Minkä ikäinen olit kun sinun
kuukautiset alkoi, äitisi, tyttäresi ja siskosi sekä mummosi, jos tiedät??
Itselläni 14v, siskolla 15v,äidillä 13v, omilla tyttärillä ei vielä ole alkanut, kun vanhin vasta 9v.
Mielenkiinnolla kyselen, että onko yleensä periytyvää tuo ikä niinkuin sanotaan.
Kommentit (9)
Mummilla (isänäiti) 16v
Famulla (äidinäiti) 13v
Mutsilla 14v
Systereillä 13v, 16v, 12v, 10v, 11v ja 14v.
vaihdella aika tavalla?
Te joilla on jo alkanut 10vuotiaana,niin olletteko olleet jo muutenkin kehittyneitä silloin. Tarkoitat rintoja,karvoitusta ym. On varmaan aika rankkaakin tuon ikäiselle tytölle. Vaikka aika yleistähän tuokin ikä kuitenkin on.
Enkä tosiaankaan ollu henkisesti valmis siihen. Muistan, kun oli kesä ja äiti anto vaipan, että tätä on nyt pidettävä ja se on naisilla joka kuukausi sama homma. Olin aivan kypsä ja sanoin, etten varmana tuommosta ala pitämään housuissa, aivan kauhee! Oli tosiaan kuuma hellepäivä ja mulla kivat vaaleet kesäsortsit jalassa. Pakkohan se side oli sitten laittaa, kun alko housut kastumaan.
Äiti kerto kyllä mulle ihan asiallisesti ja hyvin, mutta menkkojen alkaminen otti mua tosissaan päähän! Muistan sitte yläasteella, ku kaveri ootteli ja ootteli menkkoja vielä 16-vuotiaanakin. Muistan, kun sillä sitten koulussa ne alko ja oltiin porukalla onnellisia sen puolesta, kun se oli niin sitä jo oottanu ja toivonu.
Oon nyt 31 v. ja tuntuu, että nykyaikana lapsetkin kehittyy ja " aikuistuu" nopeammin. En tiedä silti siitä, itselläni ei ole lapsia.
Mummoistani en tiedä, siskoja ei minulla ole.
mummosta en tiedä ja siskoja ei ole.
Äidillä 13v ja mummilla 13v.
Siskoa ja tyttöä ei ole.
Ihan ekan kerran taisi olla joskus 10-11 vuotiaana, mutta tuli tosi vähän ja loppu sen jälkeen. Oikeasti alko melkein 13-vuotiaana.