Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuisten la ja su pino

08.07.2006 |

Paljon onnea kaikille uusille synnyttäjille :)

Sitruska: tehtiinkö sinulle vauvan painoarvioita millä viikolla ja millaisia olivat ? kiinnostaisi vain tietää kun itselleni on kanssa arvattu saman kokoista tyttöä niin onko arviot ollut meillä samoissa. Minulle on tehty painoarviot viikoilla 28 (1 140g),34 (2 280g) ja 36 ( 2 459 g).

En saa unta ja mieheni on terassilla kavereiden kanssa hiukan juhlistamassa kesäloman alkua. ja on kauhian kuumakin :(

kesäheliää rv 38+3

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedet meni puoli tuntia sitten ja vihdoinkin pääsen tositoimiin. Kipeitä suppareita taas viidestä alkaen jotka tietty harveni, kun vedet meni:( No toivotaan, että käynnistyvät taas itsekseen... Olen tyytyväinen!

t.mm rv 40+6

Vierailija
2/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas yksi hyvin nukuttu yö takana...on kyllä niin kuuma päivisin ja iltaisin, että ihan hyvä ettei vauva vielä synny.

Ja jotenkin mulla ainakin tulee jo nyt lievä haikeus mahaa kohtaan...viimeinen raskaus ja vauva.

Asiasta kolmanteen...eilen olin pikkupoikien kanssa kaupassa ja nuorempi 3.v istui kaupan kärryissä, siinä mihin lapsi laitetaan istumaan.

Joku mummeli tuli mulle valittamaan kauheasti, että etkö sinä tiedä että tuo on kiellettyä, kärryt menevät likaiseksi!

Sanoin että juuri tuo missä lapseni istuu, onkin tarkoitettu lasten istuttavaksi, kärryjen sisällä istuminen on kiellettyä.

Mummeli vaan paasasi ja lopetti kun sen mies tuli hakemaan sitä pois.

Tosi ärsyttävää, varsinkin kun itse tiesi olevansa oikeassa ja muutenkaan ei jaksaisi tuommoista.

Ras-mam ja poitsu 37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli ihme pyörrytys tutina kohtaus ja sitten lensi oksut. Mikähän lie nyt tuokin oli?!? Vauva liikkuu tomerasti, joten sillä ainakin näyttää olevan kaikki kunnossa. Taitaa olla nämä helteet, mikä saa aikaan tämmösen.

Torstaina oli taas lääkäri+vauvan kasvu kontrolli ja paino arvio oli rv.36+4 2550g. Siro vauva kuulemma. Lääkäri kerkesi säikyttää minut jo puolikuoliaaksi, kun sanoi, että on TODELLA pienikokoinen viikkoihin nähden ja kun asiaa tarkemmin sit tutkittiin, niin lääkäri oli merkannut omiin papereihinsa väärän la:n!! Eipä ihme jos lapsi on ollut " viikoihin nähden pieni" , jos rv:t ei ole täsmännyt:( Kyllä minua suututti! No napavirtaukset sun tarkistettiin ja neiti syynättiin kunnolla ultralla;)

Minä se varmaan viimesenä saan nyytin syliin, kun la vasta 30.7 ja minun tuurilla menee oikein kunnolla yliaikaseksi (kuten esikoinen) ja sit kärvistellään vielä elokuussa.. En millään jaksais olla enää raskaana, mutta parempi vauvan vielä olla masussa ja kasvattaa pulleita poskia, kun suht pieni tirpukkahan tuo näyttää olevan=)

wekku tasan 37

Vierailija
4/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ras-mam: Onpas tosi ilkeän kuuloinen mummo ollut.

Minä olisin saattanut jopa sanoa jotakin " ilkeää" takaisinkin...

Toinen mikä on minusta inhottavaa niin se, että täysin tuntemattomat tulee höpöttään lapsille ja survovat naamansa kiinni lapsiin.

Jotenkin tuntuu, että onko pakko " sylkeä" niitä pöpöjä!!

Kohtahan me kaikki heinäkuiset ollaan saatu nyytit kainaloon.

Pitää sitten tuolla vauva-puolella pistää pino pystyyn. (vai onko jo?)

Meidän arki on ainakin toistaiseksi sujunut hyvin. Tyttö (1,5v) silittelee vauvaa nätisti ja heti aamusta haluaa mennä kurkkimaan pinnikseen, et näkee vauvan.

Mutta toki ei osaa vielä varoa ja saattaa " käsitellä" vauvaa hieman kovakouraisesti.

Nyt pitää mennä taas suihkuun...on niin tukahduttavaa tämä kuumuus.

Pidän peukkuja ja olen hengessä mukana teille, jotka jo nyt olette tosi toimissa ja sitä odottaville.

mutsi ja tyttö 5vrk

Vierailija
5/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on järjetön helle ja niin kosteeta!! Yöllä oli sitte ekat ukkoset tälle kesälle ja jopa satoi jonnin verran! Eipä täällä oo kuukauteen tullutkaan tipan tippaa vettä. Aattelin että viilentäs vähän, mutta pahensi vaan kun nyt on niin " trooppista" !

Onnea koitokseen murmelimammalle=)

Vierailija
6/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän minunkin hypätä mukaan täältä taka-alalta, kun näyttää siltä, että synnytys on jo aika lähellä:). Aamulla heräsin ja vessassa käydessäni huomasin, että limatulppaa on alkanut irtoamaan. Ei toisaalta ihme. Eilisen päivän supisteli, ei kylläkään kovin kipeästi, mutta sen verran, että tuntui jo aika epämiellyttävältä. Esikoiselta meni vedet vuorokauden päästä siitä, kun limatulppaa alkoi irtoilemaan. Saas nähä miten nyt käy. Miten teillä muilla, joilla on jo kokemusta asiasta, kuinka kauan teillä on mennyt limatulpan irtoamisesta siihen, että olette päässeet tosi toimiin?

En tiedä onko näillä helteillä osuutta asiaan, että jo nyt alkaa tapahtumaan. Raskausviikkoja minulla on nimittäin vasta 37+2. Esikoinen syntyi rv38+1.

Huhhuh...nyt teksisi mehujäätelö terää!! Taidankin lähteä ostamaan sitä tuosta lähikioskilta.

Onnittelut vielä kaikille pienen käärönsä saaneille ja jaksamisia kaikille mahakkaille näihin helteisiin:)!

t. toivottavasti pian jakautuva annikki83 ja rv37+2 ja taapero1v8kk

Vierailija
7/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin välillä ilmoitella itsestäni. Eli mulla on tänään viikot tasan 40.

Eilen olin äitipolilla, en tainnut ihan nähdä suviandea, kun olin siellä aamulla ja suviande oli ilmeisesti äitipolin yleisöpäätteellä iltapäivällä, niin käsitin..

No, eli tilanne on tämä:Kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki, kanavaa vielä jäljellä. Painoarvio 4.2kg, ehkä enemmänkin. Prenalle käynnistykseen maanantaina, jos ei vauva tule ennemmin.

Että tämmöstä täällä. Onnea kaikille jo vauvansa saaneille!!

-Shrek ja vauva rv 40-

Vierailija
8/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tätä hellettä. Alkaa meikäläiselläkin tuntua. Kauheasti onnea kaikille vauvansa saanneille! Nytten niitä alkaa tipahdella :). Pelkäänpä, että heinäkuiset tulee kovasti hiljentymään, kun monella aktiivisella kirjoittajalla jo nyytti sylissä.

Kohta kummipojan synttäreille. Voi tuskaa tällä ilmalla, onneksi on ihan tuossa parin kilsan päässä. Pojalle ostin juuri ne jutut lahjaksi, mitä toivoi. Eli luulisi miellyttävän :). Itsellä surkuus, kun nytten alkoi niitä raskausarpia tulla. Näille viikoille asti vältyin ja nyt mahassa useampi. Liittyy selkeästi tuohon vauvan laskeutumiseen, ja siihen että painopiste siirtyi alavatsalle.

Väsyttääkö muita nämä helteet? Voisin itse nukkua 2-3h päikkärit ja päälle vielä 10h yöunet. Huh, nyt alkoi taas menkkajomottaa.. Itsellä ne näyttävät tekevän tulosta tuolla alakerrassa. Itse en halua nyt missään tapauksessa synnyttää reiluun viikkoon, kun mies ulkomailla. Hänkin siellä kädet ristissä, ettei muksu synny ennen sitä. Yritän nyt sitten ottaa korostuneen rauhallisesti, että minimoidaan riski :). Kuitenkin sitten kärvistelen vielä rv 42.. Että se siitä.

Yritetään nauttia helteistä, kohta taas tulee ne pakkaset :)

elle06 rv 37+5

Vierailija
9/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... esikoisen aikaan se irtosi illalla, paksu puolen nyrkin kokoinen möykky ja seuraavana yönä viideltä alkoivat synnytyssupistukset.

Toisen lapsen aikaan se irtosi vuorokautta ennen synnytystä.

Kolmannen aikaan se lömpsähti sairaalassa suihkun lattialle--->vauva syntyi muutaman tunnin päästä.

Neljännen aikaan en muista, ei tainnut irrota.(Tai en ainakaan nähnyt)

Nyt taidan mennä leipomaan korvapuusteja, tekee ihan kauheasti mieli pullaa, vaikka tavallisesti en kahvileivän ystävä olekaan :)

PS: Blogissani on arvonta pian meneillään...käykääpäs www.fantasia.vuodatus.net

Ras-mam rv 37+2

Vierailija
10/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hetki kirjoittaa kun mies on tytön kanssa kaupassa ja poitsu nukkuu.

Onnittelut minultakin muille nyyttinsä lunastaneille ja suppareita toivottelen niitä haluaville <3

Ekat päivät kotona ovat tähän mennessä menneet todella hyvin. Poika on rauhallinen, siis syö ja nukkuu. Nea on ottanut pikkuveljen hyvin vastaan, vain muutaman kerran on saanut varoittaa olemasta liian kovakourainen antaessaan halia veikalle. Joten eiköhän tämä tästä luonnistu elämä taaperon ja pienen vauvan kanssa. Poika herää yöllä 2 kertaa syömään ja nukahtaa takaisin unilleen joten enpä ole ainakaan vielä kärsinyt univajeesta. Paremmin nukun nyt kuin raskausaikana. Maitoa tulee niin että saa lypsämälläkin vielä tyhjennellä rintoja syöttöjen välissä.

Tälläisiä positiivisia kokemuksia meidän uudelleen alkaneesta vauva-arjesta täällä meillä. Jos joku haluaa vilkaista niin syntyneet.fi sivuston sivuilla PHKS:n osassa on meidän pojun kuva. Työnimenä on tuo nean keksimä " paupa" <3

Nyt kahvikupposen äärelle ja ihastelemaan tuota nukkuvaa poikaa.

Neppe ja Max 4vrk

P.S. Huhuilen meidän oman pinon kautta että taidettiin Mauinna olla osastolla samaan aikaan jos olit siellä vielä 4.7 iltapäivällä? =)

Vierailija
11/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa vauvaanne ja oli suloinen! Tuntuu ihan uskomattomalta, että meilläkin pian pieni vauva!

PS: Oliko vauvalla jo omat vaatteet? Kun meidän sairaalassa vauvat puettu 70-luvun tyyliin :)

Ras-mam

Vierailija
12/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Kyllä käy jo kateeksi heitä ;). Itsellä on tosi tuskainen olo tän kuumuuden takia, vettä on mennyt litratolkulla ja tuntuu, et maha on jatkuvasti täynnä. Pitäs kait syödäkin jotain kohta. Pieniä laimeita suppareita on ollut, muuttuisivatkin jo vähän " oikeemmiksi" , niin uskaltais alkaa toivomaan synnytystä ;)

Kävin vierailulla Ras-Mam:in blogissa ja vitsit mitä herkkuja :P. Kuola valuu...

Nyt on pakko lähtee jääkaapille...

-Nöfits rv40+2-

Vierailija
13/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennsinnäkin onnea kaikille muillekkin synnyttäneille!!!

Synnytys oli nopa ja raju, kalvojen puhkaisusta n.3h ja poika oli maailmassa. Meinasi vielä jäädä hartioistaan jumiin! kokoa oli 4100g ja 51cm agarit 7/7.

Laitan myöhemmin synnärikertomukseen tarkemmin, mutta nyt hyvää viikonloppua kaikille heinamameille!

Terkuin EelaSofie ja Niilo Christian 5pvä

Vierailija
14/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kehuista ja oikein arvasit että vauvalla oli tuossa kuvassa jo omat vaatteet päällä (oltiin kotiin lähdössä). Ne sairaalan vaatteet on NIIN tajuttomat suuria, lahkeet & hihat roikkui jossain metrin päässä ;)

Neppe

Vierailija
15/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea Eelasofia pojan johdosta.

Meidän pojat syntyi sitten samana päivänä. Olinkin itseasiassa näkevinäni sinut osastolla ja taisit ruokailla kerran viereisessä pöydässä mutta en sitten ujona ihmisenä viitsinyt tulla kysymään oletko se sinä =)

Neppe ja max

Vierailija
16/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin tänään meidän suloisen tyllerön kanssa!

Eli ke mulla oli poli ja sain käynnistys ajan vasta perjantai aamulle,mutta lääkäri teki ronkkiva´n tutkimuksen(olin kahdelle sormelle auki) joten supistuksia alko tulla heti parin tunnin päästä.

No ne oli laimeita tonne ilta kymmeneen mutta tuli kuitenki 5min.välein ja aattelin et paree vissiin soittaa synnärille et miten teen lähetäänkö tuleen vai meenkö nukkumaan.

No kätilö sanoi että ihan miten ittestä tuntuu,no mutta mistäs mä se tiän ku kaikki muut on käynnistettyjä ja ei koskaan aikasemmin tarvinnu kotoa lähtee...

No mulle tuli sit kolme semmosta supparia et piti vähän pöytään nojailla niin äiti sitte sanoi että menkää ny ja tulkaa takas jos...

Oltiin sairaalassa 23.15 ja kätilö kysyi että on toiveita,sanoin et jos sitte myöhemmin saisin spinaalin niin olis kiva ja kätilö teki sisätutk.ja sanoi että oon 6cm auki. Se puhkas kalvot ja sanoi et pää humahti nyt niin alas et saas nähä ehdinkö spinaalia saada. No sain kuitenkin ja hetki meni ku olin 10cm auki, tyttö(4140g ja 53,5cm pipo 37cm) syntyi kivuttomasti mitään tuskia tuntematta 00.31 Spinaalipuudútuksessa.¨

Siis jos synnytykset olisi noin helppoja niin maailmassa olis paljon enemmän ihmisiä.

Mutta nyt lepuuttamaan!

Onnea kaikille muillekin jakautuneille!

Pipsaliinu ja rinsessa kohta 3vrk

Vierailija
17/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei enää oo kohta ketään tällä puolen ku kaikki " aktiivit" on jo vauvansa saaneet.

Itsellä tänään tasan 38, mutta ei kiirettä laitokselle vielä....

Vierailija
18/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vauvelikaan ymmärrä tulla ulos. Kovasti poraa päätänsä onne alas, niin että sattuu. Suppareita olla muutamana iltana, mutta aina ne lopahtaa.

Voi hitsi miten moni heinäkuinen on jo vauvansa hakenut, hirmuisesti onnea heille kaikille!

Komea ässää on kokeiltu..ilman minkäänlaisia tuloksia. Joten vauva tulee sit kun haluaa. Vielähän ei oo edes kiirettä, mutta en todellakaan oo varautunut siihen että menis yli la:n.

Viime yö oli ihan järkky kun en kuumuudelta saanut nukuttua. Hiessä pyörimistä, veskissä ramppaamista ja kääntyminenkin on niin tuskallista.

Huomenna aion leipoa raparperipiirakan ja patistan miehen ja tyttären siksi aikaa vaikka puistoon.

Nyt tarttee mennä suihkuun ja sit iltapalaa ja nukkumaan.

-Tiziana rv 38+3

Vierailija
19/38 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nimittäin aika saletti että tämä syntyisi aiemmin kuin esikoinen (josta alkoi supistelut rv40+1 ja syntyi 40+2), mutta niinpä vaan taidetaan mennä yli reippahasti. LA on tänään, mutta enpä usko että ainakaan vielä pariin päivään mitään tapahtuu. Mulla on alaosaston luut niin jumalattoman kipeät että hyvä kun pidemmän paikallaan olon jälkeen liikkeelle pääsee! Vauva on siis varmaankin todella alhaalla kun vaan ymmärtäisi ulos tulla. Mitään merkkejä en siis kyllä alkavasta synnytyksen lähestymisestä ole saanut. Tuntuvia suppareita tulee kyllä päivittäin, mutta niinhän niitä on tullut jo pitkään. Ja kohdunsuulle vihloo myös joskus tosi kipeästi. Mitään ei silti tunnu tapahtuvan. Ärsyttävää tämä h-hetken odottelu! Ja tuo helle ei ainakaan mielialaa paranna. Kylläpäs tulee taas valitusvirttä..anteeksi vaan kaikille jotka lukee..

Ainiin..tässä oman navan miettimisen lomassa oikein paljon onnea teille jotka olette jo vauvanne saaneet!

En taida tätä tarinointia tämän pidempään jatkaa, kun en nyt muuta osaa kuin valittaa. Hyvää viikonlopun jatkoa itsekullekin!!

rapuliini rv40 tasan

Vierailija
20/38 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄÄKS! SUPISTAA!!! Saa nähä tuleeko tälle rouvalle tänä yönä lähtö nyytin hakuun. En saa nukuttua. Kohta tunnin ajan on supistellut säännöllisesti seittemän minuutin välein. Vessassa saan ravata yhtenään ja limatulppaa on alkanut irtoamaan todenteolla. Tässä pähkäilen, että millonkahan se on oikea aika lähteä, kun esikoiselta menivät ensin vedet ja sitten vasta tuli supistukset. Silloin oli helppo lähteä. Olenkin ajatellut " kauhulla" , että jos tämä synnytys lähteekin liikkeelle supistuksilla ja niinhän tuo näyttää lähtevän. No, odotellaan vielä. Ei tästä ole sairaalalle kuin muutama kilometri matkaa. AIII...taas tulee supistus...KYLLÄ SATTUU!!!!!! Jops. Pitäsköhän se alkaa hätyyttelemään lapsenvahtia ja alkaa pakkaamaan sairaalaan kassia mukaan. Jospa sitä sais tämän vuorokauden puolella vaavin syliin...toivossa on hyvä elää:).

T.annikki83 ja rv 37+3