Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yhtäkkiä aurinko ja kuumuus on alkaneet tuomaan oksettavan olon?

Vierailija
12.06.2020 |

Riittää jo 5min kun rupee oksettamaan.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi?

Vettä juon 2-3l päivässä

Vettä ei ole syytä noin paljon juoda päivässä. Nestettä tulee myös ruuasta.

Eipä ihme, että huono olo.

Vierailija
42/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en hikoile, se on ollu ihmetyksen aihe.

T. Ap

Hikoilemattomuus on oire kilpirauhasen vajaatoiminnassa.

Kilpirauhanen ei toimi ilman JODIA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Tai normaalia, minäkään en ole koskaan hikoillut. Atoopikko olen, tutkimusten mukaan atoopikot eivät juuri hikoile.

Vierailija
44/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Se on tutkittu, ei oo.

Vierailija
45/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yhel erikoislääkäril joka on erikoistunu hormoneihin yms.

Kuvailin oireet, sano että joo kuulostaa kilpparin vajikselta, mutta nää kaikki sun tulokset on ihan täydelliset, joten ehkä sun päässä on vikaa.

No ei ihan noin sanonut. Kysyin, että milles lääkärille nyt pitäs mennä, niin vastas "Sul on hyvä psykiatri"

T. Ap

Vierailija
46/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi?

Vettä juon 2-3l päivässä

Riippuu, minkälaista ruokaa syö. Helteillä on hyvä juoda ihan vähintään kaksi litraa. Vedenmyrkytysoireita alkaa tulla vasta jossain viiden litran paikkeilla. Jos tekee fyysisesti aktiivista työtä helteellä, niin neljäkin litraa menee helposti. Tottakai virtsan väristä ja olotilastaan voi määritellä itselleen sopivan määrän.

Vierailija
47/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi?

Vettä juon 2-3l päivässä

Riippuu ihmisen koosta, ehkei 150cm pitkälle, mutta ite oon 185cm. Joten painoo on hiukkasen enemmän (on ylipainoo) joka määrää veden tarpeen.

Ap

Vierailija
48/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kestä kuumaa, mutta silti on pakko olla ulkona tekemässä fyysisiä hommia useamman kerran viikossa. Asiaa on auttanut, kun juon vissyä tavallisen veden lisäksi. Kai siitä jotain suoloja saa, koska olo on paljon parempi kuin pelkkää vettä juomalla. Auringossa olo on silti kyllä tuskaista ja tulee huono olo. Olen ollut ikäni tällainen.

Vierailija
49/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt haluis pelästyttää, mutta minäkin olen välttänyt aina kuumaa, aurinkoa, ja en ole koskaan hikoillut. Lämpimässä tullut huono ja heikko olo. No, kolmekymppisenä todettiin ms-tauti. Nykyään en kestä lämpöä yhtään, menen ihan veteläksi.

Vierailija
50/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt haluis pelästyttää, mutta minäkin olen välttänyt aina kuumaa, aurinkoa, ja en ole koskaan hikoillut. Lämpimässä tullut huono ja heikko olo. No, kolmekymppisenä todettiin ms-tauti. Nykyään en kestä lämpöä yhtään, menen ihan veteläksi.

Millä kokeella se testataan? Multa on reumakokeet otettu ja ne oli ok.

Ap

Vierailija
51/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siihen tarvitaan ainakin magneettikuvat ja selkäydinpunktio. Lääkärithän ei tuommoisia tee ilman varmaa epäilystä. Jos sinulle tulee muita oireita, kuten puutumisia, näköhermon tulehdusta tai vastaavaa, niin voi olla melko varma taudista.

Vierailija
52/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa sokeria? huomasin etelänlomilla jos syön paljon sokeria (suklaa, jäätelö, jugurtti jne.) tulee todella huono olo auringossa ja etenkin silloin jos sokerinsyöntiin yhdistyy myös pakokaasujen hajut. Auringonpistos voi myös olla syynä jos on kauan auringossa. Helteellä kannattaa syödä enemmän suolaista

Vierailija
53/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siihen tarvitaan ainakin magneettikuvat ja selkäydinpunktio. Lääkärithän ei tuommoisia tee ilman varmaa epäilystä. Jos sinulle tulee muita oireita, kuten puutumisia, näköhermon tulehdusta tai vastaavaa, niin voi olla melko varma taudista.

Okei, no mulla on tosi surkee muisti, jalat puutuilee, lihakset kipeenä mut tk-lääkäri sano et lihasjutut on fibromyalgiaa.. tosin ne lääkkeet ei oo auttanu.

Vierailija
54/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa sokeria? huomasin etelänlomilla jos syön paljon sokeria (suklaa, jäätelö, jugurtti jne.) tulee todella huono olo auringossa ja etenkin silloin jos sokerinsyöntiin yhdistyy myös pakokaasujen hajut. Auringonpistos voi myös olla syynä jos on kauan auringossa. Helteellä kannattaa syödä enemmän suolaista

En syö. Syön välimeren ruokavaliolla

Vierailija
55/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuivunut. Kun juo paljon vettä, pissaat pois kaiken suolan. Tulee heikko olo ja ihminen juo lisää vettä, jolloin olo pahenee, kun suolaa poistuu lisää. Sekoita suolaa lasilliseen vettä ja juo. Lupaan, että olo paranee heti. Toista tarvittaessa muutamia kertoja. Usein kesällä tuodaan ihan perusterveitä ihmisiä sairaalaan tämän takia, suolat nollissa. Pelkkä ruoasta saatu suola ei aina riitä.

T. Terveydenhoitaja

Mä syön helteellä sipsejä. Toimii erittäin hyvin.

Vierailija
56/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuivunut. Kun juo paljon vettä, pissaat pois kaiken suolan. Tulee heikko olo ja ihminen juo lisää vettä, jolloin olo pahenee, kun suolaa poistuu lisää. Sekoita suolaa lasilliseen vettä ja juo. Lupaan, että olo paranee heti. Toista tarvittaessa muutamia kertoja. Usein kesällä tuodaan ihan perusterveitä ihmisiä sairaalaan tämän takia, suolat nollissa. Pelkkä ruoasta saatu suola ei aina riitä.

T. Terveydenhoitaja

A vot! Asiaa kirjoitat.

Itse olen kerran joutunut lekuriin tuosta syystä, vaikka se ei tosin tapahtunut kesällä, eikä liioin talvellakaan, vaan jonain pimeänä ns. välikautena. Feelis oli kaamea ja hiukan paniikinomainen.

Mutta eikö ole järkevämpää, mukavampaa ja käytännöllisempää lisätä suolaa (sitä oikeaa NaCl:ia, eili tuotemerkkinä Jozoa; ei mitään meri- eikä muuta korvikeryönää) vähän kaikkeen mitä syö? Itse olen tehnyt niin tuon tapauksen jälkeen, n. 15 vuotta kesät talvet keväät ja syksyt, eikä tilanne ole enää uusiutunut.

Eikö tuo suola-vesisörsseli ole aivan puistattavan makuista? Eikö siitäkin tule yrjö?

Vierailija
57/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekissa on myös hyvä nesteytysjuoma, poretabuina.

Suolan monet ottavat vain laittamalla merisuola kiteitä kielen päälle.

Vierailija
58/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei, no mulla on tosi surkee muisti, jalat puutuilee, lihakset kipeenä mut tk-lääkäri sano et lihasjutut on fibromyalgiaa.. tosin+ ne lääkkeet ei oo auttanu.

b12 vitamiinin puute. Suosittelen menemään yksityiseen labraan ja tarkasta vitamiinitasot. Ne vaikuttaa niin moneen

Vierailija
59/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 48 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Terveydenhoitaja

A vot! Asiaa kirjoitat.

Itse olen kerran joutunut lekuriin tuosta syystä, vaikka se ei tosin tapahtunut kesällä, eikä liioin talvellakaan, vaan jonain pimeänä ns. välikautena. Feelis oli kaamea ja hiukan paniikinomainen.

Mutta eikö ole järkevämpää, mukavampaa ja käytännöllisempää lisätä suolaa (sitä oikeaa NaCl:ia, eili tuotemerkkinä Jozoa; ei mitään meri- eikä muuta korvikeryönää) vähän kaikkeen mitä syö? Itse olen tehnyt niin tuon tapauksen jälkeen, n. 15 vuotta kesät talvet keväät ja syksyt, eikä tilanne ole enää uusiutunut.

Eikö tuo suola-vesisörsseli ole aivan puistattavan makuista? Eikö siitäkin tule yrjö?

Eikös se merisuola ole ainoa ja oikea?

Vierailija
60/62 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringossa aina hattu päässä ja koko ajan on juotava. Suolan puute iskee helposti, koska nykyään on muotia, että kaikki on vähäsuolaista, mikä ei ole aina hyvä juttu meille alhaisen verenpaineen omaaville.

Jos on ongelmia helteellä, kannattaa ulkoilla aamulla ja illalla, ei keskipäivällä. Olin eilen ulkona vielä klo 22:n jälkeen. Ihanan lämmintä edelleen.