Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yhtäkkiä aurinko ja kuumuus on alkaneet tuomaan oksettavan olon?

Vierailija
12.06.2020 |

Riittää jo 5min kun rupee oksettamaan.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt muutaman päivän ollut oksettava ja heikko olo sisätiloissa. Laahustan vaan enkä meinaa jaksaa edes kävellä normaalisti. Olen päätellyt, että johtuu siitä, että sisälämpötila on kohonnut niin reilusti. Itsessään aurinko ei minulle aiheuta tälläistä oloa.

Vierailija
22/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysy ylipainosta, sitä on, mutta vähemmän ku viime kesänä ja sillon ei ollut ongelmaa olla ulkona.

Elämäntaparemontilla oon saanut poies.

Miepäs lisään ton suolan, siitä varmaan johtuu, koska en syö kauheesti suolapitoista ruokaa ja juon paljon!

:)

Ja 21, mullakin hirvee väsymys nyt nää helteet olleet. Ja juurikaan ei tee mitäån muuta mieli kuin nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä alat ikääntyä. Ja en siis tarkoita mitään vanhuutta vaan ainakin itsellä tuo alkoi oireilla kolmivitosena ja tuntuu että pahemmaksi vaan menee vuosi vuodelta. Samalla alkoi myös saunominen tuntua todella epämiellyttävältä ja nykyisin en voi kun hetken istua alimmalla lauteella. 

Ennen siis oikein janosin aurinkoa ja saatoin maata koko päivän rannassa tai vaikka omalla pihalla eikä tuntunut missään. Nykyisin keski- ja iltapäivällä ei pahemmin kannata nokkaansa ulos pistää tai ainakin pitää löytää jokin varjoisa paikka ja joku hattu pitää aina olla. 

N43

Vierailija
24/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä alat ikääntyä. Ja en siis tarkoita mitään vanhuutta vaan ainakin itsellä tuo alkoi oireilla kolmivitosena ja tuntuu että pahemmaksi vaan menee vuosi vuodelta. Samalla alkoi myös saunominen tuntua todella epämiellyttävältä ja nykyisin en voi kun hetken istua alimmalla lauteella. 

Ennen siis oikein janosin aurinkoa ja saatoin maata koko päivän rannassa tai vaikka omalla pihalla eikä tuntunut missään. Nykyisin keski- ja iltapäivällä ei pahemmin kannata nokkaansa ulos pistää tai ainakin pitää löytää jokin varjoisa paikka ja joku hattu pitää aina olla. 

N43

Oon 25v, en oo ikin ollu auringon ottaja, saunassakaan ei oo mukavaa.

Kilppari tutkittu, kaikki muut tutkittu mut nyt tutkitaan onko mulla joku verisairaus..

Vierailija
25/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile mikä on sun ruumiinlämpö. Jospa sun sisäisessä termostaatissa on joku ongelma.

Vierailija
26/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sekoitan aina helteillä veden joukkoon 1-2 raetta merisuolaa, ei maistu juuri lainkaan vedestä, mutta auttaa poistamaan janon tunteen :)

1tl on järkyttävä määrä lasilliseen, tuon laitan meinaan 0,75 litraan tuon raemäärän.

Vierailija
27/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota aurinkoa. Varatlo ei totu ja sulle paha ola. 

Vierailija
28/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/2 tl litraan vettä lienee sopiva määrä, sitä suositellaan itsetehtyihin urheilujuomiin. Itse olen alkanut lisätä suolankäyttöä helteillä ja urheillessa, kun huomasin, että muuten tulee päänsärkyä, heikotusta ja kramppeja. Vähän hirvitti kokeilla, kun suolasta aina varoitellaan ja olen pyrkinyt sen saantia normaalisti rajoittamaan. Liikun paljon ja voin helteilläkin juosta pitkiä lenkkejä. Kerran punnitsin itseni ennen treeniä ja sen jälkeen ja otin erotuksessa huomioon juomani nesteen.Olin parissa tunnissa hikoillut puolitoista litraa ja sitä kautta menettänyt ihan kiitettävän määrän suolaakin.

Vierailija
29/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodin puute. Ihan oikeasti. Varsinkin jos on raskauksia ja imetyksiä takana.

Vierailija
30/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa tuo suolavesi heti,ellette ole jotain ultra-juoksijoita aavikolla.Ette te hikoile niin paljoa ikinä jos istutte kotona päivät.

T. toinen terveydenhoitaja

Vierailija
31/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimetkin hakeutuvat syömään suolaa. Norsut ym muut mutta ihmiselle se on epäterveellistä. ?

Vierailija
32/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N43

Mulla samat vaivat ja olen 23-vuotias. Itselläkin veriarvot otettu moneen kertaan ja mitään vikaa niistä ei löydy. Olen normaalipainoinen ja urheilullinen. Mietin, vaikuttaako se, että suvussa periytyy alhainen syke. Ärsyttää toden teolla, että kesällä ulkoilu on täyttä tuskaa ja saunassa ei voi käydä ilman jääkylmää vesipulloa, josta pakko lipittää koko ajan.

Vierailija
33/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku mulla alkoi esivaihdevuodet 34-vuotiaana eli parisen vuotta sitten, ni siihen loppui mun lämmönsietokyky, ei kestä saunomista eikä hellettä eikä suoraa auringon paahdetta yhtään.

suolavettä koitan juoda ja just sain estrogeenigeelin keväällä, nyt huomaan että kestän paremmin hellettä enkä meinaa pyörtyä ja ui hiessä ja ole pahoinvoiva olo kera sydämen tykytyksien.

Vierailija
34/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hikoile, se on ollu ihmetyksen aihe.

T. Ap

Vierailija
35/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee huono olo aina, jos olen suorassa auringonpaisteessa ilman päähinettä. Eli suosittelen, hattu, lippalakki tai huivi, mikä sopii parhaiten tyyliisi.

Vierailija
36/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on iso otsoniaukko ja UV säteily todella voimakasta voisi olla sitäkin?

Vierailija
37/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aiheuttaa oksetusta auringossa, joten pysytteleppä kotonasi. Ettekö TAJUA että olette oikeita korona linkoja kun liikutte muiden joukossa vaikka teillä on tauti päällä.

Vierailija
38/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsesta saakka kärsinyt helteessä ja auringonpaisteessa. Huono olo tulee ja pää kipeäksi. Saunassakaan en ole koskaan tykännyt olla. Ei minussa mitään vikaa ole , en vaan kestä kuumaa.

Vierailija
39/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn saunassa, mutta helteet ja auringonpaiste ulkona? Ei kiitos. Sama, jos sisällä on liian lämmin. Olen perusterve, en vaan kestä kuumaa. Ehkä se on geeneissä, asutaanhan me kuitenkin kansakuntana maassa, jonka läpi menee napapiiri ja jonka rajat hipivat Jäämerta. Geneettisesti on siis ollut parempi, että kylmää kestävät geenit jatkavat matkaansa eteenpäin. Nautin kylmästä ja talvi on parasta aikaa.

Eihän meitä ole tehty samasta puusta. En nyt ensimmäisenä lähtisi pohtimaan, että yksilön on pakko olla jollain tavalla sairas ja viallinen, jos aurinko ja lämpö eivät saa kirmaamaan ilosta, vaan tekee mieli nukkua ja olo on vetämätön.

Eläimetkin mielellään vaan ovat ja makoilevat, kun on lämmin.

Vierailija
40/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en hikoile, se on ollu ihmetyksen aihe.

T. Ap

Hikoilemattomuus on oire kilpirauhasen vajaatoiminnassa.