Unisex vessat ajavat naiset kotiin
Kuka idiootti oikein keksi unisex vessat ja kuka vielä idiootimpi halusi niitä julkisiin rakennuksiin Suomessa?
Olen itse pitänyt niitä vain epämiellyttävinä, mutta keskustelu perheen teinipoikien kanssa muutti ajatuksiani. Naisten omien wc-tilojen puuttuminen ei ole pelkästään epämiellyttävää, vaan johtaa siihen, että naisille ei ole turvallisia wc-tiloja.
Poikien kanssa tuli tosiaan eilen puheeksi heidän käymänsä koulun wc-järjestelyt.
En muista mistä keskustelu lähti liikkeelle, mutta vessajärjestelyihin se päätyi.
Pojat ihmettelivät että miksi koulussa melkein kaikki vessat, yhtä lukuunottamatta, on muutettu yhteisvessoiksi. Kertoivat tämän johtaneen siihen, että kaikki tytöt jonottavat siihen yhteen tyttöjen vessaan ja vain pojat käyttävät yhyeisvessoja. Paitsi sitä suurinta yhteisvessaa, jota pojatkaan eivät koe turvalliseksi.
Jäin miettimään, että miten tämä vaikuttaa tyttöjen elämään. Joutuvat jonottamaan pitkiä aikoja siihen ainoaan vessaan jota uskaltavat käyttää. Ei varmasti pysy edes siistinä niin kovalla käyttöasteella.
- Kuinkahan moni tyttö on päätynyt siihen ratkaisuun että koulupäivän aikana ei syödä eikä juoda ettei tarvitsisi mennä vessaan.
Kyllähän sen omilta kouluajoilta muistaa että vessassa käyminen oli epämiellyttävää kun pojat seisoivat siinä vessan edessä kommentoimassa tyttöjen ulkonäköä ja ominaisuuksia. En varmasti olisi mennyt vessaan ollenkaan jos olisivat saaneet tulla kommentoimaan vessaan asti.
Jokin aika sitten luin kuinka turvallisten wc-tiloja puute on todellinen ongelma joissakin ke hity smaissa. Se sillee naisia kotiin ja vaikuttaa heidän elämäänsä. Se on hyvin tehokas keino hallita naisten liikkumista kodin ulkopuolella. Tämä käytäntö on näköjään vauhdilla leviämässä länsimaihin 😳
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on oikeasti todella naisvihamielinen yhteiskunta. Naisia saa täällä ahdistella, salakuvata ja r-iskata lähes täysin vapaasti, ja nyt naisilta ollaan viemässä mahdollisuus käyttää julkisia vessoja turvallisesti.
Mitä seuraavaksi? Saavatko miehet ensi vuosikymmenellä mennä ahdistelemaan naisia jo unisex-pukutiloihin?
Meillä on ollut töissä unisex pukutilat jo vuosia. Oot vaan tippunut kärryiltä.
Miksi yhteisvessat olisi pelottavia? Ei minusta. Itse naisena käytän usein miestenkin vessoja, koska jono sinne on olematon naisten vessoihin verrattuna.
N46
Tätä tilasitte. Nauttikaa nyt saatana!
Siis mitä helvettiä?!? klo 8:28 | 12.6.2020, KOMMENTIT (483)...
OISKO AIKAA HERÄTÄ @MODERAATTORI @YLLÄPITÄJÄ , vai mistä teidän palkka muodostuu?!?
/hide
Kusen tahallani lattialle jotta unisex loppuu
Jos näen jonkun naisen menevän unisex-vessaan, niin menen perässä viereiseen koppiin nuuhkimaan jos se menisi kakalle.
Naiset jäävät kotiin tai joutuvat pidättelemään hätäänsä. Ne, jotka tuolla ulkona liikkuvat, ovat kasvot maskien takana piilossa.
Kuulostaa kehitysmaalta.
Nuoret nimenomaan haluavat unisex-vessoja nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikuttaa rajattomuudelta väite että pitäisi olla ihan ok että toinen sukupuoli kuulee pierut, lorotukset ja näkee meikin ja alusasujen kohennukset sun muut intiimit asiat.
Sitten kun näitä ihan yleisesti kaikki tekee julkisilla paikoilla, kaikissa kulttuureissa, voidaan ajatella että ei wc-tiloja tarvitse eritellä.
Minkä takia meikkaat tai nyit alushousuja julkisesti? Miksi et meikkaa kotonasi ja nosta alkkareita kunnolla kun nouset pytyltä? Minkä he**etin takia kenenkään pitäisi kustantaa naisille spesiaaleja meikkaustiloja?
Miten niin naisille? Sanassahan miehet saavat omat tilansa. Sori nyt vaan, että kaikki eivät halua yhteisvessoja sukupuolille. -eri
No siten kun te nyt vaaditte, teille pitäisi olla verovaroin rakennettuja meikkauskoppeja koska normaali miehille kelpaava WC ei kelpaa. Teille pitäisi tehdä spesiaali tila, miksi? Miksi ihmeessä kenenkään tulisi joutua maksamaan extraa siitä, että naisille on erityinen meikkihuone?
Sehän ei sulle kuulu mitä naiset vessassa tekevät. Jos joku haluaa korjata meikkiä, niin sitten korjaa. Olet kontrollinhaluinen naisia kohtaan.
Kuka tässä nyt meikkamista vessassa on kieltänyt? Naiset sen sijaan vaativat itselleen sukupuolen perusteella rajattua huonetta jossa voi mm. meikata ja nykiä stringiä persvaosta. Siksi miehet omaa vessaan!! Koska naisille pitää kustantaa erillinen meikkaussalonki ja persnarujen venkslaushuone. Ja miesten tulee osallistua niiden kustantamiseen verojen muodossa!
Etkö nyt millään tajua, että se tarkoittaa juuri nykyisiä miesten ja naisten erillisiä vessoja. Siellä saa vapaasti vetää alushousut vaosta ja meikata ilman että toinen sukupuoli kyttää vieressä. Ei kukaan vaadi mitään lisää vaan haluaa säilyttää vanhat.
Etkö nyt millään tajua, että kukaan ei kyttää. Vapaasti saat vetää alushousuja vaosta ja meikata. Ihan ilman että kukaan sen kummemmin kyttää vieressä.
Sitähän minä juuri sanoin. Unisex vessassa taas kyttäisi.
Et sanonut. Älä ummista silmiäsi. Kuulostaa siltä että pakenet totuutta. Monikin lesbo on voinut ja onkin katsellut kun vedät alushousuja vaosta ja meikkaat siellä yhteisessä tilassa. Jopa hetero naisetkin ovat voineet ja ovatkin katsoneet sinua sillä silmällä.
Ei se haittaa, naiset eivät ole koskaan ahdistelleet, olleet pelottavia, käyneet käsiksi tai tehneet rikosta minua kohtaan. Täysin eri asia, jos toinen heteronainen vilkaisee toisen naisen kroppaa tai vaatetusta.
Ei ole aina eroa ellet tee eroa. Minua taas on naiset ahdistelleet niin kuin miehetkin tosin vähemmän ja on käyty käsiksikin. Niin miehet kuin naiset. Silti minä näen ihmiset yksilöinä enkä jokaista petona. Ihan fakta on, että siinä ei tarvitse olla mitään sellaista taustalla vaikka mies sinua tai minua vilkaisisi.
No sinä et saa miehen minulle tekemää rikosta traumoineen pyyhittyä pois, vaikka kuinka yrittäisit kääntää heteronaiset toisiaan vastaan. Minua ei ole naiset ahdistelleet, joten anna minun nauttia turvallisuuden tunteesta edes naisten seurassa.
eih...koita jo herätä! Kerroin sinulle vain mitä minulle on käynyt naisena. Minä en yritä käännyttää täällä yhtään ketään. Olen todellani pahoillani jos olet joutunut kokemaan vääryyttä joidenkin mieleltään järkkyneiden miesten tai oikeastaan ihmisten taholta. Olen sitä minäkin joutunut kokemaan. Et ole kuitenkaan ainoa. Ainoa mitä minä yritän sulle sanoa ystävällisesti on, älä syyllistä kaikkia ja epäile kaikkia. Se ei auta sua yhtään.
Miehet ovat yleisesti ottaen naisia kookkaampia ja vahvempia, joten pystyvät heidät halutessaan jyräämään fyysisesti. Ja tilanteet, joissa riisuudutaan ovat turvattomampia. Lisäksi kun tiedetään, että naisiin kohdistuu miesten taholta enemmän seksuaalista ja fyysistä väkivaltaa ja häirintää, niin on ihan maalaisjärkeä turvata tytöille ja naisille tällaisissa tilanteissa yksityiset tilat.
Miksi sitten on natsí jos mm-politiikassa käyttää täsmälleen samaa logiikkaa?
Minusta on epämiellyttävää julkisissa vessoissa ylipäätään, että koppiin jälkeeni tuleva joutuu ehkä haistelemaan menkkavereni ja p'skankäryni, vaikka pöntön toki putsaankin. Ajatus siitä, että jälkeen tuleva henkilö on vastakkaista sukupuolta, on vielä 1000x epämiellyttävämpi. Tämän takia EN tahdo itse mitään unisex-vessoja.
Sanokaa estyneeksi tai vanhanaikaiseksi, mutta on tosiasiallinen fakta, että vastakkainen sukupuoli herättää toisenlaisia reaktioita läsnäolollaan kuin oma. Jokainen meistä myös arvioi tiedostamattaan kohtaamiensa ihmisten sukupuolen kohdilleen sekunnissa parissa, kenties jonkun promillen poikkeusykilöitä huolimatta.
Kyllä se sukupuoli vaan elämään vaikuttaa sivistyksen pintasilauksesta huolimatta, ja mitä kehollisemmista asioista on kyse, sitä enemmän.
N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä naisten kovasti peräänkuuluttamaa tasa-arvoa.
Voisiko tasa-arvossa olla muitakin juttuja kuin unisex-vessat? Jos ihminen sanoo kannattavansa tasa-arvoa, niin ei se ole mikään esitäytetty lista asioista joista kaikista pitää olla samaa mieltä. Asioita voi miettiä laajemminkin.
Eipä tuota katkera persuöyhö ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret nimenomaan haluavat unisex-vessoja nykyään.
Mielenkiintoista nähdä haluavatkohan myöhemmin. Nuorista on kiva olla uudistusmielinen. Eri asia on sitten miten asiat toimivat käytännössä.
Mun mielestä yhteiset vessat on vielä ok, mutta ei todellakaan yhteiset pukkarit. Siinä tulee raja vastaan, enkä niihin ole menossa koskaan. Meidän amkissa on yhteiset pukkarit ja mun mielestä se oli todella huono idea, koska suurin osa naisista vaihtaa vessassa vaatteet. Olen myös kuullut yhdeltä toiselta opiskelijalta, että kerran hän oli samaa aikaa miesten kanssa pukkarissa ja nämä miehet keskustelivat keskenään että he voisivat panna tuota naista kun on hyvännäköinen. Tämä on todella kuvottavaa. Kenen mielestä oli hyvä idea yhdistää pukkarit?
Vessa voi olla unisex vain jos se on yhden hengen koppi. Yhteisvessat eivät voi olla unisex. En ymmärrä, miksi yhteisvessoja enää edes rakennetaan. Ei siinä säästy rahaa yhtään. Jäänne menneisyydestä.
Erektion siluetti piirtyy uljaana Oodin vessan savulasin läpi. Oodin henkilökunta onkin kehottanut kuvaamaan vessanovien siluetteja. Hienoa, että Oodi kannustaa exhibbareita.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä yhteiset vessat on vielä ok, mutta ei todellakaan yhteiset pukkarit. Siinä tulee raja vastaan, enkä niihin ole menossa koskaan. Meidän amkissa on yhteiset pukkarit ja mun mielestä se oli todella huono idea, koska suurin osa naisista vaihtaa vessassa vaatteet. Olen myös kuullut yhdeltä toiselta opiskelijalta, että kerran hän oli samaa aikaa miesten kanssa pukkarissa ja nämä miehet keskustelivat keskenään että he voisivat panna tuota naista kun on hyvännäköinen. Tämä on todella kuvottavaa. Kenen mielestä oli hyvä idea yhdistää pukkarit?
Siiiis MISSÄ amkissa on yhteiset pukuhuoneet?? Järkyttävää... Todellakin vaihtaisin vaatteet kusisessa vessakopissa, aina....
Jos unisex-vessat yleistyvät minä kyllä valitsen asiointipaikkani sen mukaan mistä vielä löytyvät erikseen naisten- ja miestenvessat. Miksi asioita muutetaan vain muuttamisen vuoksi.
Eiks joku mamumies ollut yrittänyt rais*ata jossain laivan naisten vessassa? Toki ne voi tosiaan tulla naisten vessaankin kuten kyseisessä tapauksessa, mutta on se silti suurempi kynnys varmasti kuin unisex-vessassa. Itseäni ainakin ahdistaisi, jos joutuisin unisex-vessaan ja siellä olisi lisäkseni ainoastaan joku epämääräinen mies.
Olen viestin 476 kirjoittaja. Kirjoitin vahingossa, että lapsena äiti vei minut ja sisarukseni kouluikäisinä samaa aikaa lentokentän invavessaan, koska pystyi helposti vahtimaan kaikkia siten. Oikeasti oli tarkoitus kirjoittaa, että alle kouluikäisinä, mutta vahingossa oli jäänyt sana pois.