksessa menemään yksin, kun ei ole lapsenvahtia. Viikon päästä saan tätini tänne muutamaksi päiväksi, eli juuri laskettuna päivänä ja ihan mielelläni odottelen sinne asti. No kyllä nytkinjos päivällä lähtö tulisi, niin on muutama kaveri, jotka ovat lupautuneet tulemaan.
Kyllä tosiaan tämä helle on uuvuttavaa, kun sitä nestettä saisi olla koko ajan tankkaamassa. Viime yön nukuin pöytätuulettimen osoittaessa suoraan sänkyyn ja oli ihan siedettävää, mutta muuten uni on aika katkonaista.
Limatulpasta joku kyseli, niin itselläni neljässä aikaisemmassa synnytyksessä vain kerran se on lähtenyt selvästi, eli sellainen isompi möntti ja saman vuorokauden aikana sitten synnytyskin alkoi. Viimeksi tulppa irtosi vähitellen ja sitten alkoi vettäkin tihkumaan ja supistelut samanaikaisesti. Saas nyt nähdä kuinka tämän kanssa käy.
Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille jo vauvallisille ja meille vielä isomahaisille!
Meriaani rv 39
Täällä vieläkin keikutaan...tänään 40+6...Joku olikin tainnut synnyttää 40+6 vkolla,Murmelimamma?? Eli onnea vaan ja toivon,että täälläkin alkaisi tapahtumaan..Onnea myös hurjasti muille synnyttäneille. Toivottavasti sairaaloissa ilmastointi pelaa....
Viime yö oli niin kuuma,ei yhtään viilentynyt vaikka aurinko laski....muina öinä sentään on hiukan ollut helpompaa nukkua. Taitaa tulla taas superhellepäivä tänne Vantaalle....Eilen ajelimme ilmastoidussa autossa ja nautiskelimme. Kävimme Askolassa katsomassa Hiidenkirnuja koko poppoo...oli sitten hiukka kuuma siellä metsässä,kun vielä piti kiivetä jyrkkiä portaita....mutta ei edes supistellut!! Mitähän tänään keksisi...Jos nyt aloittaisi aamukahvilla ja sitten miettisi. Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!! Koittakaahan sinnitellä ja juoda paljon!
Onnea taas kovasti uusille vauvoille, vanhemmille ja sisaruksille !!
Täällä näyttää nyt käyvän vilske eli yks sun toinen on lähdössä synnyttämään :)
Itselläni on viellä 4 yötä ja sit lähdetään vauvaa hakemaan :)
Olisi kiva jos saataisiin pinoa tehtyä ja kuulumisia vaihdeltua kun ollaan synnytetty ja olisi ihan kiva tavata vaikka se ei isolla porukalla mahdollista kun asutaan niin eripuolilla :(
Hiukan jännittää, että kuinka hyvin tällä kertaa pitää paikkaansa painoarviot. Ekassa synnytyksessä heitti 50 g kätilönarvio käsin synnytyssalissa, tokassa oli tarkka arvio kun käytiin 4D ultrassa. Nyt tässä raskaudessa on kanssa ultrattu monta kertaa kun kävin lääkärit yksityisellä, mutta painoarviot tehty ns tavallisella ultralaitteella.
Arvio on että olisi vähän alle 3kg tai vähän yli 3 kg.
Vauva on ollut entistä rauhallisempi mahassa eli varmaan helteet vaikuttaa eli välillä täytty ihan töniä varmuuden vuoksi asukkia että tuntee että liikkuu :) Tämä on ollut koko ajan mega rauhallinen asukki eli ei pahemmin ole potkinut äitiä masussa.
Jalat on taas aivan turvoksissa ja sormet ovat kuin nakit. tekis mieli tehdä pikku viillot jotta neste tulisi pois...
kesähelinää ja neiti 38+5
" Plussa pallona" pyörin öisin kuumuudesta kärsien ja päivällä paikasta toiseen.
Liekkö nyt sitte hormoonit/kuumuus vai vaan kyllästyminen kun ei oikeen keksi tekemistä mut v###### käyrä on aika korkeella ja tekis mieli huutaa ukolleni että ottaa päähän ja haastaa riitaa vaikka eihän hän ole tehnyt mitään miksi voisin niin tehdä. Onko kellään muulla samaa omituista tunnetta. Sitte toinen että kait liittyen tohon huonoon tuuleen ni tuntuu etten tahdo millään jaksaa katella lasten kanssa hösäämistä kun tulee kauhee uupumus/stressi. Onko mulla lamppu himmenemässä päässä kun ei ennen ole millään lailla väsyttäny tuollainen?!? Ja sitte tää la:n odottaminen on väsyttävää. Päässä ei kans oikeen mikään muu pyöri kun la,synnytys,vauva. Ei noi mitenkään pelota mut kun sais jotain muutakin ajateltavaa..... Olisko jollain ideoita miten laukasisi tän älyttömän " pikku myy-kiukuttelu" olon?
Anteeksi kaikille taas kerran tää valitus mutta toivotaan että teillä muilla ei menny hermot ja jaksatte hyvin.
Muuten PALJON ONNEA kaille onnellisille nyyttinne saaneille. :)
SurinaS ja rv37+3
Täällä sitä vielä ollaan. Olin jo vähällä lähteä, lapsenvahtikin hätyytettiin paikalle aamu kuuden aikaan ja siinä samassa supistukset loppuivat kuin seinään!!! Aloin olla jo aika kipeä ja pinnaa kiristi. Sitten yhtäkkiä tuli sellainen olo, kuin en olisi ikinä edes raskaana ollut. Ei siis tuntunut missään. Kyllä tympäs!! Sitten meni pari tuntia ja supistukset alkoivat uudelleen entistä voimakkaampina. Voihkin ja en pystynyt keskittymään supistusten aikana mihinkään muuhun. Tätä kesti tunnin verran ja taas supistukset loppuivat!! Kyllä on ihme touhua!!!!!! Muistanko väärin, kun muistelen, että jollain heiniksellä oli ollut jotain vastaavaa saahaamista supistusten kanssa? Kukahan se mahtoi olla?
Nyt sitten sain nukuttua muutaman tunnin. Taas supistelee, mutta ei niin kipeästi, että vielä lähtisin matkaan. Jotenkin alkaa luottamus mennä koko supistuksiin. Tuntuu, että ne kuitenkin jonku ajan päästä loppuu. Täällä toivon, että vedet menis, ni pääsis varmasti hommiin. Eihän tuo periaatteessa vielä kiire ole synnyttämään, ku kattoo viikkoja, mutta aika raivostuttavaa tämmönen, kun tuntuu, että nyt se syntyy ja kohta saa pettyä. Plääh...ei kait se auta, ku kärvistellä.
Tuosta painoarviosta. Minulle sitä ei ole tehty viimeksi kuin rv31+jotain. Silloin vauva painoi 1600g. Sanoivat silloin, että tulossa on keskikokoinen lapsi, niin kuin edellinenkin. Toivonkin, ettei sieltä mitään jättiläistä tule. Miehen sisarukset kun ovat olleet kaikki 4-5kiloisia syntyessään. Toivottavasti geenejä ei siis ole paljon sieltä puolen:).
Pitääpä tästä lähteä tekemään lämmintäleipää. Sais edes jotain syötyä tälle aamun. Olo meinaa olla aika etova.
Vilpoista päivän jatkoa kaikille:)!
t.annikki83 ja rv37+3 edelleen:)
Onnettelut jälleen kaikille jakaantuneille kääröistänsä!
Olin eilen siellä kummipojan synttäreillä ja jalat turposivat sen reissun jälkeen niin mielettömiksi, että oikein nauratti. Jalat oli kuin kasikymppisellä mummolla. Illalla supisteli aika reippaasti ja muksu liikkui ihan älyttömästi, eli taisi tehdä tietään tuonne alemmas.
Perin mummoltan ompelukoneen, ja yritin epätoivoisesti ommella sillä patjanpäällistä ja lakanoita vauvalle. Ja p*t siitä mitään tulee. Itse ompeleminen oikein kivaa, kunhan osaisi sitä konetta käyttää. Hermot taas vaihteeksi meni. Onneksi löysin vauvalle Finlaysonin Jaana Reinikaisen suunnitteleman HipHop-malliston vauvapussilakanan, tyynyliinan ja lakanan oikean värisenä tarjouksesta Euromarketista. Alkuperäinen hinta 27.90e, nyt 9,90e. Nyt on siis kahdet miellyttävät pussilakanasetit, ja sitten parit ei-niin-kivat lakanat. Joiden tilalle oli siis tarkoitus ommella jotkin kivat, mutta kun ei tajua niin ei tajua. Tarvinnee mennä käsityöihmis-anopin luo, niin saan nuokin kuntoon.
Nyt pesemään vauvanpyykkiä ja jos pakkaisi sen sairaalakassin. Luulenpa, että omalla kohdallani lähtö tulee yöllä, joten ihan hyvä että joku asia edes järjestyksessä silloin.
Mukavaa sunnuntainjatkoa!
elle06 rv 37+6
Kesähelinää: mulle tehtiin uä vauvan painoarviosta rv 38+5 Kätilöopistolla ja silloin kaikki mitat (pää, vatsa, reisiluu) antoivat lukuja välille 3-3,1kg. Ja tuosta vajaan viikon päästä vauva syntyi ja oli siis 3080g:) Tosi nappiin tuo PA siis meni.
Eilen nousi maito kunnolla rintoihin ja hemmetti kun ovat kipeet ja arat (ja isot!!) : Piti lähteä hakemaan uusia imetysrintsikoita, kun vanhat eivät menneetkään enää. Vauva on ihana, nukkuu päivät, tankkaa illat (= asuu tissillä) ja nukahtaa n. klo 24-01 ja nukkuu aamuun asti. Tänään oli pakko herätellä neitiä 07 aikaan syömään, kun omat tissit meinasi räjähtää! :)
Poika onkin tulossa vasta tänään kotiin mökiltä...itse asiassa, puolen tunnin päästä. meitä jännittää ihan kamalasti ja ikävä on ollut ihan mieletön. Olen muutenkin aika herkillä, itkeä tirautan mistä milloinkin. Nythän ne on ne ne hormoonipäivät joten kai se tästä tasaantuu.....
Pillahdan tietenkin kunnon itkuun kun näen pojan ja sitten hän ihmettelee, että miks äitille tuli...
Onnea matkaan kaikille vielä ja jaksamista helteisiin loppukuun odottajille!!
sitruska ja neiti 5vrk
Oon ihan tajuttoman kateellinen teille joilla se vauva jo on sylissä!! Mut koko ajan koitan itelleni keksiä kaikkia plussapuolia siitä ettei viel oo pikkunen syntyny (esim. voi varmasti paremmin kun on mahd. pitkään masussa ja toisaalta voin myös ite uida vielä järvessä jota ei sitten taas voi hetkeen tehdä). Ei vaan tässä vaiheessa tunnu tosiaan mikään muu pyörivän mielessä kuin synnytys!!
Mul on ihan ihmeellisiä touhukausia ollu tässä varsinki loppuaikoina. Eli välillä oon niin poikki etten jaksais ees perushommia hoitaa tytön kanssa mut sit taas on näitä aikoja kun unta en tarvii yhtää ja koko ajan touhuan ja laitan jotain paikkaa. Nyt tuntuu et ois kuntoki noussu ku ei portaat tai mäet hengästytä yhtää (EIKÄ SUPISTA!!!!!!)... Varmaa joo onki.
Erityisesti teistä jo synnyttäneistä huomasin teidät Lahtelaiset Neppe ja Eelasofie! Onnea tosi paljon ja jännää että saitte vaavit samana päivänä vaikka toinen meinas tulla jo sillon keväällä! Nepen kanssa meil tais olla noi la:t aika lähekkäin? Ku mul on 17.7.
Mulla ei tosiaan oo mitään supistuksia tai muita merkkejä syntymisestä. Kävin viime viikolla polilla kontrollissa ja siel näytti vauvan koko olevan n. 2800g ja vesi aika vähissä. Seuraava aika sinne on laskettuna päivänä ni toiveikkaana oon et jos sillon vaik käynnistelis verenpaineen takia tai jos se vesi on tiukilla siel. Tuskin kuitenka. Esikoinenhan mulla synty 39+3 raskausmyrkytyksen takia käynnistettynä mut nyt taitaa mennä pidemmälle.
Jännittäviä mutta onnellisia viikkoja kaikille Heiniksille toivottaa
Myyti 38+5 ja tyttö 2v
Silloin kun odotin esikoista niin alkoi rinnat vuotaa ns täysillä jo pari kuukautta ennen synnytystä.
Edellistä odottaessa ei muistaakseni tullut yhtään ennen sektiota, mutta nyt olen joutunut käyttämään liivinsuojuksia kun vähän on tullut jo sitä keltaista esimaitoa. Yks päivä kokeilin sitä sähköpumppua ja alkoi maitoa tulemaan niin lopetin äkkiä pumppauksen ettei vain ala viellä tosissaan tulemaan.
Juu kyllä täälläkin on hermot ja pinna kireellä ja hyvin helposti ääni kohoaa...varmaan hellekkin vaikuttaa. En tiedä mutta veikkaan että meidän nelivuotiaalla neidillä on joku pikku uhma tai sitten hän reakoi vauvan tuloon kun alkaa olla lähellä sekin ja tietty kaikki puhuu siitä.
kesähelinää
täällä on vielä ainakin yksi heinäkuinen ihan yhtenä kappaleena, vielä sen kaksi viikkoa.
tänäänkin aamupäivällä kun käveltiin, supisteli ja nipisteli koko kävelyn ajan, oli tosi inhottavaa....mielessä kävi jo että pitäisiköhän soittaa äitipolille ja kysyä voisiko sitä suunniteltua sektiota aikaistaa, kun tuntuu ettei jaksa ja kun ei kävelystäkään taikka saati sitten istumisesta tule oikein mitään... leikkauspäivä olisi 21.7. joten siis onhan tuonne aikaa ja näitä helteitäkin on vielä luvattu. onko kellään kokemuksia että onko suunniteltua sektiota aikaistettu ja minkä syyn takia?
mutta nyt pitää mennä ulos varjoon (onneksi nyt hiukan tuulee) katselemaan lapsien touhuja.
Tupuhupuna+rv 37+3
Tossa kun sain levättyä ni mielikin alkoi taas pikkuhiljaa helpottua. Nii ja sitte aattelin että pitää vielä täsmentää että pidän kyllä lapsista ja niiden kanssa puuhastelusta,jos nyt joku sai mun edellisestä viestistä toisen laisen kuvan ni ihan vaan selvyyden vuoksi oli pakko pikkusen paikata omaa tekstiäni. Taitaa vaan olla kuumuuden ja sen aiheuttaman väsymymksen yhteis tulosta tää pinnan lyhyys ja tietty toi pikkunen malttamattomuus kun pitää odotella tovi vielä tällä isolla ulkoisella olemuksellani ennen kuin nään oman nyytin.
SurinaS
Moi!
Eilen alkoivat ensimmäiset kipeät supistukset, joita jatkui säännöllisesti n. tunnin parin verran ja sitten loppuivat kuin seinään. Telkkaria katselin miehen kanssa ja hengittelin rauhassa supistuksen tullessa ja niitä tosiaan tuli sen aikaa, että kävi mielessä, että joko tulee lähtö, mutta ei! Tänään ei ole sitten ollut kuin kivuttomia harjoitussupistuksia ja menkkamaista jomottelua selässä&lantion sisällä. Kuinkahan kauan tätä tämmöistä jatkuu? Pystyisiköhän itse edesauttamaan tilannetta jollain tavalla, että supparit jatkuvat? :D Eilen oli kyllä melkoinen touhupäivä: tytön kanssa touhuttiin mummolassa ulkona, saunottiin ja muutenkin oli kiva päivä!
Illalla sitten vatsa oli sekaisin ja hermot sinkeällä. SurinaS: Minäkin rakastan lapsia, mutta nykyisin tuntuu hermot palavan parivuotiaan uhmailuun ja kaikenlaiseen älyttömyyteen, mitä nyt varmaan kaikki parivuotiaat joskus keksivät vrt. uittaa käsiään vessanpöntössä tms. :D Ulkona on mukava olla, kun siellä lapsikin on rauhallisempi, kun on enemmän tekemistä ja katselemista.
Välillä tunnen oloni NIIN epäonnistuneeksi, jos menetän malttini ja korotan ääntäni ja sen jälkeen täällä on hyvin äkkiä kuin kaksi uhmaikäistä. :D Yleensä en menetä hermojani lapsen kanssa taistellessa, mutta nyt jotenkin ei jaksaisi sitä, että kaikkea mahdollista pitää vastustaa.
Tänäänkin oli periaatteessa tosi kiva päivä. Olimme koko perhe ulkoilemassa ja uimarannalla ja mukavaa oli. Silti tuntuu, ettei jaksaisi tätä raskautta ja olotila ON RASKAS tässä kuumuudessa! Mutta jokatapauksessa, eihän tätä enää paljoa ole jäljellä... :D
Tsemppiä kaikille synnyttämään meneville ja OIKEIN PALJON onnea kaikille nyyttinsä hakeneille!
t.Saraida rv 37+4
Moi,
Perjantaina 7.7. meni vedet klo 17.15 ja pojan ensikirkaisu kuului klo 20.24. Mitat 3980 g ja 53 cm, pipo 37,5 cm. Tämä siis tapahtui rv 39+5.
Onnea synnyttäneille ja tsemppiä odottaville.
terv. Äityli_3 ja poika 2vrk
Hermot kireellä täälläkin jo ties kuin monetta päivää peräkkäin eikä loppua näy. Ihan hirvee olo aina iltaisin kun tuntuu ettei oo mitään muuta saanu päivän aikana tehdä kun huutaa. Tai eihän se pakko ois, mutta itsehillintää ei tunnu olevan enää ollenkaan ja heti ku hermostuttaa niin äänivallit murtuu. *noloa* Kiva kun ite vajoaa 3-vuotiaan tasolle....
Fyysisesti kaikki on aika mainiosti vieläkin. Suppareita tulee joka päivä, mutta vaan muutama kipee iltasin. Eipä sillä en mää vielä synnärille haluiskaan, mutta nuo helteet huonoine öineen käy aikalailla voimille ja jätskiä menee aivan liikaa. Taas on kämppä ku pätsi, +30 saapa nähä taas miten yö menee....
Valivali;)
Snowy rv 38+1
Täällä nimittäin on myös yksi känkkäränkkä ja helteistä kärsijä. Ihan kiitettävästi saavat mies ja 3v osansa mun epämukavasta olosta. Pinna on tulitikkuakin lyhyempi... Jalat ja kädet on tästä helteestä tosi turvoksissa ja mitään ei jaksais tehdä. Pari viime yötä on ollu tosi tukalia kun ei saa kämppää viileneen illalla millään. En tiedä mitä musta on jäljellä, jos kelit pysyy tällaisina ja vauva syntyy vasta sen reilu parin viikon (tai jopa pidemmän ajan) kuluttua?!?
Mulla ei ole edes mitään synnytyksen lähenemiseen viittaavia oireita. Osa supistuksista on ehkä ns. tuntuvia muttei kipeitä. Kuinkahan kauan tässä oikein saa vielä odotella...
Tuntuu, että nyt jo suurin osa palstalaisista on synnyttäneet omat vauvansa. ONNEA heille! Ehkä täältä perässä tullaan jossain vaiheessa, toivottavasti edes tämän kuun puolella.
- Antracite rv 37+3
Onnea vaan kaikille uusille heinämammoille. Täällä alkaa pikkuhiljaa kanssa nämä helteet ottamaan päähän. Hermo kiristyy pienimmästäkin, ja asiaa ei auta että esikoinen on päättänyt luopua kokonaan päiväunista. Nyt kun niitä ensi syksynä olisi tarvinnut niin nyt tyttö ei sitten nuku millään.
Maha-asukki on ollut tapansa mukaan tosi aktiivinen, välillä tekee tosi kipeää kun pyörii oikein kunnolla ja tuota tilaa ei mahassa nyt niin kamalasti enää ole. Vauvahan on jo tosi alhaalla ja vihloo nätisti kun yrittää vähänkin kävellä. Ei tämä kyllä vielä ole syntymässä, ei yhtään edes tunnu siltä. Esikoinen syntyi 37+5 ja se olisi ensi viikon perjantai. No suursiivous alkaa sitten viikon päästä, jos ei synnytys sillä käynnisty niin ainakin tulee puhdasta ;) Enmä oikeastaan niinkään halua vauvaa vielä maailmaan mutta mahasta haluan kyllä eroon. Vauva saisi olla mahassa niin kauan, että jaksaa sitten imeä ja on muutenkin kunnossa. Vähän ristiriitaista, vai mitä? Melkein kaikki meillä on kyllä vauvaa varten valmiina, sänkyä en ole vielä kasannut enkä tuttipulloja keitellyt, tarkoitus olisi ainakin yrittää täysi-imetyksellä heti alusta alkaen. Toisaalta jos nyt syntyisi niin saisi vielä nauttia kesästä omissa vaateissa (toiveajattelua?), mutta olen kyllä varautunut tohon elokuun puoleenväliinkin.
aurinko06 ja rv 37+0
Ja kovasti tsemppiä nyyttiään vielä odottaville! Tämä helle on aivan hirveää vaikka tuota mahaa nyt ei enää olekaan..
Mun masu tuhisee tyytyväisenä tuolla omassa sängyssään! aivan ihanan rauhallinen pikkujätkä :) Masu on ollut tämän päivän hiukan rassukalla sekaisin, varmaankin johtuu automatkasta ja siitä, että olen joutunut välillä antamaan hiukan tuttelia lisäksi. Oma maito ei muka ole tänään riittänyt, mutta kovastihan se syökin kun maha on sekaisin. Äsken oli ihanan tyytyväinen ilme sen jälkeen kun sai pierastua kunnon vellin vaippaan ja sen jälkeen kuivan vaipan tilalle. Tänään onkin ollut kovin kiirus päivä, kun mun porukat tuli katsomaan vauvaa ja sitten vielä anoppi ja appiukkokin..
Ukkokin on aivan silmin nähden rakastunut pikkupoikaan " Enskaan" , niinkuin sitä kutsuu. Vaikka kaikki vaikeudet tässä on läpi mentykin.
Itsellä on pää ollut ihan sanonko kuinka kipeä, johtuen tästä helteestä ja viime yötä edeltäneestä 3:sta yöstä, kun ei saanut nukuttua..En osaa edelleenkään niissä sairaalan sängyissä nukkua ja muutenkin kun sitten vielä muidenkin vauvat huusivat..Todella repaleiset yöt siis, mutta viime yönä täällä kotona nukuinkin syöttöjen välit kuin tukki ;) Siksi mulla onkin ollut hiukan hermot riekaleina tuon esikoisen kanssa, mutta se kyllä tekee kaikki mahdolliset just niinkuin ei saa ja oikein testaa kuinka kauan kestän :( Kovasti se tykkää vauvasta. Ehkä se tästä, kunhan saan noita univajeita hiukan paikkailtua!
PIPSALIINU: Oltiinkohan samaan aikaan " jonottamassa" lastenlääkärille lauantaina eli eilen?! Mä oli se, jonka vauveli sai sen huutokohtauksen ja sit se hoitaja kiikutti meille lisämaitoa (kun kaikkien muiden tuhisi tyytyväisenä peiton alla..) ;) Poika kun on sellainen maiskuttelija ja kiireetön kaveri tisulla, ettei kerinnyt ilmeisesti syömään masua täyteen ja sitten päästiinkiin sinne odottelemaan.. Samaan aikaanhan me ollaan siellä vierihoidossa oltu. Mikä sun huonenumero oli? Mä olin 11:1..
Vauva-puolella nähdään!! Kyllä mä täälläkin käyn varmaan teidät viimeisetkin lukemassa ja kannustamassa jakaantumaan ;)
Josko huomenna kerkeisin kirjoittamaan tuonne synnytys-puolelle hiukan pidemmän kertomuksen. Nyt lähden suihkuun, kun " Enska" nukkuu :)
Tsemppiä näiden helteiden kanssa KAIKILLE!
~suviande ja " Enska" 3 vrk~
Eilen illalla maha oli aivan sekaisin, kuten on ollut jo pari iltaa...johtuukohan helteistä vai mistä?
Ja, kun menin illalla nukkumaan, huomasin märät läntit paidassani...rinnoistani tuli MAITOA! Syntyyköhän vauva aikaisemmin vai mitä???
Ei mulla koskaan ennen maitoa ole valunut, kuin vasta synnytyksen jälkeen!
No, aika näyttää, huomenaamulla on taas sinne synnytyssalille meno vauvan painoarvioon, kivaa!
Tulehan Annikki kertomaan, jos olet vielä yhtenä kappaleena!
Ras-mam & poitsu 37+3