Toivoton tilanne
Olemme aikoinaan miehen kanssa yrittäneet lasta monta vuotta siinä onnistumatta ja emme ottaneet ehkäisyä enää takaisin vaikka lopetimme vauvan yrittämisen. Pikakelaus tähän päivään: olemme nyt todella huonossa taloudellisessa tilanteessa (olleet jo koko kevään), jonka vuoksi olen koko kevään puhunut miehelleni kondomin käytöstä aina ennen seksiä. Hän ei siihen kuitenkaan suostunut vaan tahtonut vetää paljaalla. Olen nyt raskaana ja mies ei näe muuta vaihtoehtoa kuin keskeyttää raskaus koska taloudellinen tilanteemme on niin huono. Asia ahdistaa minua suuresti enkä tahtoisi tehdä aborttia. Olen lisäänttmismielessä sen verran iäkäs etten edes usko tulevani enää raskaaksi ja myös siksi omalta osaltani toivotun raskauden keskeyttäminen surettaa. Mies sanoo ettei silloin pahemmin ajatellut asiaa kun kysyin miksei suostunut yhtenäkään kertana kumin käyttöön vaikka tiesi riskit. Luulen että luotti niin kovin siihen etten tule raskaaksi. Mies sanoo etten ajattele asiaa hänen näkökulmasta selvästi vaan näen vain oman näkökulmani. Yritän muokata ajatusta niin että abortti tuntuisi oikealta mutta se ei siitä huolimatta siltä tunnu. Pelkään että pitämällä lapsen heitän romukoppaan parikymmentä vuotta kestäneen parisuhteeni ja jos taas keskeytän raskauden en tiedä voinko enää katsoa miestäni samalla tavalla. Tahtoisin vain pysäyttää ajan ja olla tekemättä mitään. Lakata hengittämästä ja kadota.
Kommentit (33)
Lapsen tietenkin pidät jos haluat.
Kyllä te pärjäätte.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tarkoittaa että "lopetitte vauvan yrittämisen, mutta emme ottaneet ehkäisyä takaisin"? Eli loptette seksin kokonaan vai?
Pahoittelut kirjoitusvirheistä, olin hankalassa paikassa. Mutta ihan vakavissani edelleen kysyn ap:ltä, miten lopetetaan yrittämästä vauvaa samalla kun ei käytetä mitään ehkäisyä? Pannaan vain perään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tarkoittaa että "lopetitte vauvan yrittämisen, mutta emme ottaneet ehkäisyä takaisin"? Eli loptette seksin kokonaan vai?
Pahoittelut kirjoitusvirheistä, olin hankalassa paikassa. Mutta ihan vakavissani edelleen kysyn ap:ltä, miten lopetetaan yrittämästä vauvaa samalla kun ei käytetä mitään ehkäisyä? Pannaan vain perään?
En ole AP mutta ymmärsin tuon niin että lopettivat esim. ovulaatiotestit, jatkuvan laskemisen että mitkä olisivat parhaat päivät tulla raskaaksi ja seksin ajoittamisen niihin päiviin, ynnä muun suunnittelun.
Ei muuten olisi ensimmäinen kerta kuin noin tapahtuu. Monet vasten tahtoaan lapsettomat pariskunnat tulevat raskaaksi kun "lopetettavät yrittämisen". Stressitasot laskevat ja keho rentoutuu.
Vaikka nyt tuntuu toivottomalta niin tilanteet muuttuvat nopeastikin. Kuten aikaisemmin jo mainittiinkin taloudellinen tilanne voi muuttua nopeastikin. Meillä mies oli työttömänä ja itse lapsen kanssa kotona ja pärjättiin hyvin. Lapsesta on niin paljon iloa ja antaa elämälle onnellisuuden tunteen, että itse pitäisin luonnollisesti lapsen kun se on teille vihdoin suotu. Ja keskustele esim neuvolassa tunteista ja tilanteestasi, saat tukea itsellesi! Kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi sekä myös miehellesi! Kaikella on tapana järjestyä.
Muistan aina minun mummon ohjetta, lapsi tuo ruoan pöytään tullessa. Tulin raskaaksi vahingossa ja mieheni kanssa oltiin oltu yhdessä vasta muutaman kuukauden. Molemmat nuoria ja taloudellinen tilanne oli heikko. Pidettiin lapsi vaikka pelotti, mutta kaikki järjestyi, vanhempain loma, jopa kotihoidontuki onnistui. Ei se lapsi tuo rahaa lisää (paitsi lapsilisä), mutta keksittiin säästökohteita ja pärjättiin. Meillä nyt kaksi lasta ja ilman taloudellisia huolia. Yhdessä oltu nyt 21 vuotta.
te pärjäätte vaikka olisikin tiukkaa alussa!
Vanha sanonta ”Lapsi leivän tuo” piti ainakin meillä paikkaansa. Sitä paitsi pienen lapsen kanssa on vielä pienet menot. Monet asiat saa käytettynä.
Mies käyttää tilapäistä rahattomuuttanne tekosyynä. Oikeasti ei taida haluta kantaa vastuuta lapsesta tai on jokin muu syy miksi ei lasta haluakaan vaikka on joskus muuta väittänyt.
Jos itse haluat äidiksi ja tällaisen ainutlaatuisen mahdollisuuden olet saanut niin älä missään tapauksessa hanki aborttia. Katuisit sitä loppuelämäsi ja vihaisit miestäsi sen takia.
Lasta ja rahaa ei mitata samalla arvoasteikolla. Miehesi tekee väärin sinua kohtaan, koska ei suostunut huolehtimaan ehkäisystä ja nyt ei halua kantaa vastuuta seurauksista. Hänellä ei ole oikeuttaa saattaa rakastamaansa naista tuollaiseen tilanteeseen.
Pidä ehdottomasti lapsi. Anna miehen toimia niinkuin haluaa. Raha ei ole tärkeintä.
Tulee mielikuva, että mies kieltäytyi käyttämästä kondomia koska abortti olisi aina olemassaoleva "ehkäisykeino". Mitä se ei tietenkään ole.
Kuulostaa siltä, että haluat pitää lapsen.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Naisena eli raskautuvana osapuolena vastuu ehkäisystä on sinulla. Olit vastuuton, kun et käyttänyt ehkäisyä. Miehesi toki myös, mutta kyse on ennen kaikea sinun kehostasi.
Lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Abortti on mielestäni oikea päätös. Jos mies ei halua lasta, se on tosi huono lähtökohta elämään lapselle.
Paskapuhetta.
Oikeasti, Suomessa on moni asia huonosti, mutta täällä yhteiskunta pitää lapsista erinomaisesti huolta. Pienen lapsen kanssa pärjää kyllä taloudellisesti vaikka olisi työtön yh.
Mies taas on ollut ihan tietoisesti yrittämässä lasta, jos on tietoisesti harrastanut kanssasi seksiä ilman ehkäisyä. Enää ei voi muuttaa mieltä kun lapsi on jo alulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa että lopetetaan aktiivinen yrittäminen eli tulee jos on tullakseen.
Pitäisin vauvan. Noin typerä mies saa mennä jos on mennäkseen. Itse on halunnut seksiä eikä suostunut kumia käyttämään joten hänellä ei ole tuohon mitään sanomista. Hirveä mies.